• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

laikukkaiden kasvattajia enää olemassa?

Aloittaja aurora04, 07.12.09 - klo:20:57

« edellinen - seuraava »

aurora04

Moi!

Olen tässä pari vuotta huolestuneena seurannut, kun laikukasta (Dsds) ei tahdo löytyä enää keltään. Valkonauhaista ja valkonauhaista vkk:ta on monella, mutta Dsds-geeni tuntuu lähes kadonneen. Kun aikanaan harjoitin pienimuotoista kasvatusta, minulla oli useampikin laikukas.

Onko aktiiviharrastajilla parempaa tietoa siitä, mikä on laikukkaiden tilanne?

Olisi kiinnostunut ostamaan laikukkaan (tai TotoDsds), mielellään naaraan, jos löytyisi jostain päin. Asun itse etelä-Suomessa. Tarkoitus olisi käyttää jalostuksessa.

Jos nyt ei löydy, onko ketään, jolla olisi suunnitteilla mahdollisesti keväällä tms.?

Sintturainen

#1
Taitaa olla että kukaan ei varsinaisesti kasvata mutta niitä putkahtelee varsinkin valkokirjokilpparipentueisiin. Täällä pohjoisessa on tulossa Pikkumökin Tertulle alkuvuodesta yhdistelmä hopeanharmaa laikukas x creme (saanen kai mainostaa... ;) )

Elven

#2
Mäkin olisin halunnut, mutta en ole löytänyt.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Heli

#3
Mulla on musta vn laikukas uros ja toivottavasti myös tulevaisuudessa sille jälkikasvuakin tulossa. Ei ne laikukkaat nyt ihan kadonneet ole.  :)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Minski

#4
Minusta ainakin Kirsillä Delfoin-hamsulassa syntyy useinkin laikukkaita mitä olen poikastarjontaa seurannut :) Ja sitten varmaan nimettömissä kasvattajissa on laikukkaiden kasvattajia myöskin; kannattaa seurailla myyntipalstaa ahkerasti :)
Hamsteriton tätä nykyä

Olive

#5
Jep, Kirsillä ainakin syntyy :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#6
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Ja sitten varmaan nimettömissä kasvattajissa on laikukkaiden kasvattajia myöskin; kannattaa seurailla myyntipalstaa ahkerasti :)

Ja kannattaa ottaa ihan kasvattajiin yhteyttä ja kysellä, monet pennut ei edes ehdi myyntipalstoille asti  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki