PK: Hallituksen kokous 9.2.2015

Ely Vihavainen (varapuheenjohtaja)
Eve Immonen
Jenni Mäkitalo
Mira Kotoaro (kello 19:06 alkaen)
Karoliina Vainio (kello 19:06 alkaen)
Laura Säkäjärvi (kello 19:16 alkaen)
Marika Lähde (kello 19:46 alkaen)
Jeeli Laine (kello 19:59 alkaen)

1. Kokouksen avaus
Puheenjohtaja Veera Kujansuu avaa kokouksen kello 19:02.

2. Kokouksen järjestäytyminen: Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa
Puheenjohtajaksi ja sihteeriksi valitaan Veera Kujansuu, pöytäkirjantarkastajiksi Ely Vihavainen ja Eve Immonen.

3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
Kokous on kutsuttu koolle 2.2.2015 ja paikalla on puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä kuusi hallituksen jäsentä. Todetaan kokous päätösvaltaiseksi.

4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys
Työjärjestys hyväksytään ilman muutoksia.

5. Käsitellään Sara Sunikan ja Sarita Kokkoniemen eroilmoitukset hallituksesta.
Sarita Kokkoniemi on toimittanut hallitukselle eroilmoituksen 1.1.2015, Sara Sunikka 27.11.2014. Hyväksytään eroilmoitukset.

6. Keskustellaan Hamsteripuodin valikoimasta ja päätetään uusista hankinnoista puodin valikoimaan.
Veera Kujansuu ehdottaa, että kaikkien vanhojen jäsenlehtien hinnaksi muutetaan 2,5 euroa / kappale ja paljousalennus 4 kappaletta 7 euroa. Hyväksyttiin yksimielisesti.

Todetaan, että ennen kokousta suunniteltujen hamsteripehmoeläinten lisäksi myyntiin on tullut toisenlaista mallia. Päätetään tiedustella uuden mallin hintaa. Päätetään kuitenkin, että tilataan jompaa kumpaa mallia myytäväksi näyttelyissä ja messuilla 6–7 euron hintaan.

Päätetään, että Veera Kujansuu tutkii hihamerkkien tilaamisen mahdollisuuksia ja kustannuksia.

7. Tietokannan, ilmoittautumiskaavakkeen, luettelogeneraattorin, ikälaskurin ja maksulaskurin maksu- ja sopimusasioista päättäminen.
Todetaan, että sopimusasiaan vaadittavia tietoja ei vielä ole ja siirretään hinnasta ja sopimuksen sisällöstä päättäminen tuleviin kokouksiin. Päätetään kuitenkin, että ilmoittautumiskaavake, ikälaskuri, maksulaskuri ja luettelogeneraattori ostetaan Hamsteriyhdistyksen käyttöön Lauri Vihavaiselta.

Päätetään käsitellä jalostustietokannan sopimusta ja ostamista tulevissa kokouksissa.

8. Kasvattajan Peruskurssin vastuuhenkilöt, ajankohta ja sisältö.
Kasvattajan Peruskurssin järjestämisestä vastaa Ely Vihavainen.

Päätetään järjestää kasvattajan peruskurssi Helsingin Tapanilassa 8.8, 9.8, 15.8 tai 16.8 tilojen saatavuudesta riippuen. Ely Vihavainen hankkii kurssipaikan. Kurssin ajankohdasta tiedotetaan Poskipussissa 2/2015.

Päätetään uudistaa kurssin sisältöä aiempien kävijöiden palautteen perusteella siten, että hamsterin perushoito poistetaan kurssipäivän sisällöstä. Perushoito-ohjeet kuitenkin säilytetään kurssin materiaalivihossa. Kurssin osallistujilta edellytetään perustietoja hamsterien hoidosta ja ruokinnasta lemmikkinä. Päätetään lisätä kurssipäivän pituuteen yksi tunti.

9. Kasvattajan Genetiikkakurssin vastuuhenkilöt, ajankohta ja sisältö.
Kasvattajan Genetiikkakurssin järjestämisestä vastaavat Ely Vihavainen, Veera Kujansuu ja Marika Lähde.

Päätetään järjestää Kasvattajan Genetiikkakurssi Helsingin Tapanilassa 7.11, 8.11, 14.11 tai 15.11 tilojen saatavuudesta riippuen.  Ely Vihavainen hankkii kurssipaikan. Kurssin ajankohdasta tiedotetaan Poskipussissa 3/2015.

Päätetään laatia kurssille materiaalivihko Kasvattajan peruskurssin tapaan. Vihkon sisällöstä päävastuussa Ely Vihavainen, vihkon taitosta vastaa Veera Kujansuu.

Päätetään että kurssi suunnataan aiempaa kasvattajakokemusta omistaville kävijöille. Kasvattajan peruskurssin käyminen ennen Genetiikkakurssia ei ole pakollista, mutta suositeltavaa etenkin vähemmän kasvatuskokemusta omistaville.

10. Käsitellään Ely Vihavaisen, Eve Immosen ja Veera Kujansuun ulkomuototuomarin koulutuksen aloittaminen.
Hyväksytään yksimielisesti Ely Vihavaisen ulkomuototuomarinkoulutuksen aloittaminen kaikille kääpiöhamsterilajeille, Eve Immosen ulkomuototuomarinkoulutuksen aloittaminen syyrianhamstereille ja Veera Kujansuun ulkomuototuomarinkoulutuksen aloittaminen venäjänkääpiöhamsteri campbelleille.

11. Käsitellään Jenni Mäkitalon, Karoliina Vainion ja Pauliina Lampilan lemmikkituomarin koulutuksen aloittaminen.
Hyväksytään yksimielisesti Jenni Mäkitalon ja Pauliina Lampilan lemmikkituomarin koulutuksen aloittaminen syyrianhamstereille ja Karoliina Vainion lemmikkituomarin koulutuksen aloittaminen kaikille hamsterilajeille.

12. Standardikuvaamisen vastuuhenkilöt, hankinnat ja toteuttaminen.
Päätetään järjestää ensimmäinen standardikuvaus Kouvolan näyttelyssä 21.2.2015.

Karoliina Vainio hankkii taustamateriaalin, Veera Kujansuu tarvikkeet taustamateriaalin desinfiointiin. Karoliina Vainio valokuvaa standardinmukaisia hamstereita näyttelyssä.

13. PetExpo 2015 osallistuminen, toteuttaminen ja vastuuhenkilöt.
Päävastuussa messuständin järjestämisestä Veera Kujansuu.

Järjestetään PetExpossa esittelyosasto, jolle tuodaan näytille eri lajien hamstereita sekä esimerkkejä hamsterien erilaisista asumuksista, myydään Hamsteripuodin tuotteita sekä jaetaan esitteitä.

14. Kouvolan näyttelyn työnjako.
Marika Lähde on vastuussa Vuoden Voittaja 2014 -palkintojen jakamisesta näyttelyssä.

Jeeli Laine, Karoliina Vainio ja Veera Kujansuu ottavat ilmoittautumiset vastaan sekä kokoavat luettelon, tuomarinluettelot, maksulistat sekä numerolaput.

Jeeli Laine, Arja Myllylä, Jenni Mäkitalo, Ely Vihavainen, Veera Kujansuu ja Eve Immonen rakentavat näyttelypaikan aamulla. Näyttelypaikan purkavat Karoliina Vainio, Jenni Mäkitalo, Arja Myllylä ja Jeeli Laine. Avaimen noutaa ja palauttaa Jeeli Laine ja Arja Myllylä.

Kassan ja kassakirjat paikalla hoitaa Veera Kujansuu.

Kahviosta näyttelypaikalla vastuussa Marika Lähde, infosta ja numeroiden jaosta Jeeli Laine.

Toimihenkilöruuat valmistaa Karoliina Vainio, kahvion tuotteet Jenni Mäkitalo ja Jeeli Laine.

Päätetään etsiä väliaikakilpailut järjestämään hallituksen ulkopuolinen yhdistyksen jäsen.

15. HempRefine oy:n ehdotus nettisivuilla tai Facebook-sivulla mainostamisesta.
Päätetään, että yhdistyksen verkkosivut halutaan pitää mainosvapaana. HempRefine oy:n julkaisuja voidaan julkaista yhdistyksen Facebook-sivulla vaihdossa tavarapalkintoihin näyttelyihin.

16. K.R:stä lähetettyyn kanteluun saadun vastineen käsittely.
Päätetään julkaista pöytäkirjan kohta nimikirjaimien kanssa.

Todetaan, että kanteluun K.R:ltä saatu vastine on asiallinen ja kantelun kohteena ollut asia on otettu vakavasti sekä hoidettu vastuuntuntoisesti. Hallitus ei katso olevan tarvetta ryhtyä minkäänlaisen jatkotoimenpiteisiin asian tiimoilta.

Päätetään kuitenkin tiedustella tarkemmin henkilön kasvattajanimen käytöstä ja käyttäjistä.

17. Muut hallituksen esittämät asiat.
– Annetaan Karoliina Vainiolle lupa tuoda koira Helsingin näyttelyyn 26.4.2015 mikäli koira käyttäytyy näyttelypaikalla asiallisesti ja tapahtumaa häiritsemättä.
– Todetaan Suomen Kani- ja Jyrsijäliitto ry:n hallituksen kokouksessaan tekemät korjausehdotukset kasvattajanimisääntöihin, jotka on määrä käsitellä kevätkokouksessa 21.2.2015.

18. Kokouksen päätös
Puheenjohtaja päättää kokouksen kello 21.05.