hamsterit ja vuokra-asunto

Aloittaja excitant, 24.09.07 - klo:18:09

Sarantha

Minä olen aiemmin asunut vain kaupungin vuokra-asunnossa sekä opiskelija-asuntosäätiöllä, enkä kumpiinkaan ole maininnut eläimistä mitään. Solussakin miulla oli koira aina osan viikosta kämpillä ja osan äidilläni. Aika monilla opiskelija-asuntosäätiöillä on soluissa eläimet kielletty mutta muuten sallittu, täällä Lappeenrannassa on kuitenkin niin, että asiasta pitää sopia kämppisten kanssa mutta ehdotonta kieltoa ei ole.

Nyt asun sitten yksityiseltä vuokratussa asunnossa. Kun muutin tähän minulla oli koira, 2 rottaa ja muutama hamsteri, ainoastaan koirasta mainitsin. Asunnossa on parkettilattia, joten olin vähän skeptinen siitä mitä vuokranantaja tykkää, mutta hän paljastuikin koiraihmiseksi ja oli ihan innoissaan siitä, että asuntoon muuttaa koira  :D  Sanoi, että parkettien naarmuuntuminenkaan ei haittaa, sehän on vain elämää... Eli joskus näinkin!

Nykyään minulla on myös kissoja, enkä niitä hankkiessani maininnut asiasta vuokranantajalle mitään. Täytyy kyllä todeta, että kissat ovat ainoita jotka ovat aiheuttaneet haittaa asunnolle: parketit ovat parissa kohtaa kärsineet siitä, että toisella näistä aikuisista rescue-kissoista on muutaman kerran ollut sisäsiisteys vähän hakusessa... Tämä on aiheuttanut itselleni melkoista stressiä ja olenkin päättänyt, että jatkossa en enää muuta parketilliseen kämppään eläinten kanssa. Ihan jo vesikuppien kanssakin menee hermot, sillä lattia ei kestä kosteutta yhtään.

Hamstereista nyt ei kuitenkaan mitään haittaa oikein edes teoriassa voi syntyä. Jos minulla olisi ainoastaan pari jyrsijää, en välttämättä edes mainitsisi niistä vuokranantajalle.
Talvikkoharrastusta 2006-2008.
Kotona tällä hetkellä 2 gerbiiliä, 2 maatiaiskissaa & bordercollie.

Hessuinen

Vähän vanha ketju, mutta kaivetaan esille siitä huolimatta. ;)

Eli mullahan on tässä nykyisessä kämpässä eläintenpitokielto, ja siitä huolimatta pidän täällä kilpikonnaa ja hamsteria. Käsittääkseni eläintenpitoa voi lain mukaan rajoittaa vain silloin, jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana tulevaisuudessa itseään varten. Ja kilpikonnastahan ei allergiaa tule, ja jos nyt sattuu tuelmaan katsastamaan asuntoa, viel hamsterin muualle hoitoon pariksi päiväksi. Koira kyllä olisi haaveissa enkä sitä kuitenkaan aio ilman lupaa tuohon kämppään hankkia, joten olen kysynyt vuokraajalta josko tuohon kämppään saisin sellaisen hankkia. En kyllä odota liikoja tuosta vastauksesta, mutta saahan sitä aina haaveilla..
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Enkeli89

serkku asuu jyväskylässä opiskelija-asuntolassa ja siel oli täyseläinkielto. täällä asuntolassa jota itse valvon on kielto voimassa vain siinä tapauksessa että kanssa-asuva kämppis on allerginen/ei pidä eläimistä.. mutta jyrsimet saa kyllä pidettyä omassa soluhuoneessa..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Marla

Mä stressasin aivan tajuttomasti nyt asuntoa hakiessa eläinten takia, kun suurimmassa osassa oli eläimet kielletty.
No tässä kämpässä ei eläimistä ole ongelmaa, kun ilmoituksessa luki, että myös lemmikkieläimet ovat tervetulleita.
Hamstereillehan nyt helposti saa luvan, mutta kun olen koiraa suunnitellut, niin sen kanssa voisikin olla hankalampaa. Enkä jaksaisi ruveta vääntämään kättä asiasta.

Lainaus käyttäjältä: "yetta"Saakohan eläintenpitokieltokämppiin tuoda sitten vaikkapa akvaariota? Jos sanoo sen olevan sisustuselementtinä?  :D
Eiköhän periaateessa, mutta kuulemma monet vuokranantajat eivät halua akvaariota asuntoon, sillä sehän on vesivahingon kannalta kumminkin riskialtis, ja jos tosiaan akvaario tyhjenee lattioille, siitä tulee helposti isokin remontti.