• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Pähkinä

#420
Minä olen huomannut, että cremen sukuisia syyrialaisia on hyvin vähän lyhytkarvaisena. Suurin osa on pitkäkarvaisia varsinkin täällä pohjois-suomessa. Minua kiinnostaisi myös lyhytkarvaisten kasvatus, mutta varmaan pitää aloittaa pitkäkarvaisilla.

excitant

#421
^ Juu, harvemmin törmää täälläkään päin lyhytkarvaisiin cremeihin. Itsellänikin tällä hetkellä kyseistä väriä pelkkänä pk:na, toivottavasti myöhemmin myös lk!

Kahvitee

#422
Mulla on lk satiini creme vn uros sekä tulossa lk creme vn naaras, mutta niillä on kyllä se nauha.. on mulla yksi pk creme uros, jos käyttäisi sitä ton naaraan kanssa, niin voisi tullakin lk nauhatonta cremeä myös  :p

Yökyöpeli

#423
Olisin kysäissyt Kahviteeltä että minkäslaista ikärajaa hää pitää astutettavilla naarailla?
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Minski

#424
Te joilla nyt on kesän korvilla/kesällä syntynyt poikueita niin ootteko huomannut mitään eroa poikasten kysyntään nyt kun on ihmisillä lomat ja ehkä matkojakin tiedossa ?

Ite kun oon suunnitellut meidän Esmiinalle nyt poikasia kesäkuulle ja mietitytää vain, että jos tuo saa yhtä ison poikueen kuin Unna-äitinsä (11 kpl) niin miten löytyy koteja, koska mulla ei ainakaan tällä hetkellä ole ihme kyllä juurikaan ennakkovarauksia, yleensä niitä on aina ollut semmoinen pikkupoikueellinen. Mietin, että liekö tämä kesäaika ja lomat vaikuttaa noihin tavallista vähäisempiin ennakkovarauksiin.

Tosin Esmin poikaset olis luovutusiässäkin sit vasta heinäkuun lopulla- elokuun alussa, jolloin alkais ne lomat olla lomailtu; koulut ja työt pian alkavat... Niin ja on mulla yks poikue syntynyt kesäkuussa aiemminkin ja ei ollut silloin mitään ongelmia löytää koteja, tosin poikasia oli 7.
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#425
Täälläkin menee poikasten luovutus elokuun puolelle. Saa nähdä miten käy.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

yetta

#426
Kesävauvoja ei tunnu kukaan oikein huolivan, paitsi toki ne jotka ovat omia pentuja varailleet jo viime vuoden puolelta. Meillä on nyt kolme pentuetta, ja pari naarasta pitäisi vielä laittaa miehen kanssa asustelemaan..
No, onneksi on varastossa muutamia minidunia niin ei hätää tule, vaan huvittaa jo etukäteen kun syksyllä ja koulujen alkamisen lähestyessä alkaa sitten taas "sesonki" pentukyselyille, ensimmäinen aloittaa sitten varmaan syyriksillä jälleen kerran mitä meillä ei ole syntynyt piiitkään aikaan :)


edit.pitipä lisäämäni, että meillä nuo robot tuppaa vääntämään kakaransa aina kevätkesällä tai sitten tosi myöhään syksyllä. Aattelevat varmaan että kaikki lapset jää tällä taktiikalla kotiin eivätkä lähde vaaralliseen ulkomaailmaan  xD Niin, ja on sitten tosiaan vara valita tietyn pentueen kakaroista jalostukseen sopivin, jos kaikki jää kotiin. Jokaisesta asiasta täytyy löytää joku hyvä puoli niin ei tarvi ihan masentua ;)

Yökyöpeli

#427
Kesäpoikueet on kyllä aikas hankalia menekin kannalta. Saapa nähdä miten meijän syrkkivauvojen käy, ne kun ovat luovutuksessa heinäkuun alkupuolelle. Saattaapi jäädä käsiin  ;)
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Enkeli89

#428
meillä myynnissä ei ole kuin kolme pk neitosta ja kyselyjä on tullut todella nihkeästi :( pitää kai tänään laajentaa myyntialuetta nettifoorumeilla..
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Tiituz

#429
Meillä on 11 kakaraa, yhden pidän itselläni ja sitten on kaksi varmaa varausta, ja pari "ehkä".  :huh  Apulassa on ilmo, täällä on, suomi24 on, JKJY: foorussa on, Petsiessä on. Pitää viedä vielä kauppoihin ilmoja. Hirveen nihkeesti varauksia ..
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

KaisaM.

#430
Aika nihkeästi joo toisaalta menee nyt kaupaksi. Mimmin poikasista vielä yksi vailla kotia, se varattiin mutta hakija teki oharit ja sen jälkeen siitä ei ole tullut kyselyitä. Pitää laittaa kauppojen seinille ilmoituksia. Nyt Amunista on vain ilmo täällä ja kotisivuillani.

Kyllä vähän jänskättää miten menee kaupaksi kun poikasten odottelen syntyvän 12.6. Luovutus menee sitten sinne heinäkuun lopulle, toivottavasti lomat eivät niin häiritse enää silloin.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Heli

#431
Mun täytyy kyllä sanoa, että meillä on edelleenkin kesäisin kovin kysyntä. En tiiä mistä johtuu. Tai siis tuntuu että se johtuu juuri noista lomista.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Kahvitee

#432
Yökyöpelille vastaus: alaikäraja on se 4kk ->  ja yläikäraja n.10kk

Yökyöpeli

#433
Lainaus käyttäjältä: "Kahvitee"Yökyöpelille vastaus: alaikäraja on se 4kk ->  ja yläikäraja n.10kk

Aika hurjalta tuntuu tuo 4 kuukauden astutusikäikä syyriksellä. Etenkin kun ottaa huomioon kuinka paljon knikkejä on putkahdellut tässä viimeaikoina. Ja vaikka unohdettaisiin knikit tyystin niin kyllä tuon ikäinen syyrisnaaras on mun mielestä ihan lapsonen vielä.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Juulia

#434
Nihkeään kysyntään pitää jo ennen astutusta varautua, että kysyntä on lähes olematonta ja poikaset jäävät kotiin roikkumaan.
Ei pidä tuudittautua siihen ajatukseen, että kyllä kaikille ostajia riittää. Se on ihanne tilanne, mutta aina ei niin käy :( .
Siksi pitää olla varautunut että poikasia syntyy viisitoista ja vain muutama saa kodin :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta