• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Hilla

#795
cindu, juuu, mutta se herää tosi myöhään... Oon yleensä nukkumassa kun se visiin herää... Tiedän, että ovat yökköjä mutta harmittaa kun sitä ei näy tai kuulu. Oliskin semmoinen, että olis tulossa heti syliin niinkuin möhkis :sydan  ikävä... Miun hiiri joka oli ihan sika iso...

Zinde

#796
Lainaus käyttäjältä: "Hilla"zinde, et vois vaikka vessa paperia sinne repiä? Yms... Madot on kyllä persiistä jos varsinkin ovat ruuassa tai asumuksissa toiset on pienet sokeri muurahaiset...

Elukoilla on aina wc-paperia pesäaineksina mutta en viitsi sitä suuremmissa määrissä käyttää.

Ärsyttää sekin, että piti heittää kaikki jyrsijöiden ruuat roskiin. En yleensä osta Suomesta noiden murkinoita, koska ulkomailta saa melkein puolet halvemmalla.

HamsterSailor

#797
Pitäis ruveta asumuksia siivoomaan, mutta ensin pitäisi tehdä sinne paperi-igluja, ja onneton pullasuti on mennyt ja hukkunut jonnekin, enkä löydä sitä... Pitää keksiä joku variaatio, miten saa sen paprun kostutettua. Takaraivossa pyörii pari mainiota sisustusideaa kummiskin :)

Pauliina

#798
Kumpi teistä on muutes parempi häkki kääpiöille, semmonen jossa on ne raot vai muovinen jossa on ylhäällä vaan se aukko?  :haha
<3 Just live with it <3

HamsterSailor

#799
Eli siis jos tarkoitat häkkiä ja dunaa, niistä duna on usein parempi vaihtoehto, koska siinä kääpiöllä on pienempi riski päästä karkuteille tai satuttaa itseään.

Marla

#800
Vai tarkoitatko Pauliina sellaista dunaa, jossa on häkkiosa siinä välissä? Tällainen siis. Ainakin venäjänkääpiöhamstereille uskoisin sellaisen passaavan mainiosti, ja olevan itse asiassa mukavakin vaihtoehto, sillä kalteriväli on todella kapea ja hamsteri pääsee haistelemaan ympäristöään paremmin kuin normaalissa dunassa, ja virikkeiden kiinnitys helpottuu ainakin jossain määrin.

Noita olis kiva saada, jos jollain on vaikka myydä käytettynä tuollainen, niin vink vink. ;)

Henni

#801
^Juu, tuo linkin duna on todella hyvä. Itellä on sellainen talvikolla. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Hilla

#802
Oi vinde eilen likka tuli istumaan tuohon paju sillan päälle ja pällisteli pihalle. Avasin häkin ja sitten se pakkitti hiukan kauemmas ja annoin sen hetken haistella. Sitten laitoin käden häkkiin ja se laitto etutassut siihen... Edistytään  :sydan Voi kun se on niin sulonen! Sitten otin sen kädelle ja siinä se hetken aikaan pällisteli ja lähti ravaa kädeltä kädelle. Istahti ja alkoi pestä itteensä. :sydan  Äitin kanssa puhuttiin, että jos jossain vaiheessa hankittais syrkki tyttö kun hiiristä aika jättää tai kun ollaan saatu muutettua, siellä meille jääkin yks ylimäärä häkki ... Keksin sitten nimiä
Lumottu Ella
Mokkapala
Pauliina
Neiti Nokkonen
Lumikki... Ja muita semmoisia  :lol:  Omasta mielestä Ella ja nokkonen parhaita  :sydan  mutta sen näkee sitten kun tulevat.

KaisaM.

#803
Voi kyllä satiini kyyhkynharmaa on niin kaunis (ennenkuin kohta rusehtuu), meidän Tähti-neiti on niin soma, ja on onneksi perinyt kauniit muotonsa äidiltään Cavalta. :)  :sydan  Raksu-neiti on myös kasvanut hienoksi tytöksi, aivan ihanat pyllyhapsut se on kasvattanut.

Ja vanhukset, Pulla-pappa ja Viuhti-muori ne vaan jaksavat porskuttaa. Pullalla on kasvain, mutta aika hyvin bilettää senkin kanssa dunassaan, en ole vielä nähnyt syytä lopettaa. Ikää papalla on jo 2v 3kk. Viuhti-mamma on aika vanhus myös, kyyhkynharmaa on aika lailla kyyhkynvaaleanpunainen, kun mamman karva on aika harvaa jo, kun ei ole nuorempanakaan kovin tuuhea ollut, ja iho kuultaa läpi. Hyvin vielä Viuhtikin jaksaa kuitenkin pahvilaatikkoja tuhota, vaikka viikon päästä vietetäänkin 2v-syndejä.  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Nape

#804
Ihana lukea Pulla-papasta ja Viuhti-muorista :lov  Sitä toivoo, että omatkin hamsut eläis yhtä pitkään :)


Mulla on aina tapana ressata kaikesta ja nyt mä ressaan sit siitä, kun tuo Mikki tekikin pesän ylimmälle tasolle sellaseen Mynthon kaira -lootaan, että eikö tollasen muovin päällä oo tympee nukkua. Alakerrassa olis ollut Pätkislaatikko mikä ois ollu parempi, siis MUN mielestä xD  Jotenki tuo Mikki on niin ressukka koppelo, mun oli pakko tehä sille vähän herkkupuuroa tänään :oops:  Mut ei oteta tavaksi, eikä kerrota muille :teipit , ne kuiteski sai toissapäivänä pellavansiemenkaurapuuroa :yes:

MirkkuH

#805
^ettäs sai kivat aamu hihit tuosta Napen "stressistä" :haha

...mut pitää koppelo-ukolle keittääkin vähän herkkupuuroja :sydan

Anonymous

#806
Olis halpoja dunia myynnissä jos joku tarttis
http://www.petsie.fi/market/product/dun ... 5a4/26078/

Nape

#807
^Vitsit oispa ollu kuva niistä! Varsinki se maxiduna kiinnostaa mua :)

Anonymous

#808
Nape:ota yhteyttä myyjään.

tintsku

#809
^^Se maxi-duna on mennyt jo, lähetin päivällä sähköposti viestiä myyjälle. Olisin itse ostanut sen, jos olisi ollut vielä vapaana :|