• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

ammie

#810
Meidän Anni-talvikolla näyttäisi olevan kaihi oikeassa silmässä. Tässä kuussa tuleekin kaksi vuotta täyteen, joten ei tuo mitenkään tavatonta ole ja onneksi hamsterille ei siitä aiheudu haittaa.  :) Suloinen Annikki, tulee kädelle välittömästi, kun käden laittaa dunaan.  :sydan
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Zinde

#811
Tuli tehtyä tänään löytöjä Bonuskirppikseltä. Pieni kuljetuslaatikko ja juoksupyörä 5€ yhteensä. Molemmat tuli tarpeeseen, kun on perheenlisäystäkin suunnitteilla. :oops:  Siellä näkyi myös kivan näköinen terraario/akvaario. Silmämääräisesti näytti olevan n. 60x30x40 cm, jos jollain on tarve. ;)

ammie

#812
^Paljon se makso?  :grin  Miks mie en koskaan ikinä millonkaan nää kirppiksillä mitään hamsuille, vaikka Tampereen kirpputoreja kierrän säännöllisen epäsäännöllisesti? Ihan epää!  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Nape

#813
No niin piippaileva uroshamsu :D  Nytpä on sekin omilla korvilla todistettu. Nuo tytöthän piippailee kiimapäivinä, niin MIkkihän on ihan villinä ollu tän illan ja huudellu ties mitä noille tytöille xD

Mä en kans koskaan löydä mitään hyviä kamoja kirppiksiltä.
Nyt innostuin Petsietä selaileen, niin siellä olis ollu just sellasia juoksareita mitä mä haluan, niin kaikki jossain niin kaukana täältä että pitäs postittaa, ja mikähä järki siinäki olis :o

Zinde

#814
Lainaus käyttäjältä: "ammie"^Paljon se makso?  :grin  Miks mie en koskaan ikinä millonkaan nää kirppiksillä mitään hamsuille, vaikka Tampereen kirpputoreja kierrän säännöllisen epäsäännöllisesti? Ihan epää!  :D
Hmm, muistaakseni 20€.
En ole itsekään ostanut ennen jyrsijätavaraa kirpparilta. Harvemminpa mitään löytyy. Nyt oli poikkeustilanne. :)

Mustikkamaan

#815
Ai vitsi mä oon tyhmä, siis mä oon NIIN tyhmä!  :-x

Mulla on tommoi lasiterraario, ihan jyrsijäterraario ikään kuin. Siinä on sellai katto, missä on reikäpeltiä toisessa lasipäädyssä kiinni ja toisen päädyn lasipala on irtonainen ja laitetaan ikään kuin painoksi sille reikäpellille. Noh, mun mielestä siinä terrassa kiertää ilma tosi huonosti, niin oon pitäny sitä toisen päädyn lasipalaa poissa - asukkaana oli sellai pöhkö campbelliukko, joka pysykin siinä tosi pitkään.

No, sit se vihdoin hiffas että se pääsee juomapulloa pitkin karkuun - nii-in, miks mä en laittanu sitä pulloa sinne "kiinteeseen" päähän...

Etsin ja etsin, enkä oo ukkelia löytänyt. Aattelin, että se tulee mulla vastaan joku päivä tai sitten se on käärmehuoneen asukin kidassa...

Noh, laitoin sitten sen campbelliukkelin terraarioon tilalle ton mun talvikkonaaraan, että saapi siinä kasvaa vielä kuukauden verran ja tehdä siinä terrassa sitten poikaset. Laitoin lasipalan päälle nyt, ettei karkaa.

Ilmanvaihdon suorittaakseni otin sit taas aamulla sen lasipalan pois, tarkotuksena laittaa illalla takaisin - mutta unohdin koko jutun. Nokkela tyttö kun on, hää on tottakai heti keksinyt, että sitä juomapulloa pitkin pääsee karkuun.

AI ETTÄ ÄRSYTTÄÄ! Mun on ihan pakko keksiä joku aivan toinen järjestelmä nyt tohon ilmanvaihtoasiaan :S

Hyvä puoli tässä nyt on se, että käärmehuoneen asukki, Pikkutikru, luo just nahkaa ja nököttää siksi tiukasti tasollaan eikä syö mitään. Eli mulla on todelliset mahikset löytää likka ennenkö se on hengetön (koirien toimesta).

Onneks oon työttömänä, et jos koirat sen bongaa ni mä kyllä huomaan heti ku ne rupee häseltää.

Mut mä en kyllä käsitä et miks ne on tehny tommosia "jyrsijäterraarioita" missä on noin huono ilmanvaihto. Ite en oo tota ostanu, vaan löysin ton tädin uuden kämpän partsilta, joku oli hylännyt. Oon kyllä nähnyt noita myytävänä.

ARGH!!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#816
^voi vitjat mikä huono tuuri :c8 ! Luulenki tietäväni millasta terran kattoa tarkoitat ja oon samaa mieltä, että ilmanvaihto ei tunnu niissä olevan kovin häävi. Toivottavasti karkulainen(set) löytyy!!!

Oi että mä heitän ton hitsin ison juoksarin johonki mäkkylään :x  Se ois niin kätsy ja elukat kyl tykkää siinä juosta, mut mut.. Viime yönä oli "vähän" säätöö noiden ihmislasten kans ja ku vihdoin hiljeni niin eiköhän alkanu kuuluun sellanen erittäin ärsyttävä KLONK KLONK KLONK ku Mikki juoksenteli tossa pyörässä, teki mieli käyä samantien ottaan se pyörä pois tuolta ja vaikka nakata se partsilta alas.

MirkkuH

#817
Noi Vevven 7 kääpiötä on niin hassuja ja ihania :sydan  ...siirsin ne eilen illalla vapaana olevaan lasiterraan ja laitoin juomapullon roikkumaan nurkasta...illalla siirtyessäni sänkyyn kirjan kanssa ihmettelin hemmetinmoista ryskettä...no siellähän koko seitsikko äiteineen rynkytti juomapulloa ja roikkui siinä :huh  ...siihen sitten laitoin yläosaan jotain sidejuttua ja rynkytys ei enää kuulunut :D

^^laitoin kyllä onneksi terran päälle ritilän + kiven.

Zinde

#818
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Mulla on tommoi lasiterraario, ihan jyrsijäterraario ikään kuin. Siinä on sellai katto, missä on reikäpeltiä toisessa lasipäädyssä kiinni ja toisen päädyn lasipala on irtonainen ja laitetaan ikään kuin painoksi sille reikäpellille.
Meillä on ihan samanlainen ja mustakin tuntuu, ettei siinä oikein ilmakierrä. On meillä roboilla käytössä enkä ole tyvärien huomannut yrittävän kiivetä juomapulloa pitkin, joten olen ottanut kannen kokonaan pois.
Kyseinen terraario oli väliaikaisena asumuksena meidän kahdella gerbiilitytöllä ja toinen niistä hyppi ja pomppi sitä lasikattoa vasten, että pää vain kolisi - ponk, ponk, ponk, ponk. :shock: Ei jostain syystä tuntunut tajuavan, että siinä on edessä jotain eikä läpi pääse, vaikka kuinka hyppis päin. Piti laittaa siihen paperi päälle, ettei näkyisi läpi. Onneksi hyppiminen sitten loppui.
Tämän hetkisessä terraaiossa niillä on osa kannesta reikäpeltiä. Tytöt hyppäävät asumuksensa katolle (joka siis on melko korkea), nostavat päällään peltiä ylös ja kuikuilevat raosta. Piti sitten siihenkin laittaa paino päälle.

Meillä on kaikkien terraarioiden kansien kanssa ongelmia, joko ne peittää liikaa tai liian vähän. Ja gerbiilityttöjen tapauksessa ovat liian kevyitä. Pitäisi hommata kaikkiin uudet kannet, mutta mulla ei ole mitään työvälineitä eikä materiaaleja niitä varten. Pitäis laittaa aivonystyrät raksuttaan, mutta töissä on ollut aika pitkä ja rankka jakso, niin en ole jaksanut noita asioita miettiä.. Joulupyhiä odotellessa..

Toivottavasti ukkeli löytyy!

Nape

#819
Meillä on tossa Lindan terrassa seulaverkkoa kantena, puukehikkoon siis väkerretty se, ja on kyl aika onneton kyhäelmä, mut ihan toimiva muuten, onneks tajuttiin Penan kans laittaa siihen kaksosanen kansi, eli ei tartte aina koko kannen kans pelata ko vaihtaa veen tai nakkaa ruokaa tms.


Juuh ja voi tota meijän Markkua (2½v); laitoin pyykkejä kodinhoitohuoneessa, niin se oli sillä välin aukassu Ullan häkin ja ottanu sieltä eilen tekemäni neljästä pringlespurkista tehdyn tunnelijutun ja jättäny luukun auki :x  :<  No, Ulla ei onneks hoksannu asiaa, eikä ollu karannut, vaikka oliki mökissään hereillä.

Nape

#820
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"Noi Vevven 7 kääpiötä on niin hassuja ja ihania :sydan  ...siirsin ne eilen illalla vapaana olevaan lasiterraan ja laitoin juomapullon roikkumaan nurkasta...illalla siirtyessäni sänkyyn kirjan kanssa ihmettelin hemmetinmoista ryskettä...no siellähän koko seitsikko äiteineen rynkytti juomapulloa ja roikkui siinä :huh  ...siihen sitten laitoin yläosaan jotain sidejuttua ja rynkytys ei enää kuulunut :D

^^laitoin kyllä onneksi terran päälle ritilän + kiven.

huippuja, nään silmissäni miten se porukka oikeen ryskää siellä xD

MirkkuH

#821
^joo, sitten kun menin paikalle koko porukka seisoi pystyssä kysyvästä, jotta mitäs tollotat iso olio, onko oikein asiaakin, meillä on hommat kesken...ihanat pikku magnustit :lov ...aamulla ne oli laittanut sisustuksen uuteen uskoon :sydan

...tarttee varmaan hommata meidän komalle Elvikselle joku nätti safiiri-tyttöystävä; tahtoo kanssa talvikko-vaaveja :P

Gina

#822
Järkytyin ku löysin eilen keltaisen pörssin sivuilta myynti-ilmotuksen kahdesta syrkistä ! Piti linkittää se tänne mut ilmotus on jostai syystä poistettu , tai en ainakaa löytäny sitä enää mut siin luki tyylii näin '' Myydään kaksi kultahamsteria , molemmat poikia noin yksivuotiaita, toinen ruskeamusta ja toinen valkoinen , asuvat yhdessä ja toivon että niille löytyy koti missä on iso häkki. Jos et voi tulla noutamaan hamstereita, voin laittaa postiin ( minulla on pahvilaatikko jossa on paljon pieniä reikiä että saavat happea ). Rahat voit maksaa tilille, hinta 20e.

SIIS KAKSI UROS SYRKKIÄ YHDESSÄ, JA POSTIIN PAHVILAATIKOSSA? HEI HALOO !  :shock:  oikeen vihastuttaa tollaset ihmiset !  :x  hamsterit postissa pahvilaatikossa, siis voi huhhuh..

Nape

#823
^Jos se oli joku pila.

Gina

#824
No toivottavasti