Projekti "tummanharmaa + sukulaisvärit"

Aloittaja wiidii, 04.04.10 - klo:01:24

Anzukka

Solnechnyi Theodoro <3<3<3<3<3

Mä voisin lainaa tota nii saisit niit vironlaikukkaita lähetettyy sinne Englantii :D mul olis pk creme vironlaikukas naaras. Olis kyl ihana olla tossa projektissa mukana kun ovat kauniita värejä ja kun vironlaikukkainakin löytyy niin Vóila :D no jos musta olisi jotain hyötyä niin voin olla avuksi.. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"PK normaali kilpikonna Homa Sapiens Grethen vaikuttaisi olevan myös "white", ainakin vatsa on ihan vitivalkoinen ja ulkomuoto muutenkin vaalea normaaliksi.
Onko mahdollista (geneettisesti), että se olisikin valkomahainen jos vatsa on ihan kokonaan valkoinen?

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"

Itseasiassa, sukutaulussa lukee emän kohdalla "dark grey tortoiseshell (white bellied) lh", eli mahdollisesti voi olla? Isä on "black rec. dappled lh satin"
En ole koskaan nähnyt valkomahaista hamsteria joten en osaa sanoa. Tiirailisin tuon tytön mahaa mielelläni nyt jos se ei olisi matkannut isäni lemmikiksi Ouluun.  :D

Pähkinä

Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Minä pidän kaksi kuukautta näitä venäläisiä karanteenissa ja ruotsalaisiakin olen yleensä pitänyt jonkin aikaa eri huoneessa kuin omia hamstereita. :)

Kannattaako han viedä vielä ensi kuussa olevaan Oulun näyttelyyn vai pitäisikö odottaa?

wiidii

Kyllä minä olen ruotsalaisia jo vienyt, siellä ollaan terveyspuolella kuitenkin tosi tarkkoja.

Sirpa

Onpa nätinvärisiä hamstereita ja noin muutenkin loistava idea tuoda näitä "erikoisempia" värejä Suomeen. Onko siis niin että näitä on joskus Suomessa ollut, kun kerran standardit jne löytyy? Mihin ne sitten ovat kadonneet?
Ja mitäs noita tummanharmaan sukulaisvärejä sitten on? Lila ainakin, helmiäisharmaa helmiäislila, siniminkki, norsunluu, joitain muitakin?

lentsu

Tummanharmaita ja helmiäisharmaita (keltainen tummanharmaa) on ollut Suomessa 1990-luvulla. Minullakin oli niitä. Muutama helmiäisharmaa ja yksi Englannista tuomani tummanharmaa. "Mantelin" kasvattajanimellä (tämä ei siis ollut mun vaan Elisabethin kasvattajanimi) helmiäisharmaita syntyi jonkunkin verran. Kantaeläimet tulivat kaikki Englannista. Luultavasti innostus lopahti ennen kaikkea siksi, että jostain syystä tummanharmaan sukuisiin väreihin yhdistyy häntäknikki muita värejä helpommin. Se voi tuottaa ongelmaa varsinkin, jos joudutte linjaamaan rajusti noita tuonteja. Tosin oli ongelma, vaikka teki ihan ulkosiitostakin. Minultakin jäi yksi todella kaunis tummanharmaa naaras Englantiin, vaikka olisin saanut sen itse geenitutkija Roy Robinsonilta... huomasimme nimittäin häntäknikin sen jälkeen, kun olin ehtinyt iloita löydöstäni, onneksi kuitenkin ennen Suomeen tuontia. Onnea projektille! Ne ovat tosi kauniita värejä.

wiidii

Joo, Andrew tosiaan kertoi että hän käyttää maksimissaan kaksi polvea tummanharmaaxtummanharmaa -yhdistelmää ja sitten linjaa esimerkiksi normaaliin (joka ei kanna tummanharmaata) juurikin knikkiongelman vuoksi. Näin hän sanoi välttäneensä knikkiongelman - mutkia kuulemma tulee jo kolmannen polven tummanharmaaxtummanharmaa -linjauksessa todella helposti.

Sirpa

Mitäs tälle projektille kuuluu? Onko tullut jo poikasia ja jos on niin mitä värejä?

Anonymous

Noista edellisistä viesteisä on jo vuosi, joten nostellaas tätä vähän. Kuinka projektin kävi?

mirauh

Nyt voi olla että olen väärässä, mutta olen tainnut lukea että hamsterit eivät tulleet kantaviksi yrityksistä huolimatta ja menivät lemmikkikotiin :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Hamsterlover^

mirauh, mistä luit? olis kyl kiva tietää miten tälle projektille kävi  :)

mirauh

Lainaus käyttäjältä: "Hamsterlover^"mirauh, mistä luit? olis kyl kiva tietää miten tälle projektille kävi  :)
Marjut taisi sanoa siitä ohimennen tuolla "Aikuisten jalostuseläinten antaminen pois" keskustelussa, voin kyllä kysyä Marjutilta itseltäänkin voisiko hän tulla selvittämään tänne, miten homma eteni :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

wiidii

Joo eli kaksi hamsteria annoin eräälle tuttavalle lemmikkikotiin, kaksi hamsteria on vielä kotona vanhempien rakkaassa hoidossa (Nastik's Bubble ja Solnecnaya Tinuviel) ja yksi hamstereista (HS Galadriel) kuoli melko nuorena (9,5 kk) tuntemattomasta syystä.  :S

Uroksen olisin toki voinut jättää kotiin, mutta sen vuoksi, ettei poikasia tullut, eikä muutakaan jalostusmatskua ollut tarjolla, päätin luopua uroksestakin kun tuttava siihen ihastui. :)

Hamsterlover^

Eli siis projekti vähän niiku kaatui? jos oikein ymmärsin.