PPKJY Haapajärvi 18.9-10 (hamsuille ulkomuotoluokat)

Aloittaja muumimamma-64, 23.07.10 - klo:13:36

spiudeli

Ja kuka on Viiru?

Minski

^ Viiru on SHY:n puheenjohtajan nimimerkki täällä foorumilla :)

Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Suuret kiitokset mun "kasvistytöille" :grin Marlalle, Minskille ja Anniinalle, jotka auttoivat boxien järjestelyssä, sihteeriöinnissä ja ennenkaikkea SUURI KIITOS siivousavusta näyttelyn lopussa. Voisi sanoa, että hamsteri-ihmiset olivat ainoita jotka siinä auttoivat.
Kasvis kiittää :D
Hamsuihmiset on tottuneita siivoamis- ja talkoohommiin :P
Yksi hyväksi havaittu käytäntö muuten on, ettei palkintoja jaeta ennenkuin on siivottu tuolit ja pöydät, se auttaa tosi paljon siinä, että porukka osallistuu siivoukseen eikä kaikki siivous jää järjestäjien kontolle :)

Minusta näyttelyjärjestelyt sujuivat hyvin :yes: Ne numerolappusysteemit oli kyllä tosi hyvät ja kätevät ! Otettiin Saanan kanssa kuvakin niistä, että jos vaikka saisi SHY:n ja Pinankin näyttelyihin vastaavat :) Palkinnot oli kanssa kivoja, paljon Best Friend-juttuja, muistui mieleen se vuosi kun SHY:lläkin oli Best Friend yhteistyökumppanina. Näyttelypaikka oli myös hyvä, tilaa ja istumapaikkoja oli hyvin. Kiitos järjestäjätaholle hyvin sujuneesta päivästä :)

Meillä Lottiina Loisto-Lyyli oli ei-standardisyyristen ykkönen ja myös BIS1. Ja veteraaniurokseni Jumba oli paras veteraani. Lemmikkiluokassa Taika-Timandra oli PLH2 :)

Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Olikin varsinainen ylläri, meidän pikkuinen Pantteri oli ollut pitkisten S1, sertillä ja BIS1!
Se oli kyllä hieno hamsu; mä olin seuraamassa Bissiä ja arvasin heti, että se pk creme voittaa, minusta se oli Bis-eläimistä selkeästi paras kokonaisuus, vaikka kaikki ne olivat tietty hienoja eläimiä.

Kiitos Anninalle ja Marlalle matkaseurasta ! Ja onnittelut kaikille näyttelyissä palkintoja haalineille :)

Edit. Siirsin näyttelytulokset tuonne tulos-palstalle. Tosin ulkomuotoluokkien tuloksia ei siinä vielä ole, mutta kunhan joku ne ehtii kirjoittaa puhtaaksi niin ne sinne ilmestyvät :)
Hamsteriton tätä nykyä

muumimamma-64

Kiitos kaikille kehuista :)
Huojentuneena niitä täällä lueskellut, kun sitä yritti kaiken saada menemään oikein ja näppärästi ilman pahoja mokailuja.Varsinkin, kun oli ensimmäiset ulkomuotoluokat hamsuille järkättävänä.Mä kun olen sellainen stressaaja , kun haluaa tehdä hommat hyvin.
Tuosta palkintojen jaosta sen verran, että meillä oli parilla tuomarilla lentokoneelle lähtö jo 15.30 ja matkaa 120km kentälle, sen vuoksi vaikea jättää palkinnot 7-8 lajin osalta vasta siihen näyttelyn. Venyisi päivä joillain tuhottoman pitkäksi, jos joutuisi iltaan asti odottelemaan palkintojen jakoa.Yleensä meitä oman yhdistyksen väkeä ollut paikalla enemmän niin siivous ym kyl sujuu suht sukkelaan, mutta nyt jäi osa tulematta niin sai välillä revetä aika moneen hommaan. Sinänsä ei haittaa, on mukava pitää itsensä puuhakkaana.

Noista Rop nimityksistä sen verran, että mun piti sada SHY:n käyttämät tuloskaavakkeet , mutta Viiru ei ehtinyt niitä mulla laittaa ja en tiennyt keneltä niitä sitten oisin voinut kysellä joten käytimme sitten niitä meidän omia, joissa ne Rop nimitykset oli valmiina.Seuraavalla kerralla sitten toivottavasti on ne oikeat kaavakkeet käytössä.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Minski

^ Niin mä tarkotinkin sitä Bis-palkintojen jakoa, en tokikaan kaikkien lajien palkintojen jakoja :)
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

Tässä just heräilin 17 tunnin unilta, ja vois tännekin nyt tulla kirjoittelemaan omalta osalta. :)

Lainaus käyttäjältä: "muumimamma-64"Suuret kiitokset mun " kasvistytöille"  :grin Marlalle, Minskille ja Anniinalle, jotka auttoivat boxien järjestelyssä, sihteeriöinnissä ja ennenkaikkea SUURI KIITOS siivousavusta näyttelyn lopussa. Voisi sanoa, että hamsteri-ihmiset olivat ainoita jotka siinä auttoivat.
Eipä mitään! :) Vaikka vähäsen olin kipeä ja ääni oli hukassa, mulla oli koko päivän mukava fiilis näyttelyissä, vaikka aika kului sihteeröiden, mutta oli sekin mukavaa puuhaa. :) Ayan sihteerinä oli tosi mukavaa olla, tuo 44 tuntui paljon vähemmältä määrältä, eikä käsi edes väsynyt, mitä nyt pari kirotusvirettä sinne eksyi kaavakkeisiin - onneksi valpas tuomari tahi oma silmä ne havaitsi. :oops:

Mulla oli kuusi hamsteria, joista yksi vain sai L1:n, joka se oli vajaa 3 kk vanha naaras Dubbel-Honey, eli Hani. Arvosana oli EH, ja tytteli oli ei-standuissa toka.
Ööli sai T:n, suurin miinus taisi tulla huonosta väristä, joka siis norre umbbariksi olisi surkea, mutta taitaa herra olla keltainen umbbari oikeasti, joten sillä seuraaviin näyttelyihin.
Vertti oli H:n arvoinen, odotin herralle parempaa aiempien näyttelyiden perusteella, mutta kiva tuokin. Taisi se olla Tuomarin suosikki lyhkiksissä(?).
Rutina sai myös T:n, mutta se onkin aivan kesken vielä, ja siskoonsa verrattuna aivan mini, joskin koko on "ikäisekseen riittävä". Lemmikissä tuli H ja "Hyvä ruoka, parempi mieli" -palkinto pikkuisesta koosta. :)
Tumppu sai H:n, ja arvostelu periaatteessa oli ihan jees kumminkin.

Vähän ihmettelin, miksi pari hamsteriani sai huomautuksen liian pienestä boksista, sillä kyseessä oli M -koon boksi, ja hamsutkin olivat pienikokoisia nuorukaisia, jotka mittasuhteiltaan ovat boksiin verrattuna sama kuin isompi syrkki ja L -koon boksi.

Kasvattini jälkeläinen Uskollinen ystävä taisi pärjäillä aika kivasti, sekin tietty oli positiivinen yllätys. :) Ulkonäöltään tulee isänisä ja setä kovasti mieleen.

Nuoria ja keskeneräisiä oli itelläni joukossa useampi, joten ehkä se L1 ei nyt vielä ole niin tärkeäkään, mut lähdetään Ouluun koittamaan onnea seuraavaksi, kun on jo ikää tullut lisää. :)

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Kotiuduttu on ja hamsut häkeissään. Ihan älyttömän suuri kiitos matkaseuralle. Oli ehkä hauskin hamsterireissu ikinä!! :D Loppukotimatkan jutut alkoivat mennä jo hieman mauttomuuksiin, mutta onneksi traumoja sai ehkä vain Minski. XD :P
Jep, niin oli, vaikka autossa olikin lopulta vaan kolme ihmistä - hamsut ainaskin mahtuivat hyvin kyytiin. :) Toivottavasti Minskille ei jäänyt traumoja, kun mäkin sit innostuin puhumaan vähän enempi kuin normisti. ;)
Kiitos paljon Saanalle kyydistä ja yösijasta! :)

Lainaus käyttäjältä: "nennu"Ja suurkiitos Marlalle aivan ihanista hamsulapsosista.Heti kotiin päästyä alkoi mieletön dunan tutkiminen ja juoksupyörässä ravaaminen. :lov Marlalta tullut ihanuus sai nimekseen Jätkä :D On todella komean turkin kasvattanut itselleen!!Ja Annicalta tullut onkin Daisy.
Eipä mitään! :) Jätkä tosiaan on tuota turkkia innostunut koon sijaan näin alkuun kasvattamaan, mutta vanhempien koon perusteella ei pikkuiseksi jää.

Mitäs olennaista vielä...? Ei oikein mitään muuta kuin kiitokset kaikille mukavasta näyttelystä! :) Oli mukavaa päästä vähän kauemmaksikin käymään ja nähdä pohjoisempaa hamsteriväkeä!

AnsaLucia

Mahtaisko joku ihana malttaa kirjoitella ulkomuotoluokkien tulokset? Tää olis sitte ältsin kiitollinen  xD
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Paula83

Tässä nuo ulkomuotoluokan tulokset, joku voinee kopioida nämä tuonne tuloksiin.

ULKOMUOTOLUOKAN HAMSTERIT

Venäjänkääpiöhamsteri roborovski (3)

S1 +SERT 70 Sinka, Om. Saana Kankare

PARAS NUORI 70 Sinka, Om. Saana Kankare

Roborovski, Ei-Standardi (1)

ES1 74 Unique, Om. Saana Kankare

Venäjänkääpiöhamsteri talvikko (6)

S1 65 Tarinan Irtokarkki, Om. Merja Nauska

TS 67 Susa-Erma's Lunanne, Om. Tuuli Taavitsainen

Kiinan kääpiöhamsterit

S1 75 FIN MVA JV10 Yökyöpelin Taimi, Om. Saana Kankare
S2 76 Yökyöpelin Sysi, Om. Sari Laukkanen

PARAS VET. 75 FIN MVA JV10 Yökyöpelin Taimi, Om. Saana Kankare

Pitkäkarvaiset Syyrialaiset (30)
Tuomari: Sini Hämeenkorpi

S1 7 Pink Panther, Om. Satu Karjalainen
S2 21 Valencia, Om. Piia Lappalainen
S3 20 FIN MVA Gillian Grizelda, Om. Piia & Noora Lappalainen
S4 22 Limited Edition, Om. Piia Lappalainen

SERT S1, S2 ja S4

PNUORI + "komein uros" + "Suloinen vauveli" 22 Limited Edition, Om. Piia Lappalainen
PVETERAANI 21 Valencia, Om. Piia Lappalainen

3. kkh
4. lk Syyr.
5.tv

Lainaus käyttäjältä: "Paula83"Lyhytkarvaiset syyrialaiset (17)

PVETERAANI 61 Jumba, Om. Minna Tuominen
Jumba on kyllä ei-standardiväri (cinnamon umborous), korjasin sen tuonne virallisiin tuloksiin oikeaan luokkaan.

AnsaLucia

Oi, kiitoskaunis nopeasta toiminnasta!  :)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset