• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

Nina

#45
Jyväskyläläisille mainostan  :)

"Pestyä" purua saa nyt ainakin Karvakorvista. Puru on siis puhallettua, josta kaikki pahin pölly on poistettu. Hinta oli suunnilleen samaa luokkaa kuin normipuru 2-4 kilon säkeissä. Isompia kokoja ei vielä ollut, mutta menkää hamsterin omistajat niitä toivomaan, jospa pian saisi niitäkin  ;) Valmistajaa en muista, mutta tuotteen pitäisi olla nyt heillä pysyvästi valikoimissa. Vaikutti tosi mukavanlaatuiselta ja lastutkin olivat isompia ja "rapeamman" oloista  :P

hamsu92

#46
Otsikko kertookin jo asiasta. Eli siis millä te yleensä pesette hamstereittenne häkin pohjan? Ite pesin silloin aikoinaan kun vielä oli hamstereita (nyt on ollut taukoa aika runsaasti, en ole menetyksen jälkeen pystynyt ottamaan uutta hamsua, ja nyt tällä hetkellä ei ole siihen mahdollisuutta...  :roll: ) niin häkin ihan vain fairylla. Oliko se pahaksi? Huuhdoin hyvin ja näin  :)  Kertokaa minulle uusia tietoja ja vinkkejä  :D
"elämä on liian lyhyt murehtimiseen..."

Ritu

#47
^Fairylla minäkin pesen.
- Riikka

GaneshaX

#48
Jos olisi oma talo niin polttaisin ehdottomasti. No, ehkä se vielä joskus toteutuu :roll:
Ja kompostia ei tällä talolla ole.
Pahalta se tuntuu pistää isot määrät mörttiä ja purua roskiin, mutta minkäs teet :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

blood.and.tears

#49
^^ Mä oon yleensä pessyt ihan vedellä, ja sit välillä jos jotain pissapinttymiä tms. on pohjassa (lasiterraan harvemmin jää) niin ihan tolulla,  desinfioivalla versiolla jolla lattiatkin pestään. Tai sit fairylla, riippuu vähän et mitä pesuainetta kaapissa on ja vienkö terran suihkuun pestäväksi, vai pesenkö sen tossa paikoillaan. Jos pesen tossa paikallaan, niin laitan veteen vähän fairya, pyyhin sillä ja sit pyyhin uudelleen pelkällä vedellä muutaman kerran vaihtaen sitä vettä puhtaaseen pari kertaa.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

hamsu92

#50
Kiitos kaikille vastauksista   ;)  auttavat taas eteenpäin tulevien hamstereitteni kanssa  :)  kun on kerran ollut hamsteri, siihen kiintyy kummasti. Ei niistä voi koskaan luopua lopullisesti, hamsterit on parhaita  xD  Pesin eläinkaupassa häkkejä mäntysuovalla, se voisi olla myös ihan hyvä häkinpesu aine  :P  mielipiteensä kaikilla, tärkeintä on hamstereitten hyvinvointi  :sydan
"elämä on liian lyhyt murehtimiseen..."

maarit

#51
Ihan käsitiskiaineella meillä pestään. :)
Tällä hetkellä hamsteriton

Jann__

#52
en tiedä kuuluuko tänne, mutta mitä käytätte hamstereidenne kylpyhiekkana?
Empaattinen Eemeli "Torsti"
14.8.2007
pk musta
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Minski

#53
^ Sulla ilmeisesti oli syyris ? Ne ei tarvitse kylpyhiekkaa.
Kääpiöhamsuille käy chinchillanhiekka mainiosti :jeps:
Hamsteriton tätä nykyä

Jann__

#54
sitä se miekin mietin. :pihalla:  ajattelin varmistaa :D
Empaattinen Eemeli "Torsti"
14.8.2007
pk musta
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

eta

#55
Voiko puruja esim. Mörtti säilyttää autotallissa tai varastossa?
Talvella menee pakkasen puolelle.
Itse säilytän niitä sisällä mutta isot säkit on tilaa vieviä ja mietin voiko niitä kuinka säilytellä ja nimenomaan myös talviaikaan.

blood.and.tears

#56
Mulla on normipurut ollut talvella vintillä (=yhtä kylmä kuin ulkona, ei eristetty) eikä ne mennyt mikskään. Samoin nyt kesällä on ollut mörttiä ulkovarastossa, ja vaikka on ollut kosteaa niin ei sekään ole miksikään mennyt.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

trap

#57
Mä käytän ainakin vielä Kepposella tavallista purua. Sille ei ole tullut yhtäkään takkua pitkästä turkista huolimatta, ja sen verran halvemmalla pääsee että käytän normipurua kyllä niin kauan kun niitä takkuja ei ilmaannu. Kyllähän turkkiin vähän sitä purua jää, mutta se lähtee helposti pois. Ansalla käytin mörttistä lähes koko sen elämän ajan, joitakin kuukausia sitten vaihdoin tavalliseen puruun.
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

eta

#58
Kiitos tiedosta, taidankin siirtää purut ulkovarastoon.

HelenaN

#59
Mitä suosittelisitte syrkille häkin/terraarion pohjalle purun sijasta, joka pölyäis hieman vähemmän?