• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

lentsu

#930
Äläs ny Anne, robot mahtuu ihmeesti, ei ole ketään käytävässä. Mathildekaan ei vienyt yhtään lisätilaa, kun se muutti asumaan yksin olleen Bambin kanssa.  :P

jonna

#931
Ne rairuohon siemenet oli ainakin jossain vaiheessa käsitelty jollain aineella (oisko ollut jotain ötökkämyrkkyä tms. en vanno varmaksi), mutta se ei itsessään vaikuta siihen ruohoon, ainoastaan siemeniin.

Meillä on iso kasvusto kauraa kasvamassa, juurikin siksi kun sitä on niin helposti saatavilla  :) Eniten riemua noi repii kyllä siitä kasvualustasta  :D  Mulla ne kasvaa kuiviketurpeessa ja repäisen vaan semmoisen laatan häkkeihin. Kaikista hauskinta hamsuista on tuhota se paakku, korsia ehtii syömään myöhemminkin  xD

mirauh

#932
Lainaus käyttäjältä: "jonna"Ne rairuohon siemenet oli ainakin jossain vaiheessa käsitelty jollain aineella (oisko ollut jotain ötökkämyrkkyä tms. en vanno varmaksi), mutta se ei itsessään vaikuta siihen ruohoon, ainoastaan siemeniin.

Meillä on iso kasvusto kauraa kasvamassa, juurikin siksi kun sitä on niin helposti saatavilla  :) Eniten riemua noi repii kyllä siitä kasvualustasta  :D  Mulla ne kasvaa kuiviketurpeessa ja repäisen vaan semmoisen laatan häkkeihin. Kaikista hauskinta hamsuista on tuhota se paakku, korsia ehtii syömään myöhemminkin  xD
Eli siitä turpeestakaan ei ole haittaa? :) sitä meiltä löytyy myös
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

jonna

#933
Meillä se turve menee myös virikkeenä, laitan keon silloin tällöin tuonne häkin pohjalle, nuo rakastaa möyriä siinä. Kääpiöiden turkit pysyy muuten aikas kivoina kiitos turvekylpyjen.
Se turvehan on ihan luonnontuote, ja suunnilleen samanlaisessa tavarassahan eläimet mönkii luonnossakin.
Kunhan on siis lannoittamatonta turvetta.

Sabat

#934
Olin tuossa reilu viikko sitten sellaisessa eläintarhan tyyppises paikassa  Phuketissa mis oli elefanttishow ja eläintarha samas ja sit kierrettiin se pikkainen eläintarha niin järkytyin aika pahasti. Isossa terraariossa siis TODELLA isossa (mitähän uskaltaisin sanoo,joku 5m pituudeltaan,syvyydeltää joku 2m ja ja 3m korkee) oli ainakin 15 syyrialaista samassa. :shock:
Olihan niillä vaikka minkälaista virikettä ja sen semmoista,mutta jotenkin häiritsi ku niitä oli niin paljon...  :huh
Seurailin siinä niitä sitten joku 10 min ainakin,mut ei ne ollu toisilleen mitenkään agressiivia,väistelihän ne toisiaan mutta samassa isossa juoksupyörässä mahtui juokseen kaksi ihan helposti..
Harmittaa vähä ku ei ollu kameraa mukana kun se tilttas siel,kait kosteuden osalta.

Nape

#935
Mä ajattelin kokeilla ommella siihe verkkopyörään fleecen käsin. Saa nähdä onnistuuko.

PiiaL

#936
^ Ja miten kauan se fleece on siinä :D Meillä kyllä tuhotaan heti kaikki kankaat pesän pehmusteeksi, siksi en mitään kankaista hamsuilla enää käytäkään. Muistan aina, miten kävikään monia vuosia takaperin ensimmäisten hamsujeni aikaan mun lempifarkuille, kun ne sattumalta jätin liian lähelle häkkiä..

Meillä on yksi tuollainen verkkopyörä, se oli yhdellä hamsulla käytössä ihan loppuun saakka, mutta en koskaan huomannut mitään haavoja sen jaloissa. Nyt se on sitten toisella hamsulla, se on kyllä hyvä ja tukeva pyörä, mutta on minulla kyllä vaihtaa sille muovinen umpinainenkin. Mutta tosiaan jos keksisi jonkun hyvän tavan suojata se ritilä..

Nape

#937
Juu varmasti käy just niin että rakkaudella ja kauhealla vaivalla ompelen sen fleecen ja seuraavana päivänä se löytyy nyherrettynä pesäkopista  :D

Anonymous

#938
Meillä yhellä sama pyörä kun Kipalla ja silläkin hamsulla tassun pohjat auki kylläkin etutassut. Heitin tilalle bittu pyörän.

Anzukka

#939
Lentsu koskas sulle tulee miitä lapsosia niin mä pääsen sinne töllistelemään niitä :D Voivoikun robolapsikuume on kova. Taitaa tulla meille jossain vaiheessa semmoisia. Kauheesti olen selittäny että niitä tulee ja niitä tulee mutta pitäis sinnitellä alkukesään kun yläkerta saadaan laitettua.  :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

lentsu

#940
Mulla on edelleen vaan käytössä noi muoviset Bittu-pyörät, joskus niitä hajoilee, mutta onpahan hamsterit pysyneet ehjinä. Parempi näinpäin.

Anne: mä huhtikuun lopulla varmaankin yhdistän ekat pariskunnat. Roboista sitten riippuu, milloin ne haluavat lisääntyä. Ne kun joskus odottelee kauankin. Mutta toivotaan että tärppäis sit pian.

Nape

#941


Siinä on nyt Lissulle duunattu juoksupyörä, täytyis viel toinen ommella, ku vaan viittis.

Anonymous

#942
Kipa siitähän tuli hieno  :D

Nape

#943
^ :mrgreen: , tuo oli helppo ommella mut lankojen päättelykohdat oli hankalat

Yadell

#944
Ihanan pirteän värinen, ja kätevä keksintö !  :D
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.