• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Lemmikki 2009 tuplanäyttely 31.10. - 1.11.2009

Aloittaja Niina-03, 28.08.09 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

AnsaLucia

#240
Kiva näyttelyviikonloppu takana meilläkin. Pahoitteluni että työpanos jäi pieneksi tällä kertaa, lauantaina osan huomiosta vei mukaan lähtenyt aviomies sekä Tihulais-pentukoira (joka oli messuilla pidetyn match shown paras pentu ja BIS4), sunnuntaina taas harvoin tavattavat rakkaat ystävät. Mut kyl tää taas sit toisen kerran...

Lauantaiaamun takaisku oli Tarinan Musta Pantteri**, jolla näyttelypaikalla huomasin silmän muurautuneen kiinni, ei päässyt iso mies siis matkakassia pidemmälle...
Päivän aikana kuitenkin muut pikkutarinat söpöilivät Mustinkin puolesta: S1 eri ja sert yli 20kuinen teräsnainen Tarinan Kihlasilkki*  :sydan  (standardien BIS4), S2 eri + sert Tarinan Tervaleijona***, joka valmistui muotovalioksi, S3 sert Tarinan Uusiutuva Taru*, S4 Tarinan Linnun Siivin*.
Lemmikkikääpiöissä samainen teräsmamma Kihlasilkki sijoittui viidenneksi.

Sunnuntaina kotiin koisimaan jäi siis saikkulainen Mustin lisäksi lauantaina valioitunut Tervis (lomapäivä lienee ansaittu?). Päivän aikana parista eläimestä huomattiin että talvipalttootahan ne mokomat työstävät  :huh    Asiasta keskustellaan heidän kanssaan lähiaikoina ja asiaan perehdytään sen vaatimalla vakavuudella  :jeps:

Tulisielu-Carlos voitti koestandardi kämpsyt sertin kera ja oli lopulta koe- ja ei-standardien BIS1.

Uusiin koteihin lähtivät meiltä Heili Karjalasta ja Hallanvaara, sekä pieni Nuoskalumi. Onnea heille uusiin koteihin ja onnea elämäntaipaleelle.

Onnittelut kaikille menestyneille, kiitokset tuomareille ja henkilöstölle ja terveiset tutuille. Kaisalle erityiskiitos mukavasta matkaseurasta.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

KaisaM.

#241
Kiitos todella paljon kaikille järjestäjille! Oikein hienosti kaikki sujui näin näyttelyyn osallistuneen mielestä, vaikka väkeä oli vähän. Itsekin varmasti uskaltaudun auttamaan, kun olen nyt päässyt hommista perille!  :)

Oli ihanaa nähdä kaikkia ihmisiä livenä ja tutustua uusiin hamsuharrastajiin, koko viikonloppu oli oikein mukava, ja sai tuntea itsensä oikein tervetulleeksi vaikka näyttelykeltanokkia ollaan.  :D

Hamsuilla meni eilen ihan hyvin ja tänään mainiosti! Eshe-mamma yllätti minut ihan täysin ollen eilen lemmikkien ykkönen ja niiden BIS2 ja tänään lemmikkien ykkönen ja BIS1!  :lov  Tänään viidestä sijoittuneesta lemmikkisyrkistä kolme oli minun, olen tosi ylpeä hamsuista.  :lov  Oli todella mahtavaa saada palautetta, ja tietää, että ehkä hoidan noita sitten ihan hyvin, kun niillä meni kivasti.  :)  Ulkomuodollisesti sai myös hyviä ajatuksia, mm. sellaisen, että tarviin lisää eläimiä.  :D

Kiitos kaunis kaikille ja onnea menestyneille!  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

viiru

#242
Siis mä en jotenkin edes tajunnut, että Kaisa ei ole ennen ollut mein näyttelyissä. Minusta tuntui ihan, että olisi täysin tuttu ihminen, joka on ollut kuvioissa iät ja ajat. Nyt kun miettii, niin ethän sie Kaisa varmaan edes tiennyt että kuka helevata minä oon kun tulen pyytämään auttamaan teekuppien kantamisessa (jota ei sitten tarvinnutkaan kyllä tehdä, kun ei ollutkaan sisältöä niihin kuppeihin olemassakaan)   XD

Ai niin ja senkin haluan vielä sanoa, että oli tosi kiva nähdä teitä kaikkia, kaikista paras oli kun ehti edes muutaman sanan jopa jossain väleissä vaihtaa!
Cheersbigears-talvikkokasvatus

KaisaM.

#243
Olen ollut hengessä mukana iät ja ajat vaikka vasta nyt fyysisesti olin ekaa kertaa paikalla!  ;)  Kyllä mulle onneksi päivien mittaan selvisi kuka on kuka ja ehdottomasti saa pyytää apua ihan niin paljon kuin sielu sietää!  :D  Vielä hamsunäytsien kulkua opetellessa ei uskalla mihinkään kovin vastuulliseen tehtävään osallistua.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Sintturainen

#244
Kiva lukea näyttelykuulumisia vaikka ite en paikalla ollutkaan. Kyllä me vielä tullaan pohjoisen porukallakin, vaikka matkaa tulee yli 600km / suunta.

Niina-03

#245
Onnea ruusukemagneeteille Soundlover´s Helille, Tarinan Arjalle, Anninalle ja kaikille muillekin palkituille :)
Kiitän omasta puolestani hyvästä lämmintunnelmaisesta näyttelystä, jossa selvästi oli työväki kortilla vaikka kaikki sujuikin hyvin  - ainakin tuomarin näkökulmasta.

Kiitos Minnaw, jjenna, Minski, GaneshaX ja muut tehokkaat koko päivänsä uhranneet sihteerit ja assarit! Olitte ihania ja oikein mukavaa seuraa.
Entisaikojen tapaan pitäisi keksiä porkkanaa työväelle: vaikka se näyttelyilmo? Työväkeä pitäisi saada värvättyä paljon lisää. Ihmisiä kuitenkin on arvostelua katsomassa. Nykyinen urhea työväki näyttää todella väsyneeltä...

Tänään oli lemmikkisyyriksissä valtaisa joukko toinen toistaan upeampia hamsuja, todellakin hyvinhoidettuja ja kilttejä lemmikkejä  :) tulee oikein hyvä mieli nähdä niin monta kaunista eläintä joilla elämä on mallillaan. Kunniamainintojakin taisin jakaa ennätysmäärän ikinä 16 vuoden aikana. Mutta jokainen hamsu oli sen ansainnut  :D onnea!

Itse en kerinnyt messuilla kiertää ollenkaan, joten rahat säästyivät  xD
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Heli

#246
Oli kiva nähdä pitkästä aikaa hamsuihmisiä.  :) Harmi kun piti niin kiirettä. Piti äkkiä saada koearvostelut tehtyä ja siitä sit koiraa mätsäriin. Oli vähän muutenki raskasta kun en saanut edellisenä yönä nukuttua ollenkaan.  :S
Mut tosiaan oli kiva nähdä sättiläisiä; jennaa, nillaa, elliä. Ja Saijaa ja viirua. Harmi että tosi monet joita oisin halunnu nähhä ei olleet tänään paikalla.  :(
Lindalle  :sydan kun jaksoi vaivautua mun sihteeriksi. Pitää opetella vähän hitaammin latomaan kirjotettavaa, että jos joskus tuomariksi valmistun niin joku muukin vielä suostuu mun sihteeriksi.  :D  

En ny viihti sen kummemmin tässä tarinoida arvostelustani kun en tiedä tykkääks kaikki välttämättä kun en kuitenkaan ollut oikeana tuomarina siellä. Mutta paljon jäi itselle aatoksia mieleen eläimistä ja niiden tasosta.

Kiitoksia vielä kaikille ahkerille näyttelyn eteen puurtaneille täältäkin suunnasta!
Destiny's hamsterit 2001-2009

TiBe

#247
Sydämmelliset onnittelut Arjalle Tarinan pikkuväen mahtavasta suorituksesta! :) Onnea myös muille näyttelyissä sijoittuneille :)
Meillä Tarinan Elosalaman* tyttäret kasvattelee poikasmahojaan niin tällä kertaa näyttely jäi väliin muutamasta muustakin syystä, ehkäpä ensi kerralla :)
Crystal\'s talvikot
http://crystals.nettisivu.org/

Ninde

#248
Kiitos kaikille kivasta lauantain näyttelypäivästä, oli mukavaa nähdä tuttuja ja arvosteltavaakaan ei ollut uupumiseen asti. ;)

Ainoan miinuksen annan tuomarien virvoike-/ruokahuollolle joka oli suoraan sanottuna ihan ala-arvoista. Mitään muuta juotavaa ei ollut tarjolla kuin kahvia (sitäkin sai monta kertaa ensin kysyä), vaikka kaksi kertaa juotavista kysyin eri hallituksen edustajilta, eikä kenellekään tullut mieleenkään, että niitä juomia voisi hankkia.

Lounas taas ei ollut mistään kotoisin (kuivaa leipää ja salaatissa olleita kikherneitä en voi sietää, eikä sitä juotavaa lainkaan), plussaa kuitenkin ihanasta kuivakakusta. Toki ymmärrän että työntekijöistä oli pulaa, mutta nämä nyt vain on sellaisia asioita jotka tulisi hoitaa etukäteen. Sen voin sanoa, että tämän jälkeen en ihan helposti kyllä lupaudu messunäyttelyihin tuomariksi - tavisnäyttelyt on kaikin puolin mukavampia.

Onnea kaikille menestyneille ja tuloksiinsa tyytyväisille!  :aplodit:

soundlovers

#249
Suuret ja nöyrät kiitokset minunkin puolestani teille kaikille, jotka autoitte tavalla tai toisella näyttelyjärjestelyissä sekä tottakai myös tuomareille. :)  
Saatiin kuitenkin vähäisistä toimihenkilöistä huolimatta nlyvkonloppu enemmän tai vähemmän kunnialla läpi. Raskaasta vkolopusta huolimatta oli oikein kiva taas nähdä tuttuja ja tuntemattomia hamsuharrastajia.

Omien hamsujeni näyttelymenestyksen osalta viikonloppu sujui todellakin yli vaatimattomien odotusteni. :taju:  
Lauantain suuri yllättäjä oli vasta kaksikuinen normaali vkkk Soundlover's Hope, joka nappasi lyhytkarvaisten voiton ja BIS 1 sijan. Pitkiksissä FIN MVA Desert Rose oli S3.

Sunnuntaina uskomaton menestys jatkui, kun kasvattini FIN MVA Soundlover's Desert Rose &
SHY VL Soundlover's Beauty Black (om. Vilma Helle) ottivat kaksoisvoiton syyriksissä ja BIS kisassa.
Lähes 2 v. naaras Beauty Black valmistui vielä upeasti FIN MVA:ksi. :sydan
Suuret onnittelut & kiitokset Vilmalle kasvattini hyvästä hoidosta. Myös Hope jatkoi lupaavasti alkanutta nlyuraansa ollen S3 sertillä.

Ikinä aiemmin ei omalle kohdalleni ole BIS 1 sija osunut, mutta nyt niitä tuli sitten yhden vkonlopun aikana kaksin kappalein ja vielä omille kasvateille. Tuli kyllä todellinen piristysruiske syksyn kaamoksen keskelle, en voi sanoin kuvailla miten onnellinen olen. Koko tämä vuosi on ollut 13 vuotisen hamsuharrastukseni menestyksekkäin.
Soundlover's hamsterit pärjäsivät hienosti myös lemmikkiluokissa, onnea Vilma & Juulia A. sekä Jasmin!

Jottei ihan itsekehuiksi mene koko postaus, niin oikein paljon onnea kaikille muille vkonlopun menestyjille ja kiitokset hyvästä vastuksesta kilpakumppaneille.

Itse messuja en kiireideni vuoksi oikein ajan kanssa päässyt kiertelemään, mutta oikeastaan tarjontakaan ei tänä vuonna selvästikään ollut niin hyvä kuin aiempina vuosina. Sain kuitenkin ostettua hamsuille ja kanille ihan mukavasti ruokia, enempää en olisi saanut kulkemaankaan. Hamsulani vahvuuteen liittyi myös uusi jäsen, lupaava pk musta naaras Satumetsän Unelma.
Jennan herkulliset pasteijat ja Viirun ihana tiikerikakku päätyivät sitten minun mukaani, nami.  :P
Niin ja tulinpa sitten pestatuksi SHY:n hallitukseen ensi vuodeksikin. ;)

Anonymous

#250
Löysikö kukaan meidän Hikarun arvostelupapereita ja kumalappua näyttelypaikalta? Kauhea suru kun sai omasta mielestäni hyvät arvostelut jotka olisi ollut mukava arkistoida. :cry:

viiru

#251
Edit: Paula, minulla on Hikarun arvostelukaavake ja KUMA-kortti tallessa! Voin postittaa, heitä osoitteesi yksityisviestillä.

Olen tosi pahoillani, että henkilökuntalounaan järjestäminen kusi niin pahasti. Tämäkin on asia, joka messuilla on melko työläs tai vaihtoehtoisesti kallis järjestää, jonka vuoksi itsekin kannatan jatkossa ennemmin viihtyisä nuta- yms. näyttelyitä. Ruoan saaminen paikalle oli ylipäätään ennätyksellisen vaikeaa - ilmoitin jo kun Lemmikkimessuille ilmoittauduttiin, että en itse pysty tekemään ruokia (koska asuisin tuolloin Turussa, ja lisäksi minulla ei ole siellä edes senkokoisia astioita, että +20 hengelle saisi ruoat väännettyä, ja koska töitä riittäisi varmasti myös luetteloissa, tuomariluetteloissa, numeroissa ja niin edelleen), mutta onneksi Suvi viime tingassa saatiin tekemään lounaat. Minä pidin kyllä itse ruoasta ja minusta lounas oli täyttävä! Toki mukavaa olisi ollut tarjota lämmin lounas.

Kahvitkin roudasin yksin kotoota talon mahtavassa termarikokoelmassa (vaikka apua moneen kertaan pyysin, ja entistenkin hallituslaisten tuntema tehtävälistakin on ollut hallitusfoorumilla nähtävänä ja täytettävänä jo syyskuusta... - eli kaikilla oli mahdollisuus olla tietoinen siitä, mitä puuttuu ja mitä on kondiksessa!). En tiennyt, että meillä ei ole buffettitavaroissa mehutiivistettä (toisin kuin aina ennen on ollut), joten en osannut varautua siihen että sitäkin olisi tarvinnut tuoda. Kahvipaketin & kahvimaidot ostin jo perjantaina, ja lauantaina sit ei enää ollutkaan kaupat auki. Nämä nyt on tällaisia seliselijuttuja, mutta kun tunnen olevani velvollinen ottamaan tämän kritiikin vastaan, vaikka en varsinaisesti kyllä buffettivastaava olekaan enkä ole koskaan ollutkaan, niin pakko sanoa että mulla ei vaan näin moni lanka pysy mitenkään käsissä! Eli olen ihan sataprosenttisesti yrittänyt hoitaa näitä etukäteen, ja enempään en olisi pystynyt. Jatkossa on näin ollen turha odottaa  messunäyttelyitä, koska näistä ei mitenkään selviydy hätiksessä yksin, kun taas johonkin "omaan" näyttelyyn on suhteellisen helppo organisoida yksin vaikka kaikki.

Hyvä että tiikerikakku kelpasi! Senkin vääntäminen oli aika ihana kokemus; olin tullut kotiin vanhempieni luokse Kirkkonummelle näyttelyaamua edeltävänä iltana, ja kun puoliltaöin olin saanut numerot ihmisille nidottua, niin muistin että kakkukin pitäisi vääntää. Koska kello oli sitten niin paljon, niin roudasin kimpsut ja kampsut sähkövatkaimineen eteiseen, että voisin rauhassa metelöidä siellä herättämättä koko taloa. Että istuin sitten siellä eteisen portailla vatkaamassa kakkutaikinaa vielä yhdeltä yöllä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Niina-03

#252
No, minä selvisin näyttelystä vaikka herneitä olikin salaatissa  :)

Seuraavaa näyttelyä järkätessä on ehkä hyvä laittaa isolla listaa foorumiin mitä kaikkea pitää hankkia, leipoa ja kokata näyttelyä varten. Itsekin voisin jotain hyödyllistä tehdä etukäteen, kun vaan tietäisin mitä tarvitaan ja mitä kukin syö.

Ei kaikkia töitä ole kohtuullista kaataa aktiivien niskaan. Viiru on tehnyt varmasti enemmän kuin tarpeeksi.
Joskus Epjyn aikana osallistuin 20 näyttelyn tekemiseen ja aina jos asiat eivät oikein luistaneet, niin tein ne työt lopulta itse... seurauksella että olin lopulta ihan burn out ja saan allergiaa jo ajatuksesta olla hallituksessa. Tähän pisteeseen päätyy senverran helposti, että jakakaa hommia ihan reippaasti niin kukaan ei ylikuormitu :)
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Anonymous

#253
^ Samaa mieltä olen ollut jo pidemmänaikaa asiasta ettei kaikki tehtävät saa jäädä joidenkin henkilöiden harteille. Minkäkin hölmö olisin voinnut tehdä nuo ruat kun asuin 28min ajomatkan päässä. Mutta kuten olen sanonnut mielipiteeni niin näihin asioihin pitää tulla muutos jos porukkaa on enemmän kuin yksi niin silloin pitää myös niiden muiden osallistua järjestelyihin. Itse olisin halunnut jäädä auttaan siivouksessa mutta en jaksannut enää kuunnella väsyneen likan rutinaa "koska lähetään?".

Niina-03

#254
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Itse olisin halunnut jäädä auttaan siivouksessa mutta en jaksannut enää kuunnella väsyneen likan rutinaa "koska lähetään?".
Ymmärrettävää :) sama juttu meillä. Silloin kun tietää lähtevänsä aikaisin pois, voisi kantaa kortensa kekoon tekemällä jotain oleellistä ennen näyttelyä... vaikka sitten leipomalla tai jotain mikä luonnistuu.
Kaikki toivovat, että näyttelyitä olisi jatkossakin :D
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]