• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Lemmikki 2009 tuplanäyttely 31.10. - 1.11.2009

Aloittaja Niina-03, 28.08.09 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

Hamsuli71

#225
Kyllä oli mukava seurailla hamsuja siellä. Liityimme yhdistyksen jäseneksi, 2 hamsua lähti mukaan, joten saattaapi olla, että innostutaan vielä joskus näyttelyihinkin lähtemään :)
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

Vilma

#226
Kiitos kivasta näyttelypäivästä kaikille, erityisesti Helille, Nillalle ja Kaisalle! Tulihan siinä tietysti juteltua Ninden ja Minskinkin kanssa.

Meillä menikin tämä näyttely ihan yli odotusten! Aapo sai ulkkiksesta H:n + L1, lemmikistä ERI:n. Kerttu sai molemmista täysin samat. Aapo oli vielä lopulta ES3 ja PLH3. Kerttukin pääsi hienosti PLH 5. sijalle.

Olin lähinnä koko päivän infossa, oli tosi kiva päästä näkemään, että millasta hommaa siellä oikein on. Tästä lähtien tulen kyllä aina johonkin hommaan mukaan, jos vaan pystyn. Paljon kivempi odotellakin, kun on jotain tekemistä! :)

Toivottavasti meistä oli jotain hyötyäkin, eikä pelkästään riesaa.  :D

Onnea kovasti menestyneille! :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

KaisaM.

#227
Kiitos ja kumarrus kaikille järjestäjille! Oli oikein kiva näyttelypäivä, huomenna uudestaan!  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

MirkkuH

#228
Oikein mukava näyttelypäivä, ensimmäinen hamstereiden kanssa. Kiva oli nähdä livenä mukavia hamsu-immeisiä: Vevveä, Anniinaa (kiitos2x :sydan ), Valerianaa ja hänen ihanaa äitään ja muita joiden kanssa turisin (sorry en muista nim. vaikka oli puhe) :)

Aleksi sai H:n + L1:n, Juri sain T:n, äidin suosikkipoika oli kauttaaltaan puikula ja vielä isot korvat xD  

Mukaan lähti kolme kassillista kamaa; hamsun mökkejä (niitä ei ole koskaan liikaa, eikä koiran kaulapantoja xD ) ym. härpäkkeitä ja koirille pannat (no kun halvalla sai) :) ...niin ja pääasiat: Riina&Ruusa :)

Onnea kaikille tämän päivän kisoihin :peukku:

Tohveli

#229
Lainaus käyttäjältä: "jjenna"Meillä nousi sitten näyttelynaikana eläinmäärä seitsemällä yksilöllä..  :oops:

Hahahh sä oot NIIIIIN pulassa kohta  XD

Tupuna

#230
Ihan mukavalla tuo hamsunäytelmöinti vaikutti, ja vaikkei nyt mainetta ja kunniaa niitetty niin uudelleen vielä hamsuja joskus näyttelemään tulen :)  Ainakin selventää kummasti millaisia niiden kuuluisi olla, esim. kooltaan yms. Tästä on hyvä jatkaa.
Tuo assari systeemi oli ihan ihanteellinen näin marsuihmiselle, oli tosi kätevää "vain jättää" eläin sinne pöydälle, kuitenkin kun marsupuolella on itse laudalla kuskattava elukkansa.
Mukavaa näyttelypäivää tänäänkin kaikille, itse en enää tänään reissuun lähtenyt.

Olive

#231
^No eikö!!! Eiks kaneillakin oo näyttelyhäkit mistä assarit hakee? Marsut on vissiin ainoita joiden kanssa pitää olla ite koko ajan skarppina ja viedä tuomarille.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Vevve

#232
Mulla ei kyllä kovinkaan voittoisa näyttelyviikonloppu ollut. Lauantaina ulkkiksessa olleet talvikkourokset T ja H, lemmikeissä syrkki EH ja talvikko ERI+PLH3, sunnuntaina talvikkouroksista toinen hylättiin (herra joka tikkasi Saijaa sormeen useammankin kerran?  xD) ja toinen sai T:n, syrkki lemmikeissä EH ja talvikko EH+Kuma kynsistä. Turkuun sitten uudelleen!

Mutta mulla on ihan sikakivaa molempina päivinä, eikä edes mitenkään väsy tai paha olo niinkuin yleensä. Seurana oli Satu, kiitos hälle suklaasta, tutustuin uusiinkin ihmisiin ja tunsin itseni aktiiviseksi kun assaroin ekaa kertaa, ja pidin hamstrauskisan ja hamsuinfon (joka meni tänään paljon paremmin kun samalla esiteltiin yhdistyksen sivuja!). Mukaan lähti kaikenlaista roinaa ja tänään vielä Anninalta aivan ihastuttava robopoika, lauantain ulkkiksen ykkönen lainaan.  :sydan  :sydan

jennu

#233
Me ei sioituttu, mutta lauantaina Halla sai H:n, ja nyt sununtaina EH:n. Myös Sumu joka tuli mukaan lähinnä turistiksi, päätettiin viimetingassa ilmoitaa lemmikkiluokkaan. Sumu saikin sitten EH:n, yllätyksenä oli, että herraa kehuttiin kauniiksi pojaksi xD

Ihan kivoja arvosteluja tuli, vaikke sijoille päästykkään. Hieman hoikkia olivat molemmat, mutta muuten ihan hyvässä kunnossa. :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

Elliska

#234
Mä sit aina sählään julkisilla XD Tulipa taas pieni kämmähdys, jäin pysäkkiä liian aikaisin pois, ja en tiennyt miten tuon valtavan risteyksen (kehä III ja tuusulanväylä) voi ylittää/alittaa/ohittaa niin pitipä mennä sit ensin bussilla Helsinkiin ja sit sieltä samaisella bussilla tänne kultaiseen kotiin. No mutta empä menettänyt elämästäni kuin 2,6€ sekä noin 40 minuuttia, ja linja-autoissahan on tunnetusti tunnelmaa!

Mä en saanut mitään, mutta enpä sitä odottanutkaan :D

Ja sit en oikeen koiraihminen ole mutta jjennan ja Tuijan ja Helin koirat oli aivan ihania, samoin se kultsu ja sit se toinen harjakoira joiden omistajia en tiedä.

Kuvia tuli otettua yhteensä 523, täytyy kattoo mitä niistä julkasee. Suurin osa kuvista on lauantailta kun akku loppui sunnuntaina kesken, eipä tullut mieleenkään ladata sitä yön aikana :(

Anonymous

#235
Näyttelypäivä takana pikkasen meinaa väsyttää.
Kumat sai: Severy, Domino,Inessa*2, Hikaru. Domino koe ja ei standarti 1, tuomarin suosikki,Bis 4, Delfoin Inessa Lyhytkarvasten syrkkien 5 ja paras nuori. Hikaru lemmikkiluoka syrkit 5, Severy lemmikkitalvikoiden 2 (ei saannut sertiä), Delfoin Bonjo tuomarin suosikki lemmikkisyrkeissä.
L1 maininnat sai,Galilee, Inessa,Severy,Muru, Jr Nalle, Toffe, Domino ja Hikaru(8/9). 5 kumaa ja 8 ruusuketta matkasi meille.Tosi mukava päivä oli ja oli mukava toimia Saijan assarina siinä sivussa kerkisi jutustella aikast monenkin ihmisen kansaa mutta kaikkein mukavinta oli nähdä Heidi pitkästä aikaa. Kaikkein tyytyväisin olen Dominon, Inessan ja Hikarun saavutuksiin.Meille tuli astutuslainaan Heidiltä Alladins Hercules. Kiitos kaikille tästä päivästä :grin

Minski

#236
Tampereen porukka kotiutunut myös :)

Tänään oli hieno päivä :sydan Meidän kyyhkynharmaa vkkk Odeliina Onnenpisara** sai ERI:n ja toisen sertinsä ollen S2 :pileet: Hieno suoritus juuri vasta 4 kk täyttäneeltä neidiltä. Turkuun lähdemme ilman muuta yrittämään valioitumista :) Odeliinan äiti Viliina Vinhatuuli++ oli KS1 ja Tuomarin suosikki ja sitten vielä kyyhkynharmaa tyttö Jocelina sai Kuman väristä.

Onnea kaikille menestyneille !

Oli myös kiva tutustua uusiin ihmisiin ihan livenä eikä vain pelkästään netin välityksellä esim. KaisaM.:ään, joka kahmikin Pet-pöydän palkinnot hienoilla lemmikkihamsuillaan :) Sekä tietysti myös muihin hamsuihmisiin. Kiva päivä kyllä :yes:

Tänään kiertelin messutkin läpi ja kyllä sai rahaa kulumaan ja hamsut ja koira sai vaikka mitä pientä kivaa, lähinnä syötäviä juttuja :) Päivän hyvän työnkin tein ja ostin 7,5 kg koirankuivamuonaa ja lahjoitin sen Viipurin Koirat ry:n pisteelle edelleen lahjoitettavaksi koiratarhalle Viipuriin.

Lainaus käyttäjältä: "Tupuna"Tuo assari systeemi oli ihan ihanteellinen näin marsuihmiselle, oli tosi kätevää "vain jättää" eläin sinne pöydälle
Juu se on ihana näytteilleasettajille, mutta jotain kyllä pitäis tehdä, että ihmiset enemmän tarjoutuis assarin hommiin eikä vaan tyytyis siihen, että hamsu pöydälle ja sit vaan omille menoille ja aatellaan, että kyllä joku aina assaroi. Ite lauantaina assaroin kahta luokkaa, kun ei innokkaita auttajia löytynyt ja tänään taas GaneshaX juoksi siellä eestaas boksien kanssa kahdessa luokassa, olisin halunnut auttaa häntä, mutta kun halusin niitä messujakin nähdä. Erityisesti koen, että juuri tämmöiset messunäyttelyt on se ongelma, kun kaikki haluaa vain nähdä messuja ja sit ne samat ihmiset on toimihenkilöinä joka messuilla ja heiltä jää omalta kohdaltaan sit messut näkemättä. Mietinkin, että onkohan tuommoset messut sittenkään ihan paras näyttelypaikka. Tai ehkä niihin ilmaisiin ilmoihin vois taas palata. Ymmärrän toki, että noi toimihenkilön työt on tähän näyttelyharrastukseen kuuluvia juttuja, mutta kun tuntuu, että ne kuuluu aina vain niille samoille henkilöille, tosin ite kyllä siis tykkään assaroida, on kiva kun on tekemistä ja voi olla hyödyksi.


Innolla oottelen jo Turun näyttelyä, eihän siihen ole kuin kuukausi oikeastaan aikaa :)
Hamsteriton tätä nykyä

jjenna

#237
Mä en ole vielä edes kotona..
Kuuden jälkeen pääsin lähtemään paikalta ja matkasin kahdella junalle Hyivnkäälle, missä mun loput tavarat ja eilen tulleet eläimet on, ja tästä kohta vielä junalla Riihimäkeen, josta kotiin Hämeenlinnaan, josta vielä bussilla kotiin.. Jospa sitten yhentoista aikaan kotona, ja suoraan nukkumaan..
Eilen lähtelin kuuden jälkeen ja tänäänkin jo seittemän jälkeen paikalle, että kerkes aamullakin auttelemaan, ja olo on kyllä sen mukainen  :c8
Mutta mukavaa oli!  :D

Koirakin oli tänään mukana, ja se menikin sitten kohtalaisen hyvin, olin ajatellu että toi 5 kk penikka kiljuu keuhkot pihalle kun on niin paljon uutta ja ihmeellistä, mut ihan nätisti se olikin ehkä..  8-)
Hamsterikasvatus jäädytettynä

jensku

#238
Mahtava päivä oli tänään. :D Ei ollut minkäänlaisia odotuksia, mutta pojat tekivät todella vaikutuksen minuun, varsinkin Leevi. :sydan  Leevi oli Lemmikkiluokassa kolmas ja kuma upeasta kokonaisuudesta  lemmikissä sekä ulkkisluokasta tuli kuma turkin pituudesta. Ja arvosanaksi tuli ulkkiksesta Leeville Erittäin hyvä ja lemmikissä Erinomainen. :D  Ja Lassillakin meni ihan hyvin, arvosanaksi tuli ulkkiksesta hyvä ja lemmikissä Erittäin hyvä ja kuma tuli turkin pituudesta ulkkisluokassa.

Kyllä jäi todella hyvä mieli tästä päivästä ja kyseinen näyttely oli Leevin viimoinen näyttely. :sydan

Onnea kaikille sijoittuneille! :sydan
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

viiru

#239
Huh huh, ja monta muutakin kommenttia monestakin asiasta, mutta nyt nopsasti vaan ilmaisen itseäni ennen nukkumaanmenoa. Erittäin työntäyteinen viikonloppu oli, ja ehkä vähän liian iso pala haukattiin - emme kertakaikkiaan tällä työmäärällä suhteessa toimihenkilöihin pysty jatkossa näyttelyitä messuilla järjestämään. Olin itse todella paljon näiden näyttelyiden järjestämisen puolesta, kun olen tottunut siihen, että näitä vapaaehtoistyöntekijöitä on. Ei niitä sitten ollutkaan, ja koko tapahtuma jouduttiin muutaman todella ylityöllisetyn henkilön avulla. Helikin juoksi sunnuntaina sihteeröinnin ja tietoiskujen ja hamstrauskisojen välillä! Lisäksi, minulle tekee todella pahaa katsoa se, että näyttelystä toiseen samat naamat joutuvat jatkuvasti tekemään saman työmäärän (tai pahemmassa tapauksessa vaaditaan kokoajan enemmän ja enemmän), eikä homma kierrä mitenkään.

Meillä meni näyttelyt hienosti ja oikeastaan jokainen hamsteri sai sellaisen arvostelun, jota odotinkin. Meidän talvikot tosin puri ja kiinarit pissailivat, mikä kertoo ehkä siitä että näin iso näyttelyretki on vähän liikaa näille pienille eläimille - olemme kuitenkin olleet pk-seudulla jo perjantaista. Mukavaa oli mielestäni kaikkien ulkomuotoluokkien monipuoliset arvostelut, minusta eläimiä kommentoitiin paljon ja olennaisen tarkasti.

Superiso kiitos kaikille ihanille tuomareille, oli tosi kiva että kaikki pääsivät tulemaan arvostelemaan. Erittäin iso kiitos ja samalla anteeksipyyntö kaikille näyttelyssä auttaneille henkilöille, ilman teitä ei olisi yhtään mikään sujunut mihinkään suuntaan, ja työmäärä oli tosi kohtuuton omasta mielestäni niin pienelle määrälle ihmisiä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus