Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

helmi

Piti alkaa ihan huvin vuoksi muistelemaan miten meillä on poikueet nimetty aikojen saatossa.  :D Onneksi noista vuosien 2005-2007 poikueista olin kirjoittanut nimet ylös, muuten en olisi varmaan edes muistanut.

Aluksi noudatin orjallisesti aakkosia ja ekat poikueet nimettiin aakkosten mukaan. Ensin nimet olivat yksiosaisia.

A-poikue:

E-poikue:
- Eslyn Eibhlín
- Ewan Eber

Viimeisten talvikkopoikueiden kohdalla päätin sitten olla noudattamatta enää aakkosteemaa vaan nimesin poikaset C.S.I.:n jaksojen mukaan.

C.S.I.1-poikue:
- Sounds Of Silence
- Weeping Willows
- Butterflied
- Living Legend

C.S.I.2-poikue:
- Jackpot
- Sweet Jane
- Who Shot Sherlock?
- Daddy's Little Girl
- Abra Cadaver

Ja nyt ensimmäisen syrkkipoikueeni kohdalla päätin nimetä poikaset laukkahevosten mukaan:
- Ruffian
- Cicada
- Zenyatta
- Bayakoa
- Exceller
- Forego

Jos/kun meille vielä poikasia tulee, niin ehkäpä nyt jatkan sitten F-kirjaimesta.  :) Tai sitten en, jos tulee joku sopiva teema mieleen.

delfi76

Mulla on ollut teema poikueet eka oli Disney

Pojat:
Robin Hood
Peter Pan
Pinocchio
Tarzan
Bambi
Aladdin

Tytöt:
Prinsessa Ruusunen
Pieni Merenneito
Tuhkimo
Lumikki
Liisa ihmemaassa
Pocahontas

Jekun poikueen nimesin tänään. Teemana Maanlapset Jean. M. Uutinen-Auelin kirjasarja ja sen viimeinen osa

Pojat:
Jondalar
Willamar

Tytöt:
Aremina
Folara
Beladora
Nezzie
Ayla
Iza
Jerika
Marthona
Jonayla
Amelana

mirauh

^Voi noi Jekun muksujen nimet on tosi nätit!  :sydan
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Vevve

Viimeisin talvikkopoikue sai hieman normaalista linjastani poikkeavat nimet, nyt que-teemalla eli nimiä jotka päättyvät tavuun "que".

normaali uros Goldilock's Grotesque
normaali naaras Goldilock's Discoteque
normaali naaras Goldilock's Cinemateque
normaali naaras Goldilock's Unique
normaali naaras Goldilock's Picturesque
normaali naaras Goldilock's Mystique

TiBe

Uskallankohan edes paljastaa näitä nimihirviöitä :P Nooh tälläiset tuli tälläkertaa valittua, mä niin tykkään tuosta latinaksi nimeämisestä joten täältä sitä taas tulee  :haha

Haukka teema:

Crystal's Circus Cyaneus = Sinisuohaukka

Kotka teema:

Crystal's..
Aquila Chrysaetos = Maakotka
Polemaetus Bellicosus = Gasellikotka
Haliaeetus Albicilla = Merikotka
Lophaetus Occipitalis = Töyhtökotka
Circaetus Gallicus = Käärmekotka
Terathopius Ecaudatus = Liitokotka

:lov
Crystal\'s talvikot

Saana

TiBe

Näähän on ihan helppoja kunhan muutaman kerran lukee ääneen, eriasia on niiden muistaminen ulkoa  :D
On mulla nimihirviöitä ollut latinaksi ennenkin,hämähäkkejä ja pähkinöitäkin, esim. Brachypelma Smithi, Grammostola Rosea ja pähkinänä Arachis Hypogaea, Bertholletia Excelsa yms :p

Jospa mä taas seuraaville parille poikueelle laitan vaikka piskuisen helpommat nimet, mutta latinasta ei pääse eroon, aina se jostain "päänsä" nostaa  :mrgreen:
Crystal\'s talvikot

Maiju*

Lainaus käyttäjältä: "Saana"^Sulla on aiemmin ollu kaikkia hauskoja ja suloisia nimiä ja nyt pistit tuommoiset nimihirviöt viattomille vavvoille. Pitää varmaan tehdä uusi sääntö, että liian vaikeanimisiä hamstereita ei saa ilmoittaa enää näyttelyihin tai ainakaan niitä ei saa palkita. :lol:
Mä voin tuua Saanalle lausumisohjeet latinasta.  :mrgreen:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

taruloru

Tylsän tylsän tylsä tää 30 kirjaimen rajoitus nimen pituudelle. Mulla oli vaikka mitä uusia ideoita ja rimpsuja mielessä, mut nimetään sitte tylsästi  :)

S.D.G.

^^^ Jee, TiBe, lätinä rulettaa! :D oon kauan suunnitellut latinalaisia nimiä minäkin, kun vaan saadaan niitä nimettäviä!

Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"
Mä voin tuua Saanalle lausumisohjeet latinasta.  :mrgreen:

Kannatetaan :D tai ei kai siinä muuta ku C lausutaan K:na ja ae pitkänä E:nä ja sitten vähän veenyyteetään  xD Ja jos mentäis oikein pitkälle, niin vaatimuksena näyttelyilmoittautumisissa olis että latinankieliset nimet varustetaan niillä painottamismerkeillä, viivoilla vokaalien päällä, että lukija varmasti ymmärtää, miten lausutaan oikein. Niin ja kaikille toimihenkilöille pakollinen latinankurssi sit varmaan kanssa...  :P
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Marla

Kaikkienhan pitäisi opiskella latinasta vähintään alkeet! xD Mulla on pitänyt tulla latinankieliset nimet parillekin poikueelle, mutta olen aina vain skipannut ne - noita teemoja kun tuppaa olemaan useita per poikue.

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Kaikkienhan pitäisi opiskella latinasta vähintään alkeet! xD

I agree!  :D Vaikka opiskeltunahan se on ihan kauhee kieli, niinku suomikin...

Unipallo

Alotin nyt sitten aakkoset. Eli A-poikue menossa jee.  ;)

Anzukka

Meillä syntyi 27. päivä F-lapset. Kumpa näille saisin keksittyä ihan kunnolliset nimet, sillä E-poikue sai omasta mielestäni hieman "kamalat" nimet. Tähän panostetaan sitten tuplana! :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Karvakorvathamsula

Mun edellinen poikue oli kans A-poikue, ja voin sanoo suoraa et aivan kauheet nimet keksin!  :mrgreen: Nyt kun jälkikäteen mietin, niin voisko olla kauheempia nimiä kun Alise, Alina, Apollo, Arthur... Siis lempinimenä must on hyvät, mut kun toi on se "virallinen" nimi. Vois olla edes _vähän_ hienommat  :D  No nyt sit tähän poikueeseen panostetaan!
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)