Grand Gala 2010

Aloittaja Ninde, 24.09.10 - klo:10:08

MirkkuH

^En mä teidä kannattaako...mut ei-standuihin ne pitää ilmoittaa.

Mun noi lehmit on vähän semmoisia hiiri-kuonoja, että en varmaan ainakaan vielä niitä ilmoita; kunhan siitä kasvavat :)

Vevve

Kyllä mä varmaan noi tuon jos ei muuten ole paljon elikoita meiltä tulossa.  :)

Mustikkamaan

Väriä ei oteta huomioon missään määrin ei-standuissa, joten on syytä olla aika tyypikkäitä ja hyväturkkisia että kannattaa tuua :) Siis jos palkintoi haluaapi :D Eli siis ihan hyvin niitä voi tuua!
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ely

En niinkään palkintoja tule metsästämään, vaan lähinnä kokeilemaan että mitä arvon tuomaristo tykkää meidän katraasta  :grin En koskaan voita mitään ja sama karma tarttuu varmasti hamstereihinkin  :D
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Minski

^ Ilman muuta kannattaa tuoda, onhan se kiva saada niistä tuomarin mielipide ja mahdollisesti niitä L1:siä kokeilla niille saada, palkinnot nyt on toissijainen juttu :)
Hamsteriton tätä nykyä

Ely

En tarkoittanut jättäväni tulematta, vaan etten ruusukkeet silmissä ole sitten paikan päällä :D Johan tuota on odoteltu ^^
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

GaneshaX

Näyttelyt ovat myös tärkeitä sosiaalisia tapaamispaikkoja  ;)

Vaikka siinä näyttelyttää myös omia eläimiään, niin pidän myös tärkeänä ihmisiin tutustumista, kokemusten vaihtoa naamatusten, kädestä pitäen jonkin asian opettamista ja suhteiden luomista  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mustikkamaan

Mä kans tykkään näyttelyistä just siks että saa tavata muita harrastajia ja nähdä muiden eläimiä :)

Mut mua ujostuttaa näyttelyissä monesti tosi paljon (tai no, koskapa mua ei ujostuttais), niin en sillain helposti saa sanaa suusta, vaikka tekis mieli sanoa jollekin jotakin :D Odotan yleensä sit, että mulle tullaan puhuus mieluummin ja sillonki saatan olla aika vähäsananen. Ei siis kande ihmetellä, jos oon jotenkin jörön olonen :D

Saana

^Susta on kyllä muutama ihminen joskus sanonukin, ettei uskalla tulla jutulle, ku näytät vähän pelottavalta. Oon kyllä koettanu sanoa, ettet sä pure - ainakaan kovaa. :D

Mä taas jurotan täällä himassani ja näyttelyissä tulee semmonen supersosiaalinen fiilis ja on kivaa jutella kaikkien hamsutyyppien kanssa. Mä meen si, toisin ku Heidi, juttelee kaikille niillekin, jotka ei jaksa mun kanssa jutella. XD

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Annina"^Susta on kyllä muutama ihminen joskus sanonukin, ettei uskalla tulla jutulle, ku näytät vähän pelottavalta.

Oon kuullu siitä itekki, monissakin eri yhteyksissä :D Vaikka oon yrittäny kohentaa omaa luukkiani vähän sillain rennommaks, mut eipä kai tuo mikskään muutu. Mut hei, vastapainoks, meitsi pelkää teitä kaikkia! :D

MirkkuH

Heidikö pelottava :no:  ...no ehkä siksi ei musta, kun mä oon itte niin pelottava kun sille päälle satun; eli normaali ilme päällä, niin johan tullaan kysymään, että ootko sä vihainen :D  ...siis tätä tapahtuu töissä; tuskin hamsunäyttelyissä ja muissa miellyttävissä elukkatapaamisissa :P

...niin vielä noista hamstereiden ilmoittamista; ennen ilmoitin kaikki, mut nyt kun niitä on niiiiin paljon, pitää yrittää niitä ruppasempia älytä jättää kotiin.

Minski

Mulla taas meni Heidi-vaikutelmat ihan toisin päin; jämptien foorumikirjotusten perusteella luulin, että Heidi on iso ja pelottava ja kun näin livenä niin yllätyin, kun hän olikin sellanen kiltin ja sievän näkönen tyttönen :) Ja Mirkusta nyt ei todellakaan saa vihaisen näköistä tekemälläkään :) Meniköhän tää topic nyt henkilöanalyysiksi :D No aiheeseen liittyen voisin kirjoittaa, että en varmaan ole tännekään näyttelyyn tulossa, ei ole oikein tuotavia, kun Sarlotalla ja siskollaan on tuolloin varmaan juuri poikaset ja tuo venäläispoika ei todellakaan värillään loista ja meidän nuorin eli tuo keltainen musta-poika on vielä ihan kesken värissään ja tuota veteraanikööriäni en viitsi enää tuoda. Mun pitäs vaan saada palautetuksi yksi lainahamsu bokseineen takaisin omistajalleen ja yksi lainaboksi toiselle henkilölle, mutta voin varmaan laittaa ne jonkun Treläisen matkassa :)
Hamsteriton tätä nykyä

Sabat

Hessuinen

Mihin muuten hopeakyykynharmaa kuuluu? Ei-staduihin? :pihalla:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Sabat"Hei mitä ero ei-standardilla ja standardi-luokilla ja mikä on koestandardi? :oops:  :oops:
Luokkajaot menevät värien perusteella. Standardiväreille on yhdistyksen kokoama standardikomitea määritellyt tietynlaisen standardin. Eli pitääkö värin olla tumma vai kellertävä tai kenties hyvin tikattu jne. Tähän tavoitteeseen kasvattajat sitten pyrkivät kasvatuksellaan.

Koestandardit ovat, kuten nimessäkin mainitaan, koeluokassa. Eli värille on tehty jo jonkunlaista pohjatyötä sekä alustava standardi luotu.

Ei-standardiluokan värit taas voivat olla harvinaisia Suomessa, niiden periytymistä ei tiedetä tai niiden kasvatukseen ei kukaan ole panostanut niin paljoa, että niille olisi vielä standardia kehitetty.

Mm. syrkkivärien luokkajaot näet täältä.
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Mihin muuten hopeakyykynharmaa kuuluu? Ei-staduihin? :pihalla:
Khyyllä :)