Pöytäkirja: hallituksen kokous 17.9.2015

Jeeli Laine
Jenni Mäkitalo

1. Kokouksen avaus
Veera Kujansuu avaa kokouksen kello 18:30.

2. Kokouksen järjestäytyminen: Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja tarvittaessa kaksi ääntenlaskijaa
Kokouksen puheenjohtajaksi ja sihteeriksi valitaan Veera Kujansuu, pöytäkirjantarkastajiksi valitaan Marika Lähde ja Eve Immonen.

3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
Kokous on kutsuttu koolle viikkoa aiemmin ja läsnä on puheenjohtaja sekä kuusi hallituksen jäsentä. Todetaan kokous päätösvaltaiseksi.

4. Hyväksytään kokouksen työjärjestys
Hyväksytään työjärjestys yksimielisesti.

5. Käsitellään Pauliina Lampilan tuomarinoikeudet lemmikkiluokan syyrialaisille.
Pauliina Lampila on tehnyt koulutussuoritukset hyväksytysti ja tuomarikouluttaja Martina Munther puoltaa tuomarinoikeuksien myöntämistä. Myönnetään yksimielisesti syyrianhamsterien lemmikkituomarinoikeudet Pauliina Lampilalle. Oikeudet astuvat voimaan välittömästi.

6. Päätetään toimenpiteistä Merja Nauskan rauenneiden lemmikkituomarinoikeuksien suhteen.
Merja Nauskan lemmikkituomarinoikeudet ovat rauenneet huhtikuussa 2015 jäsenmaksusekaannuksen vuoksi. Tuomarikouluttaja Martina Munther puoltaa tuomarinoikeuksien palauttamista ilman täydennyskoulutusvelvoitetta.

Päätetään yksimielisesti palauttaa lemmikkiluokan kääpiöhamsterien tuomarinoikeudet Merja Nauskalle ilman täydennyskoulutusvelvoitetta. Oikeudet astuvat voimaan välittömästi Suomen Hamsteriyhdistys ry:n jäsenmaksun maksamisen jälkeen. Hallitus haluaa kuitenkin painottaa tämän poikkeusmenettelyn ainutkertaisuutta ja jäsenmaksun maksamista ajallaan tulevaisuudessa.

7. Lauri ja Ely Vihavaisen esittämän sopimusehdotuksen käsittely.
Lauri ja Ely Vihavainen ovat esittäneet sopimusehdotuksen koodaamastaan näyttelyilmoittautumislomakkeesta, näyttelymaksulaskurista, näyttelyluettelogeneraattorista ja näyttelyikälaskurin luovuttamisesta 300 € työkorvausta vastaan Suomen Hamsteriyhdistys ry:lle. Hyväksytään sopimus ja päätetään allekirjoittaa se Jyväskylän näyttelyssä 10.10.2015.

Veera Kujansuu hoitaa Suomen Hamsteriyhdistyksen Y-tunnuksen hankinnan työkorvauksen suorittamista varten. Työkorvaus suoritetaan tämän jälkeen.

8. Jyväskylän näyttelyn työnjako.
Paikalla näyttelyssä Veera, Jeeli, Eve, Karoliina, Marika ja Jenni. Jaetaan työtehtävät hallituksen kesken.

Annetaan Karoliina Vainiolle lupa tuoda koira näyttelypaikalle.

10. Keskustellaan toimenpiteistä näyttelyiden ilmoittautumismäärien nostamiseksi.
Todetaan, että näyttelyiden osallistujamäärät ovat laskeneet vuonna 2015 aiempiin vuosiin verrattuna ja mietitään toimenpiteitä ilmoittautumismäärien nostamiseksi.

Veera Kujansuu on ehdottanut näyttelykohtaista ilmoittautumismaksujen alennuskampanjaa Grand Gala-näyttelyyn Espoossa 21.11.2015. Päätetään vähentää yksi euro (1 €) kaikista jäsenten "3. hamsteri ja sitä useammat" -ennakkoilmoittautumishinnoista. Tiedotetaan alennuksesta mainostamalla Poskipussissa, verkkosivuilla sekä Facebook-sivulla.

Päätetään kutsua kaksi ulkomaista tuomaria arvostelemaan syyrianhamstereita ja kääpiöhamstereita Grand Galassa.

11. Lemmikkimessuille 2015 osallistuminen.
Päätetään osallistua esittelyständillä Lemmikkimessuille jotka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 7-8.11.2015. Veera Kujansuu hoitaa yhteydenpidon messujärjestäjiin.

12. Muut hallituksen esittämät asiat.
12.1. Hely Luhdan lemmikkituomarikoulutuksen aloittaminen syyrianhamstereille
Kannatetaan yksimielisesti.

12.2. Jäsenlehti yhteisöjäsenten jäsenetuna
Päätetään yksimielisesti lisätä jäsenlehti yhteisöjäsenten jäsenetuihin.

(* Päätös peruutettu; asiasta päätettävä vuosikokouksessa.)

13. Kokouksen päätös
Veera Kujansuu päätti kokouksen kello 19:30.