Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rosehip

Meillä on itseasiassa ollut syrkillä käytössä vain tuo HempRefinen hamppukuivike (150 litran paali), joka on käsittääkseni eri asia kuin tarkoittamasi hamppukuitu. Tuosta kuivikkeestakin eläimet saavat eroteltua pehmeämpää osaa pesäntekoon, mutta varsinaista hamppukuitua/pesämateriaalia en ole kokeillut. Ainakin HempRefinellä se näyttäisi olevan juurikin tuota lyhytkuituista, jos oikein ymmärsin. Itsekin mielelläni kuulisin kokemuksia siitä tai vastaavista :) Tällä hetkellä pesämateriaalina on vessapaperia, joka kyllä sekin toimii oikein hyvin ja näyttää kelpaavan.
Upeita terroja täällä, ihanaa kun saa samalla sisustusideoita muilta :)

Tässä Minni-syrkin terra, kokoa on 80x40cm. Kuva otettu juuri siivouksen jälkeen, joten pesäpaperit odottavat vielä tasolla, että ne raahataan sopivaan pesäpaikkaan (joka vain harvoin on tuo varsinainen pesämökki tason alla...) :D Vessakoppi toimii yleensä ruokavarastona ja uuden kookospähkinäpesän tikkaat purtiin poikki yhdessä yössä. Omistajan ja terran asukkaan näkemykset "sopivasta" sisustuksesta siis eroavat usein suuresti, mutta ehkä pikkuhiljaa opin ymmärtämään, millasen asunnon Minni mieluiten haluaisi 8)
Äänestä päätellen täällä ei nukuta, vaan Minni sisustaa parhaillaan pesäänsä - joka ei tosiaan ole puumökissä tai edes terrassa olevan tason alla suojaisassa paikassa, vaan "taivasalla" juoksupyörän takana  :woot:
Täältä löytyy 1 syrkki :)
Meille kotiutui heinäkuun alussa ensimmäinen hamsterini, Alkemistin Seireeni eli Minni. Tyttönen on pk musta kilpikonna ja oikein herttainen - ja vilkas! - tapaus :) (kuva tulee ehkä joskus tulevaisuudessa, kun saan opeteltua niiden lisäämisen :D )

Noni, nyt pitäisi olla kuvakin! (kiitos Alkemistin! Löysin ohjeista vain linkin avulla lisäämisen, joten oletin, että kuvan voi edelleen lisätä vain, jos se löytyy muualta netistä. Ja Minni lähettää terkkuja kasvattajalle :) )
Meilläkin käytössä kotimainen hamppukuivike, niin hiirillä kuin pk syrkilläkin. Ensimmäinen paali menossa, mutta olen ollut ainakin tähän asti tyytyväinen. Pelkkää purua en voi oman allergian vuoksi käyttää ja mörtti ei ole kaivelusta innostuneille yksilöille ollut niin toimivaa. Yllättävän paljon tuo hamppukin siivotessa ja kuivikkeita vaihtaessa pöllyää, mutta sen jälkeen ei aiheuta ainakaan itselleni oireita. Ja melko hyvin eläimet pystyvät kaivelemaan ja rakentelemaan tunneleita, hamsterillakin on käytössä paksu kuivikekerros, kun tuntuu siitä tykkäävän :)