Juhlanäyttely, Lahti 26.5.2012

Aloittaja lentsu, 02.03.12 - klo:09:49

Viljami

Siellä oli näköjään vielä lopuksi joku palkintojen jako mutta oltiin lähetty lasten lemmikkiluokan palkintojen jaon jälkeen kun ei kukaan kertonut että vielä jaettaisiin... Mutta tuskin Nelli mitään voitti....
Jos Nelli kuitenkin voitti niin ette varmastikkaan lähettäisi palkintoja vaikka maksaisin itse postimaksut.....

Humselo

Lainaus käyttäjältä: Viljami - 27.05.12 - klo:09:04

Ei palkittu enää uudelleen tämän näyttelyn kilpailijoita, vaan viime vuoden parhaiten menestyneet hamsterit.
(Ymmärtääkseni kuitenkin viittasit meidän blogista löytyneeseen mainintaan Viirun saamasta palkinnosta.)

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Viljami

Aaaa! No  ei sitten mitään! :D

sarsu

Ja mä oon näköjään taas ollu tuomaroimassa.  :icon_cheesygrin: Älkää välittäkö jos menee sihteeröinnit ja tuomaroinnit sekaisin, kun meillä on mukamas robojakin, vaikka täällä on kämpsyjä.... :nuija:
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Ely

^Ja mä oon Eve ja Eve on Ely  :icon_lol:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Mia82

Itse olin paikalla vain katselemassa meininkiä, hakemassa varaamiani eläimiä ja luovuttamassa multa varattuja eläimiä (joista tosin tietenkin kaksi jäi kotiin aamutohinassa). Lähdin  kotoa siinä 5.20, ajelin Pirkkalan ABC:lle, josta hyppäsin Sadun kyytiin. Siitä ajeltiin sitten näyttelypaikalle jonne löydettiinkin lopulta parin puhelun avulla. :D Tuli monta uutta roboa, sekä talvikkoa. Kiitos Arja, Satu, Veera ja Merja! Satulle erityiskiitos kyydistä ja matkaseurasta! Kotona olin siinä 23.30 joten oli törkeän pitkä päivä, mutta oikein mukava. Oli kiva tavata teitä kaikkia!  :) Syksyllä sitten otan omiakin eläimiä näytille. :) Hyvää ja lämmintä kesää kaikille hamsuharrastajille! Syksyllä näyttelyihin sitten uuden innostuksen kera!
Pienimuotoisesti kasvatuksessa talvikot ja marsut

Ana

Kylläpäs nyt väsyttää! Juuri kotuidutiin nyt sunnuntaina 6 aikaan. Mut ei ollut ollenkaan huono reissu pikemminkin mahtava! Nyt joutuu työ porukalle leipoa kakun kun oon luvannut, jos menee hyvin :D

Anteeksi kaikille vielä tyylikkäistä hieroglyyfeistäni mitä kirjottelin arvostelu papereihin, mutta oli todella mukavaa olla sihteerinä, kun siinä näki jokaisen eläimen kunnolla, ja saattoi miettiä sitä mitä tuomari sanoin eläimistä. KUn kumminkin joskus ois kiva opiskella lemmikkituomariksi, kunhan tässä nyt ensin kokemusta tulee ennemmän.

Peippis

Ekaa kertaa näyttelyssä ja kyllä tuli oltua huuli pyöreänä  :icon_surprised: Mutta oli mielenkiintoista tutustua eri hamsterilajeihin, sen mitä niitä nyt purujen seasta näki!! Ihan mahtavaa, että tallaisten näyttelyiden kaltaista talkoohenkeä löytyy!
Täällä on tuomarityöskentelystä ollut palautetta ja mäkin kummastelin, kun jotkut paperit oli pelkkää OK:ta ja toisissa oli jopa kokonaisia lauseita ja sydämenkuviakin... tyylinsä vissiin kullakin. Meidän hepulle ei mainittavaa menestystä tullut, eikä sitä odetettukaan.
MUTTA kertokaa talvikkoharrastajat, että minkälainen sen selkäjuovan oikein kuuluu olla????? Kas kun paperissa luki "juova epätasainen ja hieman lyhyt" ja se kyllä menee nenänpäästä hännäntyveen... En mä tajunnut että kuinka se pidempikään voisi olla :icon_lol:

lentsu

Kiitos kaikille mukavasta näyttelypäivästä, erityiskiitos Katille suurtyöstä sihteerinäni: pelkäsinkin etukäteen, että käsi kipeytyy, ja neljältä se sitten sanoikin: "Käteen sattuu."  :eijei: Mutta sitä se on, kun eläimiä on per tuomari reippaasti yli 60 kpl ja siinä välissä kokous, mikä tarkoittaa, että lopussa tulee KIIRE.  :nuts:

Hienoa kuitenkin, että se ylimääräinen yleiskokouskin saatiin pilkun päälle laillisesti pidetyksi ja roboja siirretyksi koe-standardiin ja ikuisuudet koe-standardissa lojuneita campsyvärejä standardiin.  :applause:

Pahoittelen, että olen varmasti ollut campbellien kanssa lyhytsanaisempi kuin robojen kanssa, siihen oli syynä se, että meidän oli vaan pakko päästä sieltä pois ennen iltayhdeksää. Tälläkin vauhdilla oma näyttelypäiväni venyi klo 23.30 asti, ennen kuin olin kotona. Tosin siihen liittyy se, ettei meinattu osata ulos Lahdesta, mutta siitä minä ja Miia voidaan tietysti kirjoittaa vaikka ainutkertainen matkakertomus "Kun mikään tie ei vie Tampereelle" Poskipussiin.  :nuija:

Yhdestä asiasta ette saa mua kuitenkaan kiinni: Että olisin kirjoituttanut joka kohtaan vaan "Ok" tai "hyvä". Ihan taatusti joka paperista löytyi jotain muutakin. Toivottavasti seuraavalla kerralla on hiukan vähemmän eläimiä ja hiukan pienempi kiirus, kun olen taas joskus tuomarina, niin ei tarvitse viimeistenkään närkästyä lyhytsanaisuudesta. Puun ja kuoren välissä mennään, sanoi tuomari, kun kelloa katsoi...  :c8:

S.D.G.

Olipas kiva päivä pituudestaan huolimatta! Tai no, ei kahden tunnin/160 kilometrin ajo nyt niin kauheasti kirpaissut mutta kun olin kuitenkin aika kipeä niin se vähän haittasi menoa. Tänään sitten lääkärissä kun on niin sitkeä flunssa että oikeen.  :icon_frown:
Palkintovastaavana on kiiteltävä, että aivan mahtavia lahjoituspalkintoja olitte tuoneet paikalle! Iso KIITOS niistä! Juhlanäyttelyssä oli myös tuttuun tapaan tavallista enemmän pokaalien säihkettä ja ruusukkeiden loistetta. Onnea kaikille menestyjille!  :applause: Mulla oli pitkästä aikaa jotain muutakin kotiatuotavaa kuin vain yhdistyksen ruusuke, meidän Pietari eli Bertil eli Regalis Betrayal At Bespin oli paras veteraani kunniamaininnalla.  :tongu: Mieltä lämmitti maininta siitä, että papan sijoittamistakin oli mietitty.

Vuoden voittajatkin jaettiin, muutama pokaali matkusti mukanani meille mua ilahduttamaan. Ei muuta kuin saunaan sitten niiden kanssa!  :icon_mrgreen:

Kaiken kaikkiaan kaikki meni hirmuisen hyvin. Kuten Saana sanoikin, hyvä, että meillä oli ikioma buffasetäkin siellä paikalla!  :icon_cheesygrin: Mä jouduin sairauteni takia ottamaan vähän iisimmin mutta eihän sitä kuitenkaan kaikkia hommia voinut vältellä. Aika hyvin toimi mun mielestä toi viileä hallikin näin kuumalla. Loppuillasta oli tietty huonohko ilma mutta pääosa päivästä toimi hyvin siellä.

Lainaus käyttäjältä: Peippis - 27.05.12 - klo:21:32

Luultavasti talvikkosi juova on eri kohdista erilevyinen eli välillä paksumpi, välillä kapeampi ja kuten tavallista, kaventuu häntää kohti lähes näkymättömäksi. Juovan tulisi siis olla melko leveä, mahdollisimman suora ja jatkua aivan häntään saakka samanlaisena. Sellaiset ovat normaaleilla ainakin melko harvassa mutta siihen kasvattajat yrittävät tähdätä.  :icon_smile:

Aika monet ovat huomautelleet lyhyistä arvosteluista, enkä voi kommentoida sen tarkemmin, kun minulla ei ollut voimia kaikkien lajien arvosteluita vilkuilla eikä omia eläimiä ollut kuin talvikkoluokassa, mutta jos palataan ajassa kymmenisen vuotta taaksepäin, niin arvosteluthan olivat hyvin pitkälle lyhytsanaisia ainakin joissain näyttelyissä. Meillähän oli Lahdessa myös pari vanhemman linjan tuomaria, jotka eivät käsittääkseni ole hetkeen arvostelleet, mikä voi luullakseni ihan hyvin vaikuttaa siihen. Pitkät arvostelut ovat mielestäni ( :icon_question:) tuoreempi, joskin hyvin hyödyllinen trendi.

Näyttelyarvostelut ovat joka tapauksessa AINA hieman vaillinaisia johtuen juuri ajan ja jaksamisen rajallisuudesta, ja vaikka ne ovat omaa hamsterisilmää kehitettäessä todella tärkeä ja hyödyllinen työkalu, on myönnettävä, ettei niihin voi sokeasti tuijottaa. Upeinkaan hamsteri ei sitä paitsi aina voi sattua olemaan priimakunnossa juuri näyttelypäivänä, ja päinvastoin. Niinpä mikäli jokin jää mietityttämään, kannattaa sopivan hetken sattuessa käydä keskustelemassa tuomarin kanssa, mikäli hänellä aikaa vain suinkin on siihen. Moni tuomari keskustelee ja perustelee varmasti mielellään kommenttejaan ja saattaapa tarkentaakin niitä. Toinen hyvä vaihtoehto on käydä näyttämässä eläintään kokeneelle kasvattajalle, joita näyttelyissä tapaa kuhista, ja kysyä häneltä valistunutta mielipidettä. Tällaiset keskustelut  ovat lähes poikkeuksetta todella valaisevia.  :peukku:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Ana

minulla ei ainakaan ole valittamista kämpsyjenin lapuista ihan riittävästi oli kirjoitettu :)

mirauh

Täytyy nyt tosiaan munkin raapustaa tänne jotain, vaikkakaan meidän hamsterit ei ikinä päässyt Lahteen asti. Suurkiitokset ensimmäisenä Saanalle, joka mut urhoollisesti otti mukaansa ja jakso mun epämääräsyydet koko matkan ajan  :icon_redface:

Näyttelypaikalla oli ihanan rentoa olla pitkästä aikaa ilman elukoita, ei tarvinnut ressata niistä mitään vaan ainoastaan tehdä työtä käskettyä ja käskemättäkin. Näyttelypaikan kasaaminen on mun mielestä yks näyttelypäivän hauskimpia hommia (joo, oikeesti pöytien kantaminen on kivaa) ja tuli nyt sitten opeteltua toi jälki-ilmojen ja ilmottautumisien vastaanotto, joka mulle ei ennestään ollut tuttua.  Toiseksi parhaimpana juttuna tulee iltapäivän väsyneet koomiset arvostelut, joista tälläkertaa saan kiittää äärettömän levotonta Marjutia ja sihteeri Kaisaa  :icon_cheesygrin:

Tuli tosiaan tehtyä ensimmäinen harjoitusarvostelu syrkeille, että jos sitä vaikka kaunistais lemmikkisyrkkituomareiden joukkoa tälläsellä rämäpäällä. Vielä pitää erikseen kiittää yhdistystä näistä näyttelyistä, nyt oli pitkästä aikaa näyttelyt joissa tuntu kaikki menevän hyvin ja ihmiset oli positiivisellä päällä ja normaalia enemmän oli väkeä auttamassa noissa hommissa mitä normaalisti on aika pienellä porukalla jouduttu väsäämään :)

Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

wiidii

Satu, eiköhän nämä lyhyiden arvostelujen kommentit nyt viittaa ihan selkeästi lyhytkarvaisten ja ei-standardihamsterien arvosteluihin, jotka olivat oikeastikin erittäin lyhyitä. Sinun arvostelusi olivat ihanan laajoja ja kattavia!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: lentsu - 28.05.12 - klo:22:13
Jos viittaat minuun, olen arvostellut syyrilaisia hamstereita ihan tauotta vuodesta 1999, joten olen hyvin perillä nykyarvostelutavasta, itse asiassa ollut mukana nykylomakkeen laatimisessa, vaikka en siihen tyytyväinen olekaan. Vain kääpiöhamstereita en ole arvostellut tätä ennen useaan vuoteen. Ihmettelen vain, missä ne hyödylliset pitkän trendin arvostelut ovat olleet, koska näyttelyttäessäni omia hamstereitani, olen yleensä saanut arvosteluja eri tuomareilta tyyliin "hyvä"  "ok" "hyvä" "pitkä", koska lomake on mikä on. Robojen arvostelussa kirjoitutin sihteerilläni nimenomaan lauseita, osin lomakkeen rajoja rikkoen, koska en koe itse saavani näyttelyttäjänä mitään yksisanaisista arvosteluista. Campsyjen kohdalla pahoittelen, että tähän ei ollut enää mitään realistisia mahdollisuuksia kellon takia.

Tuomarina olen kyllä tottunut siihen, ettei koskaan voi miellyttää kaikkia, etenkään tapauksissa, joissa eläin on saanut ei niin hyvän arvostelun, mutta se että minut leimataan jonkin ajasta pudonneen vanhan linjan tuomariksi, on kyllä vähän liikaa.  :woot:

Marjut sanoi ihan oikein, en kyllä suhun viitannut yhtään.  :icon_cheesygrin: En viitsinyt sormella osoitella, mutta olisi kai pitänyt väärinkäsitysten välttämiseksi. Samaa mieltä kuin wiidiikin, ehdottomasti!  :peukku: Sitä paitsi enkös mä kirjoittanut, että "eivät ole hetkeen arvostelleet" ja sä et mun nähdäkseni ole viime aikoina mitään muuta tehnytkään.  :icon_smile:

lentsu

No mä en ole arvostellut hetkeen virallisissa luokissa (treeniarvosteluissa sitten sitäkin enemmän) kääpiöitä, ja sana "vanha" voidaan kyllä kiistatta liittää minuun.  :icon_rolleyes: Väärinkäsitys oli siis valmis. Mutta kiva, jos ette minua tarkoittaneet, kun sihteeriparallakin oli käsi kipeä iltapäivällä kun oikein yritettiin suoltaa sitä tekstiä mahdollisimman paljon ja laajalti.