• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Mianna

#600
Minä ainakin laitan vähän paperia mökkiin ja levittelen sitten palasia ympäri dunaa. Hamsut sisustelevat sitten makunsa mukaan. En tiedä miten te muut toimitte mutta itse toimin näin.

BenZ.

#601
Yleensä laitan paprunpalat mökkin, mutta hamsu valitsee sitten itse missä nukkuu ja raahailee paprut sen mukaan  :grin
Viiruli, talvikko uros, s. 23.7.04 R.I.P <3
Mini ja Möhkö, campbell urokset, s. 23.3.06 R.I.P <3
Vikinä, campbell naaras, 1.8.07 <3
Symphatil Milky Way, campbell uros, 19.3.07 <3
Afrodite, talvikko naaras, 3.5.08 <3

suski

#602
Niin ja sitä piti vielä kysyä että miten dunaan kiinnitetään juomapullo? Meille tulee ensi viikolla hamsteri niin tota häkin ostoa miettien, että onko dunaan siis helppo saada juomapullo kiinni?  :P

Juulia

#603
Ihania kämppiä BenZ:llä :lov .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

BenZ.

#604
Lainaus käyttäjältä: "JuuliaA."Ihania kämppiä BenZ:llä :lov .

Minä ja hamsut kiittävät  :grin
Viiruli, talvikko uros, s. 23.7.04 R.I.P <3
Mini ja Möhkö, campbell urokset, s. 23.3.06 R.I.P <3
Vikinä, campbell naaras, 1.8.07 <3
Symphatil Milky Way, campbell uros, 19.3.07 <3
Afrodite, talvikko naaras, 3.5.08 <3

_karvaturri_

#605
Turrilla on kookospähkinäpesä ja pahvinen kerrostalo  :sydan
Ne on sille ne tärkeimmät  XD

talvikot on ihania <33
http://www.katsunhamsu.suntuubi.com

Nilla

#606
Benz. :  Onpas hienoja ja virikkeellisiä asumuksia, hamsut varmasti viihtyvät hyvin  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

metsku

#607
Laitan tähän syyrialaisemme asunnon. Näyttää, että häkki putoaa pöydältä mutta ei pudonnut ja korjasin pöydän asentoa  :D  Minä ja kaikki 3 hamsua rakastetaan noita putkia.

//http://www.aijaa.com/img/b/00818/2457762.jpg



edit: muokattu iso kuva linkiksi.//Ninde

Ninde

#608
^Noi putket on kyllä ainakin syrkeillä vähän kyseenalaisia. En omilleni ainakaan uskaltaisi laittaa, kun ne on niin isokokoisia että jäisivät ihan varmasti jumiin niihin putkiin.

metsku

#609
^Jos pää mahtuu niin mahtuu loppukroppakin. Poika on kyllä vasta 3kk joten jos kasvaa kovasti niin annetaan putket talvikoille ja ostetaan hälle isompaa tilalle.

jensku

#610
Vähän toi Afrin häkki on hieno. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

GaneshaX

#611
Itse en uskaltaisi antaa syrkille edes noin korkeata häkkiä, putkista puhumattakaan. Meillä jäätäis kiinni alta aika yksilön. Eikä ole kiva yrittää irrottaa jyrsijää, joka on jäänyt jumiin jonnekkin. kokemusta on :roll:
Siinä saa etsiä pari kertaa ne katkaisupihdit ja peltisakset, kun itse menee paniikkiin.
(kyseessä oli rotta, joka ei tajunnut olevansa enää pieni penska)
^^ tuo on yleinen harhaluulo, ei todellakaan välttämättä mahdu siitä mistä pääkin. :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#612
Joo en kyllä luottaisi sen varaan että mahtuu sieltä mistä pääkin. Kyllä meillä ainakin on sen verran pyyleviä naaraita että takamuksesta taatusti jumahtais kiinni, eikä nuo aikuiset pojatkaan varmaan mahtuisi, vaikka tuo toinen onkin tosi pieni. Ja justhan joku toisaalla foorumilla kirjoitti että hamsu jäi täysien poskipussien (tmv) takia leluun/mökkiin (mikä olikaan) niin kiinni. Mä oon kyllä sitä mieltä et noitten space-putkihäkkien myyminen pitäis kieltää kokonaan!

Piipari

#613
mun kaverli kerto just, et sen hamsu oli keplotellu ittensä häkistä ulos ja hakenu ruokaa... eikä raukka ollu päässy takasin ku poskipussit oli niin täynnä. siinä häkin eessä se oli sit nököttäny ku kaveri tuli koulust. kiltti hamsu :):)
elämäni elimet: luppa ja piipari

metsku

#614
No kuten sanottua niin putket otan heti pois jos alkaa näyttää ahtaalta. Noi putket onneksi on koottu kahdesta palasta eli on helppo napsaista auki, ei tartte mitään saksia tai väkivaltaa. Joka ilta mä sitä katson kun putkissa menee ja huomaan jos käy ahtaaksi.

En ymmärrä yhtään miksi monen mielestä noi putkihäkit pitäisi kieltää? Miksi??? Hamsterit nauttivat noita putkista! Talvikolla on varmaan 15 putkea eri kerroksiin ja se rakastaa niitä. Syrkki monesti nukkuu häkin pohjalla olevissa putkissa. Rotat nukkuu niiden putkistossa. Miksi ihmeessä hamsteri on teidän mielestä niin ihmeellinen otus, että se ei saisi käyttää putkia?

Ja mitä häkin korkeuteen tulee niin miksi ihmeessä kiipeilevällä syrkillä ei saisi olla vähän korkeutta häkissä? Jos se putoaa? Itse asiassa se yhdessä vaiheessa hyppi tuolta ylätasolta puruihin alas mutta ei enää. Pohjalla on paljon purua. En ihmettele yhtään jos syrkki kaluaa jotain juomapullon reikää jos sitä ylisuojellaan eikä sille anneta mitään virikkeitä. Meillä tuo ravas ihan hermona ympäri häkkiä kunnes laitoin sille tuota putkea ym. virikettä. Nyt se on ollut tyytyväinen. Nuo syrkit rakastaa kiipeilyä, ainakin meidän poika. Niin ja onhan sillä järsittävää, pahvia ym.mutta ei se niistä välitä vaan nimenomaan noista putkista ja tasoista.

Jossain kuvassa muuten haukuttiin critter trailia, miksi? Meillä sellainen on toisen talvikon gabberissa lisävirikkeenä ja on todella rakas hänelle.