• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri omassa huoneessa

Aloittaja Syrkkityttö, 23.11.07 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#30
Meillä rasvataan säännöllisesti juoksupyörät niin eivät kitise ja on varmaan hamstereistakin kivempaa, koska käyhän se kitinä niidenkin kuuloon ja hermoon aivan varmasti...

e??a

#31
Meillä juoksupyörä natisi ensimmäisinä öinä ja se rasvattiin. Sen jälkeen ei oo kyl tarvinnu enää rasvailla, kai sen voi sitten joskus taas uudestaan, jos alkaa natiseen. :D Nyt se kyl aina välillä paukuttaa siihen lasiterran seinään, ja herään siihen. :S E kyl tajuu miten se menee siihen seinään kiinni.. :roll: Mut sit vaan nousen, korjaan sen irti ja meen takas nukkuun. :zzz: :haha
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

-ssanna-

#32
Lainaus käyttäjältä: "Syrkkityttö"Eli jos pitää hamsteria omassa huoneessa pitäisi olla terraariossa?
Ja en oo oikein ymmärtäny miten ne niihin kattokaltereihin käsiksi pääsee...
Meillä käytetään kätevästi kaikkea mikä on hiemankin maasta korkeampi, esim. omaa mökkiä, vessaa tms. apuna että päästään kiinni kaltereihin..  :roll: Minni taas on oppinu sen, että kun hyppää tarpeeksi korkealle niin pystyy nappaamaan kaltereista tassuilla kiinni. :S
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)

piksu

#33
Mä en tiedä käykö tää nyt ihan tähän keskusteluun, en viitsi aloittaa uuttakaan.. mutta mitä ihmettä mun pitää tehdä kun samassa huoneessa on nyt poika ja tyttöhamsu.. poika oli ensin, tyttö tuli muutamia viikkoja sitten. Kumpikin siis on omassa terrassa ja on syrkkejä. Ensin terrat oli vierekkäin, mutta kun kumpikin villiintyi aivan totaalisesti toistensa hajuista, siirsin terrat kauemmaksi toisistaan..

Nyt meno on HIEMAN rauhoittunut, mutta kun tuo poika on alkanut LAIHTUA. Tuntuu ettei se syö juuri ollenkaan vaan viipeltää terraa ympäri kokoajan. Melkein jo hysteerisesti välillä. Koittaa päästä ylöspäin.

Hamsut juoksee lattialla päivittäin ja haistavat siis tästä ainakin toisensa. Hierovat kumpikin aika ahkeraan kylkiään seiniin jne..

Tyttö syö hyvin, mutta tuo poika ei. Mitä voi tehdä? Annan päivittäin tuoreruokaa, mutta tuntuu että tuo vain kutistuu ja kutistuu.

Ennen tyttösen tuloa tämä poika nukkui päivät pitkät ja jaksoi ontua vain ruokakupille herätessään, tietysti tavanomaiset juoksupyörässä juoksemiset jne. kuului asiaan, mutta tää meininki on jo ihan erilaista.

Auttakaa tietävämmät?
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

henna

#34
En kyllä osaa tuohon hirveästi sanoa, itse kun pidän tiukasti vain yhtä hamsteria (siinäkin on tarpeeksi työtä!) mutta stressiltä tuo musta ainakin kuulostaa. Olisiko mahdollista siirtää toinen hamsteri jonnekin muualle taloon?

Varmaan kun hamsteria sijoittaa huoneeseen niin pitäisi ottaa huomioon sekin, ettei itse häiritse melullaan hamsteria ja sen unta. Eli jos on tapana katsoa paljon tv:tä tai kuunnella musiikkia cd-soittimella niin kannattaa harkita hamsterin sijoitusta toiseen huoneeseen. Eihän hamsterin meluamisesta voi valittaa jos itse häiritsee palleroaan päivällä.

piksu

#35
Jep, oon miettiny jos toisen siirtäisi toiseen huoneeseen tms.
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Minnaw

#36
piksu
Kyllähän kasvattajatkin joutuvat pitämään uroksia ja naaraita samassa tilassa. Varmaan ovat hormoonit alkaneet hyrrätä ja uros siksi laihtunut.
Mitään jatkotoiminnan vinkkejä en osaa antaa, mutta en usko kuitenkaan vaikka uros nyt laihtunut olisikin että se siitä mitenkään kärsii.
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

piksu

#37
^^ Kun just se on mietittäny tossa toiseen huoneeseen siirtämisessä, että mitenkäs sit kun ne jokatapauksessa haistaa toisensa kun juoksee samalla lattialla?

Ei mua siis niiden "metelöinti" tms. häiritse mitenkään. Ainoastaan tuo uroksen laihtuminen on jäänyt häiritsemään kun se on niin huomattava.

Eli pidän ne noin. Toivottavasti tasaantuu jossain kohtaa..

Kiitos kovasti vastauksesta Minnaw.
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Minnaw

#38
Eipä mitään, ja ihan oman mielipiteeni puolesta puhuin.

Meillä sais kyllä noi uros-talvikot laihtua, mutta tuntuvat vaan lihovan entisestän noiden naaraiden lähellä  xD
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Pauliina

#39
Rölli ei metelöi  :angel   Siitä vaa tulee vähän ääntä ku se puree reunoja.. Mut olin siin ihan vieres nii kuulin  :)  xD
<3 Just live with it <3

Lenzouette

#40
Meillä ei tuo Naksu (Noctis Zmaragdus) niinkään enään metelöi. Ennen se kiipeili oikein ahkerasti tuossa dunan katossa. Nykyään kuuluu iltaisin vain kun hamsu kaivelee vessalaatikkoaan :) Ikinä en ole sen yöllisiin ääniin herännyt, mutta joskus oli vaikea saada unenpäästä kiinni. Paperoinkin tuon katon jossain vaiheessa, aluksi ei näyttänyt olevan niinkään hyötyä, kun hamsu roikuskeli yhä, mutta aika nopeasti roikkuminen väheni, ja kun sitten otin paperit pois, hamsu lopetti yllättäen roikkumisen  :D  Ja tuo, että pystyykö hamsua pitämään huoneessaan riippuu ihan omista unenlahjoistasi, ja hamsusta ;)

Nilla

#41
Minullakin on kaikki 6 hamsua omassa huoneessani jossa nukun. Kyllä siihen meteliin ajallansa tottuu, jos ei, niin ota korvatulpat käyttöön  :D
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

s0puli

#42
Edellinen syrkki kyllä metelöi ja paljon, mutta nykyinen talvikkotyttö ei metelöi juuri ollenkaan. Olen myös vaihtanut häkistä dunaan mutta johtuu myös varmasti siitä että en pidä sillä nukkuessani juoksupyörää.
1) musta tuntuu että se juoksis itsensä hengiltä
2) se haluaisi kiivetä sitä juoksupyörää pitkin kattoon ja on jo muutaman kerran tippunut suht pahan näköisesti ales...
Olen ehkä vainoharhainen, mutta sitten mä olen :p
You wish I would treat you like my dog.

_Lola

#43
Kannattaa ottaa huomioon se missä sitä hamsteria pitää.
Se ei nimittäin saa olla sellaisessa paikassa jossa on vetoa taikka ikkunan edessä ja mieluiten lattiatasoa ylempänä.

Mun hamsteri on mun koulupöydällä ja koulupöytä aivan mun sängyn päädyssä kiinni. :grin  En ikinä oo heränny siihen että se meluaa öisin juoksupyörässään mutta kaikki muut on heränneet siihen  XD

osaanselittää.com  8-)

mio

#44
mulla on kanssa syrkin häkki ihan mun sängyn vieressä, mutta sillon kun minä nukun, minä myös nukun. toisin sanoen en herää, vaikka Venla riehuu yöt pitkät häkissään.  :D
[size=80]syyrialaistyttö Venla ja roborovskineiti Miisa[/size]