• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely 27.10.2013, Lahti (SHY)

Aloittaja viiru, 06.08.13 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

Päivi

Pääsisikö joku hakemaan munt Lahden rautatieasemalta aamulla? Juna olisi kl. 9.42 Lahdessa.

Kiitos jo etukäteen! :)
Vivaldine's hamsterit
-lk & pk syyrialaisia väreissä keltainen, musta-keltainen ja hunaja
Pienimuotoista kasvatusta vuodesta 2003

S.D.G.

#91
Se on muuten se kellojen siirto tunnilla taaksepäin ensi yönä, niin kuin kaikki varmaan tietää.  :icon_smile:
Tulipa tuossa mieleen, että täytyy varmistaa jollain tapaa, että oikeasti herää huomenaamuna oikeaan aikaan. Joskus jotain ongelmaa ilmennyt jonkun puhelimen automaattisen ajan päivityksen ja herätyskellon kanssa... Pitäisiköhän ihan turvautua vanhaan kunnon viisariherätyskelloon (jos jostain sellaisen vielä löydän)?  :tongu:

Edit. Oli muuten oikea kuningasidea alkaa näyttelyn aatonaattona yrittää pehmittää talvikkouroon (ei edes kauhean pahaa) hajurauhasklönttiä ruokaöljyllä. Vähän likainen hajurauhanen ei ole kauhean iso ongelma rasvaturkin rinnalla. Voi mua tampiota!  :malla2:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

HmusicK

#92
Moi! Olen tulossa Helsingistä Lahteen näyttelyyn ja minulla ei ole autoa käytössäni. Tarkoitus olisi tulla junalla Lahteen. Tajusin juuri äsken, että ensimmäinen bussi Renkomäen hallille lähtee Lahden rautatieasemalta klo 9.30 eli myöhästyisin ja olisin paikalla vasta 9.50. Asemalta on 5,6 km matkaa näyttelypaikalle, joka tarkoittaisi noin tunnin kävelyä.

Mietin nyt että pystyisikö joku täällä auttamaan minua ja antamaan kyydin mulle ja kahdelle hamsulle Renkomäen hallille rautatieasemalta? Olisin asemalla klo 8 aikaan.

Ystävällisin terveisin,
Hanna-Kaisa

Ota yhteyttä:
hmusick1@gmail.com

jensku

Joo iteki tässä vähä jänskäsin tuon kellojen sirron kaa et herääkö aikasee vai liian myöhää jos toi aika ei ajallaa puhelimeen tuu. Mutta kappas ku omistan lumian joka on vähä outo ja vaihtanu talviajan jo tänään. xxD
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Janzu

Oho, mullekin on alkanut jo viimein tulla pienet näyttelyfiilikset!

Mä jännäilen vähän noiden kellojen kanssa myös varsinkin kun en tuohon nykytekniikkaan oikein luota, mutta onneksi sentään on siirtymässä kellot nimenomaan taaksepäin niin se ei niin katastrofi liene vaikka soisikin herätyskello vanhan ajan mukaan  :icon_e_smile:

viiru

Kyllä nyt taas tietää reissanneensa! Takamus ajamisesta kipeä ja nyt pitäisi jotenkin taas orientoitua arkeen. Vauva piti kyllä huolen, että nousemme kahdeksalta aamulla puurolle niin kuin normaalistikin.

Sananen arvosteluistani ihan ensiksi. Arvosteltava eläinmäärä kokonaisuudessaan (22 + 32 eläintä) oli sellainen, että niin laajaan sanalliseen kirjalliseen antiin ei ollut mahdollisuutta, kuin olisin halunnut. Tilannetta eivät myöskään helpottaneet erinäiset hidastavat tekijät, kuten tuomariluetteloiden puute, kadoksissa (pitkin lattioita pöytien puuttuessa) tai koearvostelijoiden pöydällä (!) olevat eläimet. Koearvostelijat, hyi hyi, aina eläimet ensin niihin arvosteluihin, joista omistajat maksavat! Aloitin tapani mukaan lasten lemmikeistä, joka olikin runsaslukuinen ja hieno luokka. Minulle esitettiin valtavan hienosti pidettyjä eläimiä ja lasten lemmikit olivatkin tasokkaampi luokka kuin lemmikkikääpiöhamstereiden. Eläimet olivat käsiteltävyydeltään erinomaisia (taisi olla ainoastaan kaksi jännittäjää ja nekin 2-kuisia eli näyttelydebyyttiään tekeviä yksilöitä). Kaikki jaetut erikoispalkinnot ja kunniamaininnat menivät aiheesta ja oikeisiin osoitteisiin!

Lemmikkikääpiöhamstereissa oli taas paljon arvosteltavaa ja myöskin paljon hajontaa eläinten tasossa. Erinomaisia jaoin ainoastaan yhden, luokkavoittajalle, todella lutuiselle pikkurobolle, joka oli... no, erinomaisessa kunnossa ja erinomaisen puhdas! Minua ilahduttaa aina valtavasti tavata näitä aikuisikään yltäneitä kääpiöhamsteriuroksia, jotka eivät kamppaile ylipaino-ongelmien tai likaisen hajurauhasen parissa. Sijoittuneissa eläimissä olikin tosi kivasti monesta kääpiöhamsterilajista hienoja edustajia, melkoisen värikäs porukka! Mikäli omistajilla on kysyttävää arvosteluistaan, voin kommentoida niitä vielä sähköpostitse. Ei kannata viikkotolkulla odottaa, koska tuomarimuistiinpanoni eivät ole kovinkaan laajat ajanpuutteen tähden, ja jos en muista eläintä, voi olla vaikea muistaa mitä olen jollakin kommentillani tarkoittanut.

Pöytien puute näyttelypaikalla oli pienoinen järkytys, ne oli edelleenvuokrattu kivasti koiranäyttelytarpeisiin... Luojan kiitos ei ollut kylmempi päivä, koska kylmä betonilattia on todella, todella huono paikka sijoittaa jyrsijän kuljetusboksi.... Ilmeisesti tästäkin nyt selvittiin hienosti mattoratkaisulla, ja kiitos vielä assareille, jotka jatkoivat noukkia eläimiä normaalia alemmalta tasolta.

Erityissuperduperkiitokset tietenkin omalle sihteerilleni ja assarilleni Marikalle ja Eeville, lännen nopeimmille ja tehokkaimmille! Päivä oli mukava ja eläimet tulivat arvostelluksi! Päivä oli erityisen mukava pojalleni, kiitos vielä Eevi (ja Eevin iskä!)  hellästä hoivasta ja hauskuuttamisesta! Ja leluista. Poika just räpeltää vihreää autoa tässä vieressä tätä kirjoittaessani. :)

Buffatarjoilut olivat to die for. Jään vesi kielellä ja toiveikkaana odottamaan, että Vantaan Grand Galassa olisi sitä ihanaa kääretorttua... Kiitos sarsun köörille! <3
Cheersbigears-talvikkokasvatus

S.D.G.

Täälläkin melkoinen paluu arkeen ja suoraan takaisin kandintutkielman pariin. Onneksi tänään ei ollut mitään menoa, että saa rauhassa palautua ja fiilistellä näyttelyä!

Näyttelypäivä lähti käyntiin kyllä karmeimmalla mahdollisella tavalla - mun varmisteluistani huolimatta herätyskellot herättivät tuntia liian myöhään! Ikinä ei ole kyllä näin käynyt, mutta onneksi tästäkin selvittiin! Suoriuduin 20 minuutissa puolentoista tunnin aamutoimista (onni on hyvät iltavalmistelut!) ja päästiin Katin ja Riikan kanssa tien päälle vain pari-kolme minuuttia aiotusta myöhässä. Näyttelypaikallekin kerittiin ilman mitään ongelmia!

Meillä eivät ole talvikot lisääntyneet, ja olen jo joitain nuoria aikuisia myynyt uusiin, hyviin koteihin, joten mulla oli vähemmän hamstereita matkassa mukana sitten vuoden... 2005? Arvostelut eivät olleet kovin kummoisia, mutta iloitsen suuresti Regalis Saarenmaan Kesäisen Yön Paras Veteraani -ruusukkeesta. Toivoin juuri sitä, se on niin kauniin viininpunainen.  :icon_cheesygrin: Päivä mennä hujahti kyllä älyttömäm nopeasti, ihan yllätyin kuinka pian kaikki oli ohi ja päästiin jo kotimatkalle. Hallissa oli kyllä tavallistakin huonompi ilma, mä en ainakaan pystynyt koko aikaa siellä olemaan vaan pakko oli päästä välillä ulos.

Olis tehnyt niiimmiäli ottaa joku talvikkomuksu myyntipöydältä mukaan, mutta enhän mä todellakaan voi. Oli kuitenkin kiva kuriiroida viirun hirmu suloinen kasvatti tänne keskiseen Suomeen, kunhan pääsisi vielä omaan kotiinsakin. Ja tasan samaa mieltä viirun kanssa, että buffassa oli kyllä kaikkien aikojen upeimmat tarjoilut.  :kankaalla:  En muista, missä olisin tuulihattuja edelliskerran syönyt, ei niitä ole ollut edes missään ylioppilasjuhlissakaan, ja nyt - hamsterinäyttelyssä!  :hauskaa: Todella ihanan makuisia olivat, ja kääretorttua jään samoin kaipailemaan... Alun perin en ollut ihan varma, tulenko Grand Galaan, mutta jospa sieltä sitä kääretorttua saisi?   :yea: Ja olisihan se meillekin viimeinen näyttely pitkään aikaan.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

AnsaLucia

Juu siis ne puffan leivonnaiset  :applause: Iso kiitos leipurille!
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

jensku

Kiitos minunkin puolesta kivasta päivästä! Oli mukavaa nähä jälleen monia ihania ihmisiä.  :icon_smile: Mutta pikemmittäpuheitta meillä oli onni tällä kertaan matkassa Fabian Fancy sai umlista kuman turkista sijottui PLH 3 ja samalla valioitui.  :loov: So Shame On Me oli S2+Sert ja Fiora Fiammetta S3+Sert lisäksi muistaakseni elen ihan väärin muista niin PN. Sekä pari kumaa tuli lemmikistä joita yllätysyllätys muista keiille tuli. Sekä Alexandrian Senilix oli lemmikis paras vetsku

PS tänään arvosteluja tarkastaessani huomasin että LS 19 eläimen arvostelu puttuu. Jos joltain omasta nipusta löytyy voisi ottaa minuun yhteyttä sekä. pari ylimääräistä syyrialisen arvostelupapruu löyty. Terttu Rousun S24 ja Eevi Hirskkon LS 46. näiden omistajat voivat myös ottaa minuun yhteyttä niin pistän heille postissa tulemaan.  :icon_smile:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: viiru - 28.10.13 - klo:08:46
Erityissuperduperkiitokset tietenkin omalle sihteerilleni ja assarilleni Marikalle ja Eeville, lännen nopeimmille ja tehokkaimmille! Päivä oli mukava ja eläimet tulivat arvostelluksi! Päivä oli erityisen mukava pojalleni, kiitos vielä Eevi (ja Eevin iskä!)  hellästä hoivasta ja hauskuuttamisesta! Ja leluista. Poika just räpeltää vihreää autoa tässä vieressä tätä kirjoittaessani. :)

Hyvinhän se meni, vaikka tytär joutui välillä melkoiselle rääkille käskytyksessäni ("etsisitkö vielä sieltä ja sieltä boksia nro se ja se!"). Ihme kyllä tulee kuulemma vastedeskin hommiin. :haha:
Vähän enemmän olisi saanut jäädä vapaa-aikaa jutustelulle, muuten oli todella mukava päivä! Isot kiitokset Martinalle ja Joelille seurasta. Siinä vasta oli leppoinen poika. :sydan:

Hortense-cämpsyllemme olin kovasti toivonut menestystä epäilyksistäni huolimatta - ja sitä tulikin. Sijoituksena kolmas + serti, jesh! Tästä on hyvä lähteä cämpylöitä kasvattelemaan. Yllärinä myös Skunkki-poikamme sai irtosertin. Sitähän juuri tässä ajattelin pariuttaa, joten nyt sitten ainakin :icon_cheesygrin:  Kahdelle sinisellemmekin tuli arvosanaksi "Erittäin Hyvä", joten pikkuhiljaa näitäkin alkaa tipahdella.

Juu, ja tuulihatut + kääretorttu - nam! Terveisiä kokille. :yes:

Valeriana

Lainaus käyttäjältä: AnsaLucia - 28.10.13 - klo:17:02
Juu siis ne puffan leivonnaiset  :applause: Iso kiitos leipurille!

Samoin kiitokset täältä suunnasta! Herkullisen näköistä kääretorttua ja tuulihattuja en ennättänyt maistaa, taisivat mennä nopeasti parempiin suihin, mutta se feta-minitomaattipala oli tosi namia!