Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Rikam

Omistajan vastuu tuntuu olevan joskus niin raskas. Tein tänään vaikean päätöksen, varaan Ainolle maanantaina lopetusajan. Märkäkohtua on hoidettu siihen mennessä 10 päivän sulfakuurilla, eikä ole auttanut mitään. En halua, että Aino kärsii enää yhtään enempään. Toivon mukaan saan lopetusajan mahdollisimman pian. Eläinlääkäri kyllä puhui silloin kun käytiin, leikkauksesta mutta en halua ottaa niin isoa riskiä Ainon ikäisen kanssa, tyttö on 1v 8kk. Jos oliski alle vuosikas niin voisin leikkauttaa, koska on kuulemma lääkäri tehnyt onnistuneita kohdunpoistoja. Mutta leikkaus on mun mielestä aina iso riski, varsinkin näille pienille ja ikä vaikuttaa aina asiaan. Ainon yleiskunto on myös huonontunut, neiti on mm. laihtunut. En usko, että selviäis leikkauksesta.
Ikävä tulee ja nyt tuli itkeä parahdettua isommasti.
Huhhuh, tulipa vaihettua Solex dunaan ja Aino pääs häkkiyhistelmään. Aino on kuites aika vaativa tekemisen suhteen niin yhistelmässä on sille enemmän puuhaa, vaikka kyl dunaki on hyvin virikkeellistetty, mut yhistelmässä on hieman enemmän tekemistä energisemmälle hamsulle. Ja huoletti että jos Solex loukkaa ittensä häkissä kun on kuites vasta 4 viikkonen, kasvu vielä aivan kesken et herkemmin saattaa loukata ittensä. Uskoisin et parempi näin, kun Aino on ennenki ollut häkissä ja tosiaan saa purkaa energiaa viel paremmin yhistelmässä :)
Hienoa! Kyllä te Kurnun sieltä pois saatte  :)
Mun Mascara oli entisellä omistajalla kerran päässyt livahtamaan oven ali suljetusta huoneesta ja oli sit keittiössä majoittautunu tiskikaapin taakse. Eihän siin kaverin auttanu ku lopulta purkaa vähän puuosia et sai hamsun takas häkkiin. Mascara oli siinä mieles kälmi ettei se menny takas häkkiin vaikka kaveri jätti sen siihen lähelle luukku auki, kun se oli ainoa paikka mistä poika olis saanu vettä. Kävi kyllä juustoherkut hakemassa, mut aina semmoseen aikaan ettei kaveri ollu näkeämässä ja muuten ruuan perässä ei tullut pois vaan oli syönyt lattialta löytyneitä koiran napuja. Olihan se kuulemma sit juonukki jonku vartin putkeen ku takas häkkiin pääs. Mulla aina naurattaa toi kun ei se vesi ollu kelvannu kun sinne häkkiin olis omin ehdoin päässy livahtamaan omistajan nukkuessa  xD

Nyt olen ite lähössä perjantaina reissaamaan muutamaksi päiväksi niin kyllä vähän hirvittää, et jos hamsuttimet saa päähänsä alkaa järsimään duniin reikiä tai Solex, kun sillä on semmonen kahen häkin yhistelmä ja ne on liitetty yhteen muoviputkella niin jos alkaa sitä tuhoamaan. Mut pitää katella jos sais vanhemmat tarkistamaan aina häkit ja pitäisivät nuo hamsulan ovet kiinni, niin ei ainakaan sit kukaan pääse sieltä mihinkään seikkailemaan.
Mulla on kyl käyny hyvä tuuri kun ei oo viel koskaan hamsut päässy karkuun. Hiiret kyl pääs pariin otteeseen seikkailemaan  XD
Kiitos! Virallinen nimi on Winter Snowman mut mulle poju on Solex. Todella suloinen poika ja mukavaa kun on taas kaikki häkit käytössä  :D
Mulle tuli tänään ihana pk hopeasoopeli vn poika kotiin. Hienosti asettu kädelle kun siirsin boksista häkkiin ja nyt nukuskellaan tyytyväisenä pesässä :lov
Solex. Olen viime aikoina katsellut Erämaan kutsu piirrettyä ja siinä on koira Sol-leks ja olen aina luullu, että se nimi kirjotetaan Solex. Päätin sit antaa väärin kirjotetun nimen uudelle hamsu poijjalle. Maanantaina nähdään sopiiko yhtään, kun pääsen vihdoinkin pojan hakemaan XD
Mascara täyttää 2 v 24. päivä, mutta on kyllä todella reipas ja terve. Hieman eilen rähmi silmä ja nukuskelee aika paljon mut ei oikeastaan muuta olekkaan. Turkki todella hyvässä kunnossa ja pehmoinen ja tomerasti jaksaa juoksennella rullassa :)
Huomen uus yritys eläinlääkärille; herätyskello petti, ei kapistus soinu D8 Laittaa huomiselle tuplaherätykset ja viel radioonki herätys.
Nutrisalia juomaveteen, kurkkua ja laihaa siemenseosta syöttelen nyt neitille, kun aikasemmassa ripulissa nää keinot auttoi.
Ainolla on häntä koppurana kun siihen on kuivunu jotain ruskeaa nestettä. Stressin vuoksi oli aikasemmin syksyllä ripuli ja nyt ripuli uusi (papanat on kyl normaaleja) tai sitten on jotain virtsaamis ongelmaa. Onhan tuo tyttö selvästi vanhentunu nyt viimeisen kk aikana. Turkki harmaantunu, maha alueelta ohentunu todella paljon ja välillä on sinertävähkö nassu ollut, että onko sit jotain vakavampaa sairautta hällä. Ja kynsiä on myös saanut nyt leikellä. Ahdistaa pahasti, mutta yritän nyt psyykata itteäni siihen, että saattaa olla tytön aika päästä ikuiseen uneen.
Mukava uutinen on se, että haen tammikuussa uuden syrkki pojan, hopeasoopeli. Mutta nyt kyllä painaa tämä Ainon 'ripuli' ja huomen pitäis jaksaa keskittyä koulussa lainalaskuihin ja kilpailukeinohin, saas nähä mitä siitä tulee. Toivon vaan, että saisin ajan tälle viikolle, mut tiiä sit osaavatko paljon mitään sanoa tääl Kemijärvellä, kun mitä oon kuullostellu niin ollaan vähän tämmöstä lehmä-koiratohtoria. Mut jos nyt jotkut antibiootit sais O.o

Muoks. Niin ja on tuo alapään alue turvoksissa ja virtsaamis aukko on kummallinen nyppylä tms.
Muoks. Aikaisemminhan jouduin siis 3 jyrsijää hätälopettamaan. Tofu, ensimmäinen syrkki urokseni jouduttiin lopettamaan kun hällä petti yhtenä iltana suolisto, kaikki ruoka tuli veren kanssa läpi, vasen silmä oli muurautunut umpeen ja poika hädin tuskin pysyi hereillä. Hiiri tytöistä Hämärälle tuli kasvain ja se kasvoi viikon aikana isommaksi ja isommaksi, että päätin sitten lopettaa neidin ennen kuin olisi nahka revennyt ja Kaamos tämän toisen sisko oli raapinut päänahan auki ihteltään (oli loishäätö hoito menossa).
Kello soimaan kahdeksalta. Tiedossa eläinlääkärille soittelua aamulla. Ahdistaa, että joko tässä joudun 4:nen jyrsijän päästämään levon rauhaan. Vastahan jouduin 3 omin käsin lopettamaan loka-marraskuussa.
Tofu oli ensimmäiseni ja herra on pk ms valkoinen.
Mullaki oli pelkkiä hyviä kokemuksia lemmikkiliike jyrsijöistä kunnes päädyin ostamaan kaksi kesyhiirtä Rovaniemen faunasta. Tytöt olivat aivan järkyttävän arkoja eivätkä tähän päiväänkään mennessä ole kesyyntyneet. Häkkiä saan laittaa ja putsata; tytöt vaan tutkivat uteliaina kättä ja hommailevat omiaan, mutta heti vetää paniikit päälle jos kosketan sormellakaan tai itse koskettavat käteen. Pikku hiljaa ja rauhassa olen kesytelly, että kättä pidän häkissä ja annan tottua hajuun jne. mutta ainoa tulos on se, että uskaltavat kyllä tulla lähelle mutta eivät halua kädelle tai anna koskettaa. Ja sainhan sitten kuullakkin luotettavalta taholta että Roin faunassa ei ole työntekijöillä lupaa käsitellä eläimiä. Mikä on minusta aivan absurdia kun eläimiä siellä kuitenkin myydään. Miten ihmeessä ne häkit siistitään ja eläimet tarkastetaan että ovat kunnossa :huh

Hupsis ei ollu tarkoitus jaaritella tästä  :oops: Kovasti vaan vieläkin painaa/harmittaa tämä asia.

Asiasta toiseen meille tulee seuraavaksi talvikko naaras ja asumus on jo kovassa haussa. Toivottavasti tässä syksyn aikana saataisiin lisäystä jyrsijä nelikkoon  :lov
Pikku kaupungin lemmikkiliikkeestä se syyrialainen tyttö lähti oitis matkaan ja vartti sitten päästiin totuttelemaan uuteen kotiin. Nimeksi napsahti heti Aino ja arvioni mukaan neiti olisi crème.
Ja hyvin ihastuneita ollaan :lov  XD
Ensimmäinen syyrialaiseni on valkoinen ja päässä on haalea kuvio.