Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

GaneshaX

Eli, ihan uteliaisuuttani kyselen.
Ja otsikossahan tuo kysymys jo tulikin.
Tai vastaavasti mitä rajoitteita (uroksen) pitkäkarva on asettanut?

Blizzard

Meillä ei voi pitää pitkiksillä ollenkaan pyöriä, koska karvat jäävät heti akselin ympärille kiinni.
Hamsulauma ja koiruus

Maikkis

Riippuu paljon millainen pyörä on. Kaltereihin kiinnitettävässä muovipyörässä jää karvaa kiinni, mutta ei jaloillaan olevista metallipyöristä niinkään (riippuu metallipyöränkin akselista). Meillä pk-uroksilla on pyörät ajoittain.

Minski

Olen omistanut vain 2 pk-syyrisurosta, joten ehkä vähän huono olen mitään vastaamaan sillä kokemuksella, mutta kyllä meillä oli/on pyörät molemmilla pk-hamsuilla ollut kokoajan eikä mitään ongelmia ole ollut pyörien ja turkin kanssa.
Hamsteriton tätä nykyä

KaisaM.

Mulla on neljä pk urosta ja kahdella on todella pitkä laahus (yksi on vielä vauva). En ole kuitenkaan huomannut mitään ongelmaa karvan kanssa juoksupyörissä. Meillä on noita omilla jaloillaan seisovia; muovisia ja metallisia.

Enkä huomaa muitakaan ongelmia tai asioita mitä pitäisi rajoittaa. Meillä ei edes Mörttiä käytetä kun ei purua jää mitenkään hirveästi laahukseen. Toisaalta hypellän kaikkia hamsuja joka päivä ja samalla sitten putsaan purut.

Tykkään kovasti myös harjailla hammasharjalla poikien laahuksia, mutta se nyt on lähinnä vain omaksi iloksi.  :)  Toki hamsutkin tykkäävät. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Anonymous

minulla on kaksi pk syrkki poikaa ja kummillakin on jalaksilla seisovat metallipyrät joissa on sitten muovi siinä juoksu osassa.. maassa ne ei mataluutensa vuoksi ole, vain roikkuu ylösalasin katosta nippusiteillä viritettynä.. hyvin ovat pyörien kanssa pärjänneet

Oranssi

Minulla on ollut pk hamsuja vuodesta 1996 lähtien ja joka ikisellä on aina ollut juoksupyörä. Muutama tupsu turkkia on vuosien varrella tarttunut pyörään, todella vähän ja erittäin harvoin kaiken kaikkiaan. Vakavia vaaratilanteita ei ole ollut. Pitkäturkkinen pk tarvitsee pyörän joka on mahdollisimman iso halkaisijaltaan, meillä kaikki pyörät ovat 23 cm, mutta isompiakin löytynee nykyään. Pk:n pyörässä ei saisi olla keskiaisaa johon karva tarttuu herkimmin. Minua on aina mietityttänyt, miten ne, joilla on monta pk:ta, huolehtivat hamsujen liikunnasta _ilman_ juoksupyörää...? Meillä hamsut juoksevat todella paljon joka ikinen yö. Syy, miksi hamsu ei juoksisi pyörässä, on yleensä a) liian pieni pyörä hamsun kokoon nähden tai b) huono pyörä. Hyvä pyörä on iso ja täysin hiljainen.
t. Paula & Oranssin fillaroivat lk ja pk hamsut, Turusta

Yökyöpeli

Voisko tätä laajentaa sellaseks yleiseks juoksupyörä aiheeks? Ku minen oo oikeen koskaan ymmärtäny että miks ihmeessä se juoksupyörä olis niin kovin must. Meillä pyöriä on hamsuilla vaihtelevasti. Ihan nuorille en yleensä pyörää laita koska silloin ne mielestäni addiktoituvat pyörään herkemmin.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Mitä laitetaan otsikoksi?
(pk)Juoksupyöräpulina?

Anonymous

mie ihan opettamalla opetin poikasillekkin ettei juoksupyörä ole kiipeilyteline; vaan siinä hurvitellaan, pieniä aikoja kerrallaanjos joskus saisin terraarion, haluaisin sellaisen yber ison pyörän, mutta nuo 23 ja kääppärillä 16 saa nyt riittää

Eddu_

Minä ainakin pidän, eikä ole turkkia näyttelyn riistävän ainoalta nykyiseltä PK urokselta. Sillä on oikeen kunnon töyhdöt. ;)
Pienimuotoista syyrialaisten kasvatusta väreissä normaali ja normaali umborous

soundlovers

Itselläni on aina ollut (11v.) kaikilla hamsuilla juoksupyörät eli myöskin pk uroksilla.

Blizzard

Millaisia pyöriä pidätte pitkiksillänne (kuvia)?

Kun meillä on sellaiset  Savicin Jumbo rolly-pyörät ja Topilla menee turkki ihan solmuun sen akselin kanssa :<
Topi-reppana kun kovasti tykkäisi juosta pyörässä :(
Hamsulauma ja koiruus

Anonymous

meillä tytöllä on tuollainen pyörä (en tykkää rominasta)

sellainen metallinen pyörä, josta kuitenkin puolet on muovia..

GaneshaX

Eli tämän tyyppinen olisi varmaan parempi?

Olen saanut sen käsityksen että noihin yksinapaisiin kiertyy karva helpommin.