• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Mustikka

#780
Siin on meijän Swenin duna ois voiny aukasta ton kattoritilän ennen kuvaamista ;D

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1536 ... &showAll=1
SwenGay<3

Vilppu-

#781
Mulla on Nipsulla nytte häkki, ja haluisin ostaa dunan, mutta kannattaako?
Sen takia aattelin, kun Nipsu aina puree noita kaltereita..

Nape

#782
Nyt on Linda päässyt terraan asustelemaan; 100 x 40 x 40. Mies tänään haki tuon huutiksesta bongatun asumuksen ja nyt iltasella vielä väkerrettiin siihen tuo kansi.
Tässä muutama kuva, puolen tunnin pikasisustus, on ainaki koloja yms missä tonkia.




Muoks: nyt on kupoliki viritettynä kattoon :)


Vähän harmittaa, kun en saanut Lindan vihreää kupolia tuonne väkerrettyä kattoon kiinni. Täytyy vielä yrittää, kun se on sille kuiteski niin kovin rakas :yes:

Meven

#783
Olen vasta hankkimassa kääpiöhamsua, joten olisi muutama kysymys häkeistä. Ajattelin nyt ensin koittaa tätä keskustelua ennen kuin teen kokonaan uuden.

Elikkäs.. Kumpi on teidän mielestä parempi, lasiterraario vai muovinen duna? Perustelutkin olisi sitten mukavia..

Ja olen harkinnut, että ostaisin tällaisen, jos dunaan päädyn, niin luuletteko, että se olisi ihan ok? Mietin vaan, että kai nuo pinnojen välit tossa päällä on tarpeeksi pienet, ettei pääse karkuun..

jennu

#784
^^Lindalla on tosi kivan näköinen asumus :yes: Kivasti menee noita pajusiltoja :)
[size=85]Rangifer Tarandus "Viljami", pk rex kyyhkynharmaa
Cosmic Love "Cosmo", pk kyyhkynharmaa-hunaja
[/size]

metsku

#785
Tintskun häkistä: hieno ja tilava asumus :) Sen sijaan on pakko taas pyöritellä silmiä häkin myyjälle. Pienen kanin tai marsun häkki, voi luoja  :roll:

Meillä on suht samankokoinen talvikolla ja on ollut syrkilläkin.

Lindan terrasta sen verran, että en käsitä miten asukki antaa noiden pajusiltojen muka olla tuolleen? Itse olen havainnut ne turhiksi koska ne kaadetaan aina. Mulle iskis hirveä stressi siitä kun asettelisin noita ensin intona ja sit hamsu tulis ja kabuum, kaikki kumossa.

Ninde

#786
Lainaus käyttäjältä: "Skars"Elikkäs.. Kumpi on teidän mielestä parempi, lasiterraario vai muovinen duna? Perustelutkin olisi sitten mukavia..
Itse tykkään enemmän muovisista, kun ne on kevyempiä ja helpompia siivota. Plus ihan käytännön syistäkin, tällä hetkellä kun asun kolmoskerroksessa eikä ole hissiä, niin lasiterrojen muuttaminen olisi ollut täyttä tuskaa.  :D Toiset taas tykkää enemmän lasiterroista ja onhan ne toki vähän tyylikkäämmän näköisiä.

Lainaus käyttäjältä: "Skars"Ja olen harkinnut, että ostaisin tällaisen, jos dunaan päädyn, niin luuletteko, että se olisi ihan ok? Mietin vaan, että kai nuo pinnojen välit tossa päällä on tarpeeksi pienet, ettei pääse karkuun..
Tuo on oikein sopiva kääpiöhamsulle, pinnojen väli on ok (kaikissa hamsuille tarkoitetuissa dunissa on suunnilleen sama pinnaväli).

Marla

#787
^ Mulla on kolme HamsterDunan kokoista hökötintä, joissa on 2 sentin välit kannessa.

Meven

#788
Kiitos vastauksista, mutta päädyin kuitenkin terraarioon, johon muutti eilen neliviikkoinen Talvikko. (: Otin nyt sitte kuviakin asumuksesta, vaikka sieltä kyllä puuttuu vielä muutamia juttuja ja tossa vasemmassa alalaidassa olevan höskänkin pitäs olla tuol sisällä (ja näin aurinkoa vasten on näköjään tuo lasi likanen ulkopuolelta :s)




Ninde

#789
Lainaus käyttäjältä: "Marla"^ Mulla on kolme HamsterDunan kokoista hökötintä, joissa on 2 sentin välit kannessa.
On mullakin ollut yksi, mutta se oli kyllä jollekin muulle alunperin tarkoitettu kuin hamsterille. Hamstereille nimenomaan tarkoitetuissa dunissa pinnaväli on tuo kapeampi, mikä oli se pointti mitä tässä ajoin takaa.

Cindu

#790
Skarssin hamsulla mukavannäköinen terraario  :)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Nape

#791
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Lindan terrasta sen verran, että en käsitä miten asukki antaa noiden pajusiltojen muka olla tuolleen? Itse olen havainnut ne turhiksi koska ne kaadetaan aina. Mulle iskis hirveä stressi siitä kun asettelisin noita ensin intona ja sit hamsu tulis ja kabuum, kaikki kumossa.

^Hyvin se on antanu niiden olla, Linda ei oo mikään remonttireiska :P , ja nuo on aseteltu silleen tukevasti, ettei ne pääse kaatuun.

Mua vähän jännitti tuo Lindan muutto tonne terraan, kun se on kuiteski pienempi entä sen häkki oli, mut siis se on vaikuttanu aivan tyytyväiseltä tuolla, ei turhia hötkyile.


Skarsin talvikolla on hyvännäkönen sisustus terrassaan :)

Gina

#792
Mä löysin tälläsen myynnistä, nyt ois tarkotus loppuviikosta mennä hakemaan :)



Mitat 50 x 80 cm, korkeus 70 cm, ihanaa et Gina saa vihdoinki isomman asumuksen !  :P

 Eli siis nyt tulis tilaa sillai enemmän et leveyttä 10cm lisää, leveyttä 5cm ja korkeutta melkeen 45cm lisää ! :)

Marla

#793
^ Onko tuo tosiaan noinkin iso? Eniten tuon pissakipon koko muuhun häkkiin nähden hämää mun silmää, sekä mm. kalterinväli suhteutettuna kokoon, mut näyttää kovasti pienemmältä.

Meven

#794
Kiitos Nape ja Cindu. (:

^ Munkaa mielestä toi häkki ei näytä niin isolta, mut vaikeetahan se on kuvasta mitään arvioida. Mut kivan iso (mittojen perusteella) se joka tapauksessa on. :)

Mä tahtoisin tolle talvikolle isomman terraarion, et sais rakenneltua kaikkee hauskaa sinne, mut ei sellanen mahdu mun huoneeseen..