• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Meven

#705
^ Mulla on tommonen sinireunainen, mutta siinä on kyllä läpinäkyvä sisälmys, että tuskin tarkoitat tällaista? Toi on kyllä ihan super ihana ja hyvä, ei pidä mitään ääntä, vaikka tuo juoksis siinä yöllä. (: Tosin se on muovia, että kattellaan nyt kauanko on yhtenä kappaleena.
Edit: Ai oho, keltainen siitä juoksupaikasta.. No ei sitten ainakaan ole tuo. :D

Mä tahtoisin rakentaa erilaisia tasoja tohon terraarioon, mut se on vain 30cm korkea, ni en tiiä miten tekisin.. Ku en halua, että talvikko pääsee tarraamaan tosta kannen verkosta ja roikkuu siinä. :s Pitää kehitellä jotakin.

Henni

#706
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Olisin kysyny juoksupyöristä, että minkä "merkkinen" on sellanen juoksupyörä, missä on siniset reunat ja keltainen keskeltä (siis siitä missä hamsu juoksee). Niitä näkyy monilla kuvissa mutta kaupoissa en oo nähnyt. Onko niitten halkaisija 20cm?
Ja mistä saa? Kiitos vinkistä jo etukäteen kun en oo oikein sopivaa pyörää vielä löytänyt..

http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/pr ... php?p=1126

Jos tarkoitit tuollaista pyörää, mutta eri värisenä niin se on Bittu-merkkinen.
Meillä toimii ainakin hyvin. :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

EmmaTi

#707
^Joo just tota Bittu-merkkistä tarkoitin! Kun se on vähän isompi kuin useimmat markkinoilla olevat, ja meidän hamsuli on aikas iso tyttö. Ja selvis myös mistä saa tilata..

Kiitos vastauksista molemmille!

Cindu

#708
Onko vanerista tehty taso vaarallinen? Voiko se jyrsiä? Vai onko kovalevystä tehty parempi kun se on niin kovaa ettei voi jyrsiä? Mulla on jotain vanhoja keppihevosia kun leikin niillä pienempänä niin sahataan niistä ne päät ja laitetaan kiinni tasoon, haha  xD

Sitten kukkaruukusta: Onko se reikä mikä siinä on niin vaarallinen syrkile? Miten sen voisi peittää jos on? ;o
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Nape

#709
No meillä on yhdessä häkissä taso koivuvaneria ja ei oo jyrsitty sitä.

Meven

#710
Mä kysyisin nyt juoksupyörästä, että onko teillä se aina häkissä?

Toi pieni kuukauden ikänen talvikko nimittäin tykkää pyörästä paljon. Kyllä se välillä muutaki tekee, ku juoksee, mut on selvästi sen lempi virike toi pyörä. Ongelma vaan on se, että se ottaa siinä niin hirveet vauhdit, et lentää välillä jopa voltilla pois siitä! :( Eilen otin sitten yöksi ton pyörän pois, ettei siihen satu ja se tuli ihan kahjoksi. Yritti päästä koko ajan pois terraariosta (kiipes jopa terraarion kattoverkossa :s). Eli mitä tekisitte tässä tilanteessa? Sillä on muitakin virikkeitä (kiipeiltävää, kaivettavaa, pureksittavaa, tunneleita, koloja), mut silti juoksupyörän poisvieminen sai sen haluamaan pois terrasta.

Gina

#711
Jos sulla on tää http://www.lemmikkiexpress.fi/product_d ... php?p=1333 juoksupyörä nii mä en kyllä missään nimessä pitäis tota ! Ihan esimerkiksi tällästen takia : http://www.youtube.com/watch?v=YXRH50fvHWA

Ja sit vielä, eikös se ollu 3kk vai 4kk se suositus millon hamsterille sais vasta laittaa pyörän ? Jos sulla on 1kk hamsteri ja tollanen pyörä niin mä en missään nimessä pitäis..

Meven

#712
^ On toi, mutta sen verran isompana, ettei oo vielä kokonaan ympäri mennyt, mutta on lentänyt pois silti. /:

Kaikkea oon lukenu hamstereista, mutta sitä en tiennyt, ettei saa vielä laittaa juoksupyörää! Voi höh, kun se niin tykkää siitä. Mutta joo, eiköhän se härveli saa sitte lähteä ja tilalle jotain muuta kivaa. Katotaan sitte myöhemmin uudelleen.

Mut onko just toi juoksupyörä muutenkin siis huono? Mikä ois sitte parempi, kuitenki sellainen, ettei pääse tuon tassut tipahtamaan väleistä?

Gina

#713
No mä en tosta pyörästä muuta tiedä, kun sen mitä oon nähny ja kuullu, että helposti on sieltä hamsut lennelly pois, ainot hyvä asia minkä minä olen kuullut, on se että aika äänetön pyörä, mut en kyllä sen perusteella tommosta laittais, kun kuuleman perusteella aika vaarallinen, ja jos sullakin hamsu lentäny sieltä ulos niin sen pitäis jo kertoa siitä..

Itelläni on ollut ainaki nää kaks ja ollut ihan hyviä:
http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/pr ... .php?p=459 ja http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/pr ... php?p=1125

Edit: Tuolta sais ton Rollyn halvemmalla (tossa on vielä kolme eri kokoa) http://terrieri.net/index.php?main_page ... ts_id=2048

Meven

#714
Kiitos! Kyllä mä ajattelin ainakin kokeilla jotain toista pyörää, ku toi Silent Spinner on turhan vaarallisen oloinen.

Osaatko vielä sanoa, että kuinka äänekkäitä nuo sun linkittämät pyörät on? Mä kun nukun ton kanssa samassa huoneessa..

Gina

#715
No mun muistaakseni toi bittu oli kyl lähes äänetön. Tällä hetkellähän mulla on tollanen tosi vanha pyörä käytössä ( ei taida saada uutena enää mistään ). Mut sillonku oli toi bittu niin tosiaan oli aika hiljanen. Joku muu jolla on toi Bittu käytössä niin vois sanoa mitä mieltä on.
Tosta Rollystä kyl kuulu semmonen pieni kolina mut ei sekään nyt mitenkään hirveen kovaa kuulunut  :)

Jonsku

#716
Voikahan hamsulle tehdä suolataikinasta mökin/pienen tason etc?
Siinä ei ainakaan ole mitään vaarallisia aineita (kun lapsillekkin annetaan sitä muovailtavaksi, eikä haittaa jos sitä pistää suuhun, koska raaka-aineina on vain suola, jauho, öljy, vesi)...

Hamsuillehan suositellaan myös suolakiveä, joten tuon jyrsiminen ei olisi kai pahitteeksi? :D

Mikä on teidän mielipiteenne, voisiko tuolle tehdä suolataikinasta jotain?
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Anonymous

#717
Testasin tänään tehdä vanerista kääpiö mökin. Vasemman puoleinan punakattonen toimi mallina. Hinnaksi tuli noin. 0,40e  :mrgreen:

HamsterSailor

#718
Taikahamsulla tuli hieno :yes: Vois itekkin koittaa tehdä :D

Cindu

#719
^^ Wau! Taikahamsun luomuksia, mm. tikkaita olen täällä aiemminkin ihastellut.  :yes:
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]