• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juomapullonkiinnitys apua!

Aloittaja Satux, 04.08.08 - klo:20:56

« edellinen - seuraava »

wap`

#15
Mä en oikein ymmärrä tota magneettikiinnitysjuttua. :p Onko se juomapullo siis "liimattu" -tai miten kiinnitättekään- siihen toiseen osaan? :D

Piipari

#16
joo, mäkään en tajunnu
elämäni elimet: luppa ja piipari

Scarlett

#17
Levänpoistomagneetti on kaksiosainen: toinen puoli tulee lasin ulkopuolelle, toinen sisäpuolelle. Magneetit ovat sen verran voimakkaita, että ne pysyvät kohdillaan lasinkin läpi. Juomapullo sitten teipataan tai liimataan kyljestään kiinni siihen terraarion sisäpuolelle tulevaan magneettiin. Tadaa!

wap`

#18
^Joo, noin mä ajattelinki.. :D

Meillä juomapullo minidunassa kumilangalla kiinni, ja hyvin on pysynyt:


Kristiina

#19
Meillä talvikolla roikkuu katosta pullo, sellasella rautakoukulla, joita tulee noiden pikkuisten juomapullojen mukana, joka tuossa GaneshaXilla näyttää dunassa olevan :). Vaihdettiin roikkuvaan pulloon pari päivää sitten, ja kyllä se näyttää pullossa vedenpinta hiukkasen laskevan, että on se jo oppinut juomaan roikkuvasta pullosta :)
Eikka
22.3.2008 - 16.8.2010
Safiiri, Talvikko

Lepää rauhassa, pikkuinen

GaneshaX

#20
En käytä minkään juomapullon omaa "rautalankaa", vaan haen rautakaupasta. ;)
Katkasupihdit on hyvät apuvälineet :jeps:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Azuca

#21
Minulla on yhden robolaisen pullo kiinni nin, että olen laittanut tavallisen hiuslenkin pullon ympäri muutamaan kertaan, ja kiinnittänyt tähän rautalandan, ja taivuttanut langan sitten niin että se tarttuu kiinni dunan reunaan. Kaipa tästä tajuaa, kuvaa ei valitettavasti nyt ole.
Pienenpieni.

Piipari

#22
värkkäsin nyt kuitenkin sen pullon dunan ulkopuolelle ja juomapulloaukosta sisään, kun tyyppi rupes kiipeilemään pullossa... kuului "kiva" ääni kun se kuikutti ikäväänsä... :)
elämäni elimet: luppa ja piipari

vaibbagorilla

#23
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Ja muistanko ihan väärin, jos väitän, että "ennen vanhaan" minidunissakin oli semmoset reiät kyllä, mutta uusimmissa ei enää ole ?
muistat aivan oikein, itselläni pari vanhaa minidunaa ja niissä on pulloille reijät, mutta mitä näitä uusia malleja olen katsellut, olen huomannut ettei niissä ole pulloille reikiä, joka vaikuttaa suuresti niiden käytännöllisyyteen..
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

GaneshaX

#24
Uudet dunat ilmeisesti suunnittelee joku ihan keila. Esim. tehdas tuoreessa dunassa (keskikoko) oli juomapullon kiinnitys reiät saranapuolella (ylös kääntyvä kansi) :nuts:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Hemulitin

#25
Meillä on sellai ihanasti kiinni x) Että juomapää on työnnetty reiästä sisäpuolelle ja se on aivan seinää vasten ulkopuolella joten itse en tarvitse kiinnitysoperaatioita, mutta tuon pullon mukana tuli sellainen homma juttu outo kapistus, joten joskus sen voisin kiinnittää.

Minnaw

#26
Minä nikkaroin tälläisen systeemin meille duniin ja oon kyllä mielettömän tyytyväinen aikaansaannokseen!

Ensin juomapulloon laitetaan kiinni pikaliiman avulla kaksi magneettia (Sinelli 0,50e/kpl)


Ja toiset kaksi laitetaan kiinni dunan seinään


Ja näin juomapullo pysyy siististi kiinni dunan seinässä, eikä heilu minkään kiinnikkeen varassa tai vie tilaa dunan ulkopuolella.


Juomapullon reikä tilkitään sitten näin.
Dunan sisäpuolelta


ja ulkopuolelta
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Joku

Voiko noista magneeteista jäädä jotain jälkiä lasiin? Turhaudun eilen rautalankakiinnityksiin niin paljon että juomapullo on kiinni tuetussa talouspaperihylsyssä ja rautalangat huoneeni nurkassa. Hyvin on toiminut  :peukku: sillä Toope ei jyrsi melkein lainkaan pahvia.
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

Ninde

^Ei niistä jää, kun ne on sellaiset päällystetyt ja tarkoitettu nimenomaan akvaariolasin puhdistukseen.

Joku

Kiitos paljon Ninde  :peukku:  Nyt vain eläinkauppaan ja akvaariotarvikkeiden myyntipalstoille bongaamaan sellainen.
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003