• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen näyttelypulina -2

Aloittaja Nilla, 02.04.10 - klo:22:39

« edellinen - seuraava »

Tinjau

Lainaus käyttäjältä: Murmelsson - 07.08.13 - klo:13:19
Hitsi, ovat alkaneet nämä näyttelyt kiinnostaa... Sääli vain, että kaikki ovat niin kaukana, en viitsisi kuitenkaan 8-9h istua junassa hamsterin kanssa jotta pääsisin esimerkiksi Limingan näyttelyssä käymään... Toisaalta siellä minulla olisi majoitus hoidettuna jo. :D

Onkohan täällä ihan alhaalla ikinä näyttelyitä... Harvakseen vaikuttaisi olevan. Enkä kyllä edes tiedä pärjäisikö esimerkiksi tuo minun syrkkilapsi, mutta olisihan se hauska kokeilla. (:

Etelässä on tänä vuonna ollut jo Vantaan näyttelyt ja tulossa Lahden ja Hyvinkään näyttelyt ,kyllähän niitä löytyypi.

viiru

Lainaus käyttäjältä: Murmelsson - 07.08.13 - klo:13:19
Hitsi, ovat alkaneet nämä näyttelyt kiinnostaa... Sääli vain, että kaikki ovat niin kaukana, en viitsisi kuitenkaan 8-9h istua junassa hamsterin kanssa jotta pääsisin esimerkiksi Limingan näyttelyssä käymään... Toisaalta siellä minulla olisi majoitus hoidettuna jo. :D

Onkohan täällä ihan alhaalla ikinä näyttelyitä... Harvakseen vaikuttaisi olevan. Enkä kyllä edes tiedä pärjäisikö esimerkiksi tuo minun syrkkilapsi, mutta olisihan se hauska kokeilla. (:

Joo, niin kuin Tinja kertoi, niin muutama näyttely on etelämpänä jo järkätty ja tulossa ovat vielä Lahden näyttely ja Hyvinkään näyttely tälle vuodelle. Näyttelykalenterin löydät täältä: http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?topic=11544.0

Yhdistys pyrkii järjestämään näyttelyitä koko toimialuellaan eli Suomen valtion rajojen sisäpuolella, mutta tätä pyrkimystä toki rajoittaa käytettävissä olevien aktiivihenkilöiden määrä. Joitakin näyttelyitä saadaan järjestettyä paikallisyhdistysten kanssa yhteistyössä (paikallisyhdistykset järjestävät myös omatoimisesti hamsterinäyttelyitä), mutta suurin osa näyttelyistämme toteutuu toimintakauden hallituksen voimavaroin.

Syyskokouksessa esitellään toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle, jossa ovat myös alustavat näyttelykalenterisuunnitelmat! Kannattaa olla kokouksessa paikalla, tai kertoa toiveitaan hyvissä ajoin vaikka täällä foorumilla, niin kalenteriin voi päästä vaikuttamaan! Syyskokous järjestetään Lahden hamsterinäyttelyn yhteydessä tänä vuonna 27.10.2013.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Henni

#482
Nyt kaipaisin mielipiteitä. Ilmoitin kaksivuotiaan talvikkoni tuonne Pinan elonäyttelyyn lemmikkiluokkaan, mutta olen alkanut miettiä onko se jo liian vanha osallistumaan. Erinomaisessa kunnossa tuo mielestäni on, joten olisi kiva saada vielä yksi arvostelu. Onko siis olemassa joku suositusikä, jota vanhemmat hamsterit kannattaisi jättää kotiin? Veteraanina tuo oli ilmainen, joten sen puolesta ei ole väliä osallistuuko.  :icon_smile:

Mielestäni olen tätä asiaa joskus aiemminkin pohtinut, mutta en haulla onnistunut sitä enää löytämää.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

mariiiii

Täälläkin kaivattaisiin kokemuksia ja mielipiteitä. Kuinka olette erottaneet saman väriset hamsterit toisistaan näyttelytilannet varten? Itselläni on aikalailla identtisen näköiset robot, ja jotenkin ne täytyisi tuomarille erottaa. Olen tehnyt lovia toisen turkkiin ja merkannut hänet "lovitetuksi". Onko muita vaihtoehtoja kuin lovettaminen? En kuitenkaan haluaisi roboja erotella arvostelujen ajaksi.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: mariiiii - 15.08.13 - klo:22:59
Täälläkin kaivattaisiin kokemuksia ja mielipiteitä. Kuinka olette erottaneet saman väriset hamsterit toisistaan näyttelytilannet varten? Itselläni on aikalailla identtisen näköiset robot, ja jotenkin ne täytyisi tuomarille erottaa. Olen tehnyt lovia toisen turkkiin ja merkannut hänet "lovitetuksi". Onko muita vaihtoehtoja kuin lovettaminen? En kuitenkaan haluaisi roboja erotella arvostelujen ajaksi.
Eri bokseihin laittaminen on oikeastaan ainoa vaihtoehto, jos ei ole selkeästi nähtäviä eroja. Mihinkään lovettamiseen en lähtisi, se ei välttämättä ole tuomarin kannalta hyvä asia (kiireessä joutua etsimään mikä lovi milläkin eläimellä on ja missä...). Hamsut voi erottaa vain arvostelun ajaksi ja laittaa takaisin samaan, kun lajin arvostelu on ohi ja loppukilpailut käyty. Eivät  ne niin lyhyessä ajassa ehdi vieraantua toisistaan.

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Henni - 15.08.13 - klo:21:32
Nyt kaipaisin mielipiteitä. Ilmoitin kaksivuotiaan talvikkoni tuonne Pinan elonäyttelyyn lemmikkiluokkaan, mutta olen alkanut miettiä onko se jo liian vanha osallistumaan. Erinomaisessa kunnossa tuo mielestäni on, joten olisi kiva saada vielä yksi arvostelu.

Tuota luokkaa PiNan näyttelyssä sihteeröineenä asia tuli esille sen verran, että sain muodostettua oman mielipiteeni - näin jälkikäteen. :icon_e_wink:  Ei välttämättä ole ihan "kuukausinumerosta" kiinni kannattaako eläintä enää viedä näyttelyyn, vaan pikemminkin siitä miten helposti se väsähtää. Siinä tuli vastaan pari oikein nuutuneenkin näköistä veteraania, ja sitten vielä vanhempia topakoita mummoja liuta. :haha:
Jos siis hamsteri on muutoinkin aktiivinen ja menossa mukana, niin itse ainakin näyttelyttäisin myös veteraania. Jo selvästi hidastuneen kaverin jättäisin kotiin. Nyt meillä oli mukana Naksu-pappa, saaden arvioksi "hyvä ikäisekseen" ja vielä luonteesta KuMan. Silti tämä oli jäärän viimeinen reissu, ja nyt saapi esiintyä enää kotona.

Henni

Lainaus käyttäjältä: Hajime - 23.08.13 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: Henni - 15.08.13 - klo:21:32
Nyt kaipaisin mielipiteitä. Ilmoitin kaksivuotiaan talvikkoni tuonne Pinan elonäyttelyyn lemmikkiluokkaan, mutta olen alkanut miettiä onko se jo liian vanha osallistumaan. Erinomaisessa kunnossa tuo mielestäni on, joten olisi kiva saada vielä yksi arvostelu.

Tuota luokkaa PiNan näyttelyssä sihteeröineenä asia tuli esille sen verran, että sain muodostettua oman mielipiteeni - näin jälkikäteen. :icon_e_wink:  Ei välttämättä ole ihan "kuukausinumerosta" kiinni kannattaako eläintä enää viedä näyttelyyn, vaan pikemminkin siitä miten helposti se väsähtää. Siinä tuli vastaan pari oikein nuutuneenkin näköistä veteraania, ja sitten vielä vanhempia topakoita mummoja liuta. :haha:
Jos siis hamsteri on muutoinkin aktiivinen ja menossa mukana, niin itse ainakin näyttelyttäisin myös veteraania. Jo selvästi hidastuneen kaverin jättäisin kotiin. Nyt meillä oli mukana Naksu-pappa, saaden arvioksi "hyvä ikäisekseen" ja vielä luonteesta KuMan. Silti tämä oli jäärän viimeinen reissu, ja nyt saapi esiintyä enää kotona.

Päädyin tosiaan ottamaan tuon mukaan ja tyytyväinen ratkaisuuni olen, sillä Minttu oli hienosti lemmikkikääpiöiden neljäs ja arvostelussa kehuttiin kovasti kuntoa. :icon_smile: Minttu taisi kuulua näiden mainitsemiesi topakoiden mummojen joukkoon, sillä ilmeisisti se oli tuomarille jotain huutoakin pitänyt :icon_e_wink:
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Alkemistin

^Joku siellä ainakin oli kaivautunut tiukasti puruihin ja huuteli poterostaan. :tongu:

Minttu

Saanko osallistua ulkomuotoluokkaan jos rekisteröin hamsterin vasta paikanpäällä, vai täytyykö hamsterin olla rekisteröity ilmoittautumista tehtäessä?

Vevve

^Täytyy olla rekisteröity ilmoittautuessa, eikä sähköistä ilmoittautumiskaavaketta voikaan lähettää ilman rekisterinumeroa.

Voit toki jälki-ilmoittautua vasta paikan päällä ja rekisteröidä samalla, mutta se on kalliimpaa kuin ennakkoilmoittautuminen eikä kaikissa näyttelyissä ole jälki-ilmoittautumismahdollisuutta kaikkiin luokkiin (riippuu ennakkoilmoittautujien määrästä).

Ana

Millonhan ens vuoden näyttelyt päätetään? Lähinnä alkuvuoden kiinnostaa.

viiru

Lainaus käyttäjältä: Ana - 22.10.13 - klo:16:53
Millonhan ens vuoden näyttelyt päätetään? Lähinnä alkuvuoden kiinnostaa.
Syyskokouksessa (27.10., Lahti) esitellään vuoden 2014 toimintasuunnitelma.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

jensku

Onkos muuten kellään tietoa missä vaiheessa VV-pisteiden laskenta on?  :icon_smile:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

AnsaLucia

Tulipa mieleen että nyt kun näyttelymaksut maksetaan viimeiseen ilmopäivään mennessä, mahdollistaisiko tämä nyt sen että numerot saisi jo spostilla ennakkoon eli sen kutsun mukana? Helpottaisi meidän näytteilleasettajien näyttelypäivää oleellisesti. Jonotukset vähentyisi näyttelypaikalla jne.. Vähän olis siistii  :hyper:
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Ana

Todella mahtava idea! :) Kannatan. Ois kyllä niin kivs kun sais jo kotona liimata ne paikoilleen.