• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Wiivi

#300
^ Onnea! Vai ymmärsinkö oikein, saatko ensimmäisen hamsusi?  :pihalla:

Mulla on tuolla ylempänä viesti, jossa sanon etten saa hamsteria. Äidillä on siis allergiaa kaikelle pölylle, hilseelle, karvalle yms. ja kun se on joskus käynyt jossain allergiatesteissä, niin on sanottu että ei kannata ottaa mitään eläintä. Ja kun suvussa on astmaa, niin lemmikkiä ei sitten todellakaan pitänyt tulla. Itse olen halunnut hamsua jo varmaan vähän yli vuoden. Välillä aina toivoni menetin, ja sitten taas jatkoin. Oli se hankalaa kun olen niin kärsimätön ihminen. Sitten taas kun sain sen hirveän hamsuvillityksen, etten enää kestä ilman hamsua, niin aloin taas jankuttaa. Äiti ei halunnut edes kuulla saati sitten puhua hamsusta. Sitten sillä oli edessä ulkomaan matka, ja olin jo saanut isän suostumaan hamsteriin. Sillä ei ollut mitään sitä vastaan, kun vielä niin lyhytikäinenkin on. Isäni lupasi puhua äidille, mutta vasta Espanjan matkan jälkeen, niin se olisi ainakin hyvällä tuulella. Odotin koko viikon ihan malttamattomana! Sitten vihdoin kun äiti tuli, niin kesti päivän ennen kuin iskä puhui sille. Olin tietokoneella, täällä foorumilla tietenkin (ja mesessä Kultahamsterin kanssa), kun äiti tuli yläkertaan ja sanoi: "Sinäkös haluat kovasti sitä hamsteria?". Menin ihan sanattomaksi ja mahassani oli perhosia  :D Tiesin, että nyt se sanoo jotain, että saan hamsun joillakin ehdoin. Sitten se sanoikin kaikkea, että voisinhan mä sen hamsun saada, kun niin kovasti toivon, mutta sen asumu täytyy sitten siivota ja maksat ja hoidat sen täysin itse. Suostuin tietenkin! Olin älyttömän innoissani. Siinä sitten selvisi, että äiti oli miettinyt sitä hamsua joka ilta Espanjassa ja lopulta tuli siihen tulokseen, että saan sen (:. Seuraavana päivänä mentiinkin sitten ostamaan kaikki tarvikkeet, ja samalla tuli hamsukin mukaan. Nyt Lola on ollut meillä kolme viikkoa ja yhden päivän  :)

Ja pahoitteluni, kun tuli noin järkyttävän pitkä viesti. Kiitos, jos jaksoit lukea!  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Cindy

#301
Lainaus käyttäjältä: "Wiivi"^ Onnea! Vai ymmärsinkö oikein, saatko ensimmäisen hamsusi?  :pihalla:

^Juu ensi viikon lauantaina haetaan ensimmäinen hamsu joko oulunsalosta tai oulusta. :)
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Wiivi

#302
^ Joo luinkin noita muita topia, niin selvis. Onnittelut ekasta hamsusta! Kyllä mä olin kuule innoissani, kun sain Lolan  :sydan  :D
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

ZiiCan.

#303
Onnea hirveesti kaikille!  :)

Njääh, tää on ihan epäreilua... :S Mää en varmaan ikinä hamia, mutta oon jo hyväksyny sen..tai sitten en.. :cry:

Edit: äiti alkaa jo vähän taipua, kun sanoin että kerrankin olis jotain järkevää tekemistä (siis muutakin kun koneella istumista.. :D ) iltaisin. Se sano että; ''jos saat isäs puhuttua ympäri nii voit vaikka hankkia kokonaisen eläintarhan tonne huoneesees''.. ;)

Eli toivoa on..En vaan oo uskaltanu iskälle ees puhua, vielä siitä..
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

ZiiCan.

#304
Ääh, kun olen vasta 11, niin vanhempani luulevat etten osaisi/jaksaisi hoitaa hamsua 24/7, joka tietysti on ihan ymmärrettävä pelko, mutta kun en voi mitenkään yrittää vakuuttaa heitä, että osaisin, ja ottaisin vastuuta.. :(
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Miipemi

#305
Sain Napin silleen, että äiti on aina ollu tosi eläinrakas ja äidillä oli 12-vuotiaana syyrialainen hamsteri Vilipetteri. Äiti sitten lupas kaikille meille lapsille 12-vuotiaana jonkun eläimen ja minä päätin heti, että haluan hamsterin. Keräsin 6-vuotiaasta asti tavaroita (juoksupyörän, suolakivien ja pesämökin) ja sitten muutama kuukausi ennen kun täytin 12 kaverini kysyi, että haluaisinko hänen hamsterinsa, koska hän ei voinut pitää sitä ja äiti antoi luvan ja saimme pikkuisen Napin kotiin :sydan  :sydan  :sydan
Tää hamsteri on siis ollu pienestä asti unelma.
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

HamsuLove

#306
Mul ei oo mitään omia ehdotuksia kellekkään en oo hyvä keksiin.

Sillä saan hamsun vähän niinkun sattumalta ;)
Kun mä kinusin marsua, ja vanhemmat ei millään uskonu et jaksaisin hoitaa sitä niin äiti sano et otat nyt vaikka ensin helppohoitosemman hamsterin ja jos sitä sit jaksat hoitaa niin saat marsun sit kun se kuolee. Meille tulee talvikko ja kysyttiin yhelt kasvattajalt onko poikaset kaikki jo varattu. En oo varma otanko sen jälkee marsuu jos ihastunki hamsuihi  :mrgreen:
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

Miipemi

#307
Lainaus käyttäjältä: "HamsuLove"Mul ei oo mitään omia ehdotuksia kellekkään en oo hyvä keksiin.

Sillä saan hamsun vähän niinkun sattumalta ;)
Kun mä kinusin marsua, ja vanhemmat ei millään uskonu et jaksaisin hoitaa sitä niin äiti sano et otat nyt vaikka ensin helppohoitosemman hamsterin ja jos sitä sit jaksat hoitaa niin saat marsun sit kun se kuolee. Meille tulee talvikko ja kysyttiin yhelt kasvattajalt onko poikaset kaikki jo varattu. En oo varma otanko sen jälkee marsuu jos ihastunki hamsuihi  :mrgreen:

Tarkotit varmaan, että halusit marsuja, katsoskun marsut ovat laumaeläimiä. Tosin ei kyllä liity tänne :D
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

HamsuLove

#308
Näin on. Olen itsekin 11 ja saan hamsterin, äidilläni on kokemusta sillä äidilläni on ollu talvikko ja kultahamsteri. Olin kyl vähän että ohhoh kun kohta 8vee serkkuni saa kääpiökanin :huh
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

HamsuLove

#309
Lainaus käyttäjältä: "Miipemi"
Lainaus käyttäjältä: "HamsuLove"Mul ei oo mitään omia ehdotuksia kellekkään en oo hyvä keksiin.

Sillä saan hamsun vähän niinkun sattumalta ;)
Kun mä kinusin marsua, ja vanhemmat ei millään uskonu et jaksaisin hoitaa sitä niin äiti sano et otat nyt vaikka ensin helppohoitosemman hamsterin ja jos sitä sit jaksat hoitaa niin saat marsun sit kun se kuolee. Meille tulee talvikko ja kysyttiin yhelt kasvattajalt onko poikaset kaikki jo varattu. En oo varma otanko sen jälkee marsuu jos ihastunki hamsuihi  :mrgreen:

Tarkotit varmaan, että halusit marsuja, katsoskun marsut ovat laumaeläimiä. Tosin ei kyllä liity tänne :D

Joo tarkotin 2 marsuu, ja tiiän ei liity tänne, mut sillei niihin liittyen mä saan hamsun :D
Nipsu
[size=85]Uros
Talvikko
Synt. 5.1.2010[/size]

essi.

#310
Eipä mun tarvinnu ees suostutella. Sanoin vaan, että "ostetaan hamsu", niin he jo lupasivat ostaa sen ja että katellaan netistä ilmotuksia.  :)
Twinky ?

Rose

#311
No mä sain minniin luvan ihan tosta vaan, mutta sitten toinen oli jo vaikeampi, pyysin koko ajan toista hamsua, mutta en saanut lupaa. sitten keksin että sanon äidille että oon jo varannut yhdeltä hamsterin ja selittelin kaikkea sille. sitten menin etsimään kasvattajia, ja ilmotuksia ;D

Tuoho

#312
^ Aijai, senkin ovela kettu! :'D

Tirrikka

#313
No kun mä olin itte se vanhempi niin oli aika helppo suostutella. Kjähhää. Tosin aviomiestäni jouduin suostuttelemaan pidempään. Että se että on itte se vanhempi niin ei se niin sanottua ole että voi itte määritellä mitä perheeseen ostetaan. Mutta mulla oli kyllä idea jonka mieheni sitten "osti" eli se että mulla äiteenä olis vanhimman tyttären kanssa yhteinen näyttely ym harrastus ennenkuin typy kasvaa murrosikäseksi ja keskustelevaa yhteyttä sitten vaikeempi enää rakentaa jos ei sellasta ole ennestään.

Emppuli

#314
Noo ekasta hamsterista ei kauheaa suostuttelua tarvinnut,sain sen synttärilahjaksi :) Toiseen ja kolmanteen joutui jo hieman suostuttelemaan,neljänteen ei nyt kauheasti,eläinkaupassa ihailtiin hamsuja ja ihastuin lk creme naaraaseen,sit kävin harkoissa,ja ku äiti ja veli tuli hakee,niil oli sellai pikkune otus mukana :3 Viidenteen ei tarvinnut myöskään suostutella,koska äiti itseasiassa itsekin ihastui siihen ja välttämättä halusi sen x)