• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupallo

Aloittaja Santsa, 07.10.07 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

Santsa

Onko hamstereillanne juoksupalloja? Siis sellaisia, joiden sisällä hamsteri voi liikkua lattialla. Vai ovatko sellaiset enää "sallittuja"? Yritän miettiä tapoja tarjota hamsterille muutakin kuin häkissä ja sylissä liikkumista, kun vapaana juoksuttaminen ei valitettavasti ole mahdollista.

excitant

#1
Mä en ainakaan noista juoksupalloista kauheesti perusta? :pihalla:

piksu

#2
Minäkään en oikein juoksupalloihin ole ihastunut. Liekö hamsterista mukavia edes..?  :huh
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Maikkis

#3
Juoksupallossa hamsteri voi vain juosta. Hamsterille kuitenkin on mieluisampaa tutkia kaikkia paikkoja, koloja ja hajuja, kuin juosta pallossa.
Siksi en itse pidä juoksupalloista. Jos vapaana ei voi juoksuttaa, niin puuhalaatikko on yksi vaihtoehto.

Woollen

#4
Juoksupallossa ei mielestäni ole muuta vikaa kuin se, että hamsteri ei voi itse päättää haluaako pallosta pois. Juoksupyörä on siksi kätsempi, että hamsteri hyppää halutessaan kyydistä pois.

Elliska

#5
Lainaus käyttäjältä: "Maikkis"Juoksupallossa hamsteri voi vain juosta. Hamsterille kuitenkin on mieluisampaa tutkia kaikkia paikkoja, koloja ja hajuja, kuin juosta pallossa.
Sama. Mielestäni on kivempi katsoa kun hamsteri juoksee lattialla ja tutkii kaikkea, kuin hamsteri juoksee juoksupallossa ja törmäilee sillä kaikkialle :)

-haru-

#6
Minun hamstereillani juoksupallo on, mutta en ole kyllä niitä siinä paljon juoksuttanut. Toisen hamsterin kanssa en oikeastaan lankaan, koska se ei tykkää juosta. Ei se juokse edes juoksupyörässä. Se toinen taas juoksee paljon mieluummin.

kawada

#7
mul on sellane, koska sitä on vaikee pitää lattialla ku juoksee karkuun ne on kyl hyviä xD
Kotona asustelee syyrianhamsteri ja kaksi kääpiöhamsteria <3

Heli

#8
Musta juoksupallo on järjen kanssa käytettynä syyrikselle ihan ok jos ei ole mahdollisuutta muuten juoksutella.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#9
Men oo koskaan tykännyt juoksupalloista enkä tykkää edelleenkään. Mun meest ne on yksinkertaisesti sen vert epäluonnollisia, että en usko siitä olevan hamsterille ainakaan mitään muuta kuin liikunnallista hyötyä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Kamu

#10
Minä en juoksupalloihin myöskään perusta.
Hamsterilla ei oo mitään vapautta juosta ja jotenkin tuntuu siltä, että se juoksee siellä vain sen takia koska se ei tiedä muuta keinoa päästä sieltä pois. En usko sen olevan hauskanpitoa hamsterille.
Tuo oli minun mielipiteeni.

allysia

#11
Meillä on syyrialaisille pallot välillä käytössä.
Kun näkevät pallon auki kiipeävät sinne vauhdilla itse (jos eivät itse mene en niitä rupea laittamaankaan).
Innoissaan juoksevat ympäriinsä ja tutut paikat käydään nuuskimassa. Välillä pysähtelevät pesemään itseään ja osaavat väistellä juostessaan huonekaluja taitavasti.

En tiedä voiko hamsterit oppia tuntemaan nimensä kuinka hyvin, mutta useamman kerran olen Elvistä huudellut kun se jyräilee toisessa huoneessa ja kas, pallo vaihtaa kulkusuuntaa kesken matkan ja Elvis rullailee tulemaan jalkojeni juureen :D

Tatu

#12
Mikäli oikein lemmikkiäni luin, tuntui että ihan ensimmäisen syyrialaiseni piti juoksupallossa juoksemisesta. Meni palloon aina itse, ja lattialle laitettaessa liikkui koko ajan, mitä nyt välillä pysähteli kuuntelemaan ihmeellisiä ääniä tai peseytymään. Avasin pallon aina ja laitoin sen häkkiin, hamsteri tuli jonkin ajan päästä ulos mutta sujahti yleensä heti takaisin palloon. Ja taas mentiin.

Nykyisellä syrkilläni koitin kerran palloa, mutta siitä huomasi heti ettei se välitä sellaisesta yhtään. Joten sen koommin en ole sitä pallossa pitänyt. Puuhapoksissa ja kädellä saa olla päivittäin. Ja lattialla muutaman kerran viikossa, kun saan viriteltyä turvallisen alueen juostavaksi.

Enään en kyllä välttämättä laittaisi hamsteriani palloon ollenkaan. Vaikka se osoittaisikin kiinnostusta siihen.. Se on kuitenkin hamsteri, en minä voi täysin tietää mistä tämä pitää ja mistä ei, vaikka sen kyllä suurinpiirtein näkeekin. Kyllä iso puuhis on parempi vaihtoehto.. Hamsteri saa tutkia, kaivella ja mennä pieniin kolosiin. Vaikka hirveästi se ei juoksemaan pääse poksissa, kaikilla kun ei ole sellaisiin parimetrisiin lootiin tilaa.

nuppuska

#13
Minulla on juoksupallo josta hamsteri pääsee itse sisään ja ulos.Kyllä se on siinä monestikin rullaillut.En ole ikinä pakottanut menemään.Eli minusta juoksupallo ei ole lainkaan huono jos siitä pääsee itse pois .

[size=85]Nuppu[/size]

Maikkis

#14
^ Miten juoksupallosta pääsee itse pois? Eikös juoksupallo ole umpinainen?