• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki, häkin kunnossapito ja purut

Aloittaja callette, 30.12.07 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

__hemmo__

#105
Mssä sitruunapuruja myydään?? :)

Vevve

#106
^ Eläinkaupoissahan niitä. Olen kuullut, että joillain sitruunapurut ovat aiheuttaneet hamsterille allergiaoireita.

Mun pitää huomenna mennä agriin hakemaan uusi purupaali, käytin edellisen loppuun juuri. 25kg paali kesti meillä 3 kuukautta.

ammie

#107
Munkin täytyisi ostaa taas purua, alkaa edellinen pussi olla tyhjänpuoleinen.     Täytyy taas ostaa sellainen 5kg purusäkki, kun en millään agrimarkettiinkaan pääse. No yllättävän kauan tuokin määrä meillä kestää.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

__hemmo__

#108
Onko tietoa missä eläinkaupassa kun ei olla mistään löydetty??

Vevve

#109
^ Riippuu missä päin asut.
Yleensä eläinkaupat voi myös tilata niitä valikoimiinsa jos asiakas pyytää. Itse en kyllä käyttäisi mitään hajustettuja puruja, en tiedä jos se vaikka jotenkin häiritsee hamsteria.

-

Mä kävin tänään Agrissa ostamassa sen purupaalin. Hinta oli 10,40€. Saa nähdä minkälaatuista on, näytti muovin läpi vähän pienilastuiselta.

ZiiCan.

#110
Minidunan siivoan kerran vkossa, jolloin lähtee kaikki purut ja luultavasti järjestyskin on uusi, poika nimittäin tykkää vaihtelusta.. :grin:

WC-loota siivotaan päivittäin tai joka toinen pvä.
Puruna käytän Mörtti-Röpöä tai marketeissa myytävää purua. Ja lapsellani kun on eräänlainen heinäkasa missä lekotella, niin siitä täytyy heinä vaihtaa aikas usein, poka nimittäin pissailee kasaan... :S
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

Tawu

#111
Ensiksi: Kalterieden pureminen. Sama ongelma edesmenneellä rouvalla.
Tiedän tunteen, kokeiltiin kaikkia. Mitkään karahkat tai siementikutkaan kestäneet päivää pidenpää pitämään poissa kattokaltereista.
Etikka on yksi vaihtoehto, itse en nirppanokkaisena voi elää samassa huoneessa etikan kanssa, eli olin itse se ongelma siinä vaiheessa.  :D

Mutta juu, kaikenlaistahan siinä välissäkin oli.. Sitten äitini keksi nerokkaasti metallilevyn. Se on siis rei'itettyä metallista tehtyä, vahvaa levyä, joka kiiinnitetään kattoon rautalangalla tai vastaavalla.


edit// Vielä kuva:
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

Cindu

#112
Meillä roboherra asustelee dunassaan jonka varmaa kokoa en nyr muista : ) Vaidan purut noin kerran viikossa, riippuu vähän hajusta yms, 7-9 päivän välein kyllä yleensä :) Joskus vasta kahden viikon välein jos häkki ei ole kovin likainen, mutta yleensä se on siinä 10 päivän jälkeen ! Sitten pesen aina sen pohjan vedellä kun se on monesti aika pölyinen. Meillä käytetään mörttiröpöä.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Tüna

#113
Meillä siivotaan molempien herrojen vessalaatikot kerran tai kahdesti viikossa. Puruja en vaihda kovin usein, koska ei ole mitään järkeä heittää puhtaita puruja pois. Eli 3-4 viikon välein siivoan häkit. Pesät siivoan kyllä useammin koska niihin tuppaavat kakkaamaan ja pesäpaperitkin menee likaiseksi aika nopeasti.

~siipis~

#114
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Mä kävin tänään Agrissa ostamassa sen purupaalin. Hinta oli 10,40€. Saa nähdä minkälaatuista on, näytti muovin läpi vähän pienilastuiselta.

Missä Agrissa kävit Vevve? Mulla ei ole oikein käsitystä missä olisi lähin paikka (asun Helsingissä). Miltä purun laatu vaikuttaa?
~~~~~~~~~~~~~~

Vevve

#115
^ Kävin Porvoon Agrissa. En tiedä onko se lähin, mutta sopivasti oman mökkireissun varrella. Agrimarketin sivuilta löytyy eri toimipaikkojen osoitteet. Puru on minusta vähän sellaista karkean oloista, mutta ihan hyvää kuitenkin.

~siipis~

#116
Joo, noilla sivuilla olenkin jo seikkaillut, mutten ollut uskoa näkemääni... eli Helsingissä, Vantaalla tai Espoossa ei ole Agrimarkettia.... Porvoo on aika kaukana kun ei ole sille suunnalle muuten asiaa. Mut kiitti vastauksesta.
~~~~~~~~~~~~~~

Vevve

#117
Eipä Pääkaupunkiseutulaiset maatalousliikkeestä oikeen mitään yleensä tarvitse....

Violahh

#118
Olen huomannut että Cittarista ostettu pesäpuru on parempaa kuin faunattaren.. faunattaren purussa on sellaisia n.7cm tikkuja. mutta se faunattaren puru ei pölise =)
Viola [size=85]01.03.2009 - 15.02.2011
Lepää rauhassa rakas
?[/size]

[size=65](Lopetettiin kasvaimen takia...)[/size]

Avalon

#119
Meillä käytetään Agrimarketin puruja. Kestää kauan ja yleensä ollut hyvää.
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"