Dokkari hamstereista

Aloittaja -Titiuu-, 21.04.13 - klo:12:45

-Titiuu-

Pistetään tännekin, jotta mahdollisimman moni osuisi ruudun ääreen:
Siis tänään sunnuntaina 21.4.13 TV1 klo 19.15 Luontohetki: Hamsterin kotikonnuilla  :peukku:
Uusintana huomenna aamupäivällä klo9.30

Alkemistin

Kerrankin! Laitoin tallennukseen jo, kiitos.  :tongu:

Vevve

Voi hitsi, kerrankin kun tarvitsisi telkkaria niin ei ole  :rant:

-Titiuu-

^ Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa niin tulee nettiin...
tietty se vaatii siitä aivan yliarvostettua kärrrrsivällisyyttä  :10125b5d:
Aiemmat jaksot nimittäin on jo täällä  :yes: http://areena.yle.fi/tv/1765058

Saakutin IKEA  :anksti:
Nyt boikotoin, ei mitään Detolfeja enää. (ks. dokumentti)

Ana

Joo Ikeahan sinne piti saaja hamsujen asuntojen päälle :(

Mut kiva kun ne viljelijät jätti niille hamsuille suikaleen ruokaa sentään :)

-Titiuu-

Olenko mä ainut, josta toi tarina jäi häiritsevästi kesken?  :icon_rolleyes: Joo, siirrettiin - ja sitten?

Tuossa pesien merkkauksessa näytti olevan jännä (tai poikkeuksellinen?) taktiikka laittaa merkit suoraan pesien kohdalla.

Summa summarum: Minusta ihan hienosti kuvattu, lyhyt ja ytimekäs juttu...ainahan sitä jää nälkä itseä kiinnostaviin aiheisiin!  :msilly:

jjenni

Minusta tuo jäi myös vähän kesken. Oli kyllä mielenkiintoinen dokumentti.
Hamstereita joka puolella

Alkemistin

^ Todellakin jäi kesken, tulikohan dokumentintekijöille deadline vastaan. :dry:
Hienosti kuvattu ne onkalot sisältä.  :peukku:

Nipsu-Naksu

Olisi mieluusti katsonut enemmänkin asiaan liittyvää dokumenttia. Olivat kyllä söpöjä, mutta ihminen on niin itsekäs eikä ajattele luontoa ja eläimiä yhtään.

Olisi aika ihana tuommoinen isomman kokoinen hamsteri lemmikkinä. :p

Lemmikkihamsterit ei kai niin kauheesti tee noita käytäviä vaikka laittaisikin enemmän purua, tai sitten ihmiset vaan laittavat liian vähän purua, harvoin ihan kauheaa määrää näkee kenelläkään, siis niin että sinne voisi kunnolla käytäviä tehdä, pitäisiköhän kokeilla. Serkullani oli joskus vuosia sitten kuljetuksen ajan kuljetusboxi melkein täynnä purua ja hamsteri oli kaivautunut sinne ihan kokonaan purujen alle.

-Titiuu-

^ Joo, maaonkaloissahan syrkit luonnossakin elää.
Kyllä meilläkin noista suurin osa kaivautuu tilaisuuden tullen...puru yksissään on ehkä vähän "lonsuvaa", mutta vessapaperitilkkeellä tuo yksi mamma ainakin on tehnyt pesäonkalon mökin alle ja sieltä kulkee varauloskäynti myös. Niin ja olki, hake, puru seos näyttää myös pysyvän paksunakin kerroksena kasassa.  :yes:

MK

Jäi katsomatta, kun oltiin koiran kanssa ulkoilemassa juuri samaan aikaan, eikä sovittua lenkkiä passannut lykätä. Täytyy katsoa tuo netistä, jahka joutaa, vaikka kuulemma tuo on tullut joskus aiemminkin.

En nyt tiedä, kannattaako Ikeaa boikotoida tuon perusteella; samankaltaisin syin joutuisi boikotoimaan lukuisia muitakin firmoja. Sentään on olemassa säädöksiä uhanalaisten lajien turvaamiseksi.

Alkemistin

^ IKEA:n tai firmojen boikotoinnista yleensä: sehän on normaali kuluttajan tapa "äänestää jaloillaan", jota teen kyllä muutenkin. Onhan se mukavan halpa lafka,mutta ei sieltä saa mitään mitä ei saisi muualta. IKEA myös aktiivisesti mainostaa ympäristönsuojeluohjelmiaan, joita on kritisoitu niiden pintapuolisuuden ja markkina-arvoisuuden vuoksi.

Säädöksistä sitten; dokumentissa juuri alleviivattiin niiden jäävän pääsääntöisesti markkinavoimien alle. Ne kun eivät ole lakeja.