• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Potmo

#75
Tämä on nyt meidän neidin asumus juuri siivottuna. Virikkeitä ei vielä juurikaan ole, katosta roikkuu toisinaan juoksupyörä joka kuvauksen aikana ei nyt paikallaan ollut. Sattuupa muuten olemaan ensimmäinen kuva Abistakin :)
http://s214.photobucket.com/albums/cc27 ... uva338.jpg
Ja ylhäältä päin..
http://s214.photobucket.com/albums/cc27 ... uva339.jpg
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Saana

#76
Koska Vincent  :sydan  on niin komee herrasmies ja tottunut kotonaan (Minskin luona) lellimiseen ni enhän voinu sitten muuta kuin sisustaa metrisen maxikapperin hälle. Muuten maxikapperit on ostettu meille juoksutusta varten, mutta tuo murulainen on niin poikkeus.  :lov

Vincent on siis meillä naisissa ja kahteen otteeseen jo päässyt tutustumaan rouvaansa, mutta poikasia ei ole kuulunut.


KaisaM.

#77
^Saako tuosta kulmamökistä katon irti?  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Saana

#78
^Tuosta ei taida saada, mutta siinä ei ole pohjaa. Mulla on tuommonen samanlainen keltanen vihreellä katolla, mistä saa katon pois. Tosin en tiedä pysyiskö sen jälkeen enää kasassa.

Shimmer

#79
Hmm...Täältä kysyin , kun syrkkini olisi muuttamassa tässä jossain vaiheessa reilun kokoiseen terraan [100x35x40] joka on tällä hetkellä kilpikonnalla käytössä. Kilpikonna siis lähtee uuteen kotiin , joten päätin että syrkki pääsee muuttamaan tuohon akvaan. Ongelma mulla vaan se , että en tiedä mistä saisin ostettua siihen tiheän verkkokannen. Kanaverkossa kun on liian isot reiät.
Mistä siis saisin siihen semmosen kannen , jossa on pienet raot ettei hamsu pääse karkuun? Löytyykö ihan tavallisista kaupoista [isoista] , mulla kun ei ole minkään moista hajua noista....

Maikkis

#80
^ Rautakaupoissa myydään sopivaa verkkoa. Sieltä mä olen aina löytänyt.

GaneshaX

#81
Miten syyrialainen mahtaisi viihtyä tällaisessa?
http://hermes.gagar.fi/epages/AJP.sf/fi ... cts/000038


Ja sitten, millä tyylillä yleensä pistättä juomapullot duniin?
Välillä tuntuu että jos pistän "tavallisen" pullon tuohon juomapullon paikkaan, niin pullo on liian kallellaan toimiakseen hyvin. En tiedä ymmärsittekö. Uuden mallisesta usein ferplastien mukana tulevasta pullosta en pidä yhtään.
Jyrsivätkö hamsut usein dunia? Entä jos suojaa juomapullon reiän jotenkin?
Mulla on nyt 1 hiiri minidunassa, eikä se ole ikinä jyrsinyt mitään.

Kiitos ja kumarrus.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikkis

#82
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Miten syyrialainen mahtaisi viihtyä tällaisessa?
http://hermes.gagar.fi/epages/AJP.sf/fi ... cts/000038


Ja sitten, millä tyylillä yleensä pistättä juomapullot duniin?
Välillä tuntuu että jos pistän "tavallisen" pullon tuohon juomapullon paikkaan, niin pullo on liian kallellaan toimiakseen hyvin. En tiedä ymmärsittekö. Uuden mallisesta usein ferplastien mukana tulevasta pullosta en pidä yhtään.
Jyrsivätkö hamsut usein dunia? Entä jos suojaa juomapullon reiän jotenkin?
Mulla on nyt 1 hiiri minidunassa, eikä se ole ikinä jyrsinyt mitään.

Kiitos ja kumarrus.

Minä kiinnitän pullot terroihin ja duniin akvaariomagneetilla.


Dunien juomapullojen reiät olen laittanut umpeen pultilla, mutterilla ja prikoilla.

Potmo

#83
Meillä kyllä järsitään dunaa. Ostin joskus pari vuotta sitten käytettynä tämän, tuli gerbiilien mukana. Seinässä juomapullon reiän kohdalla oli jo aukko valmiiksi. Gerbiilit suurensivat sitä aikanaan ja paikattiin jollain todella hyvällä muovilla (?) jota ei saa järsittyä. Nyt kuitenkin hamsteri on alkanut järsiä vanhan reiän reunoja ja kohta menee varmaan taas ohi tuosta paikkauksestakin. Joka yö saa pelätä että milloin se tulee läpi.. Pitäisi jostain hommata terraario vaan ovat aika hintavia... :roll: Ja muutenkin ovat siitä hankalia että kun seinä on sitten kokonaan lasia niin koira huomaa hamsterin. Ja ne ovat niin painavia ettei jaksa nostella. Nyt kun joka yö nostan tytön toiseen huoneeseen kun en saa siltä melulta nukuttua xD Tosin terra olisi vähemmän meluisakin kun ei se kuoputus ja järsiminen olisi enää haittana.. Mutta toisaalta duna olisi siitäkin kiva että kun siitä ottaa sen kirkkaan osan irti niin tyyppiä voi ottaa dunasta ja pistää takaisin. Terraario olisi aina saman korkuinen ja siten hankalampi (sijaitsee pöydällä ja mie oon pieni :lol: )
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

GaneshaX

#84
Toinen vaihtoehto mitä olen miettinyt olisi profiileista ja sellaisesta naarmuuntumattomasta "pleksistä" tehty terraario.
Eli siinäkään ei olisi mitään mistä voisi aloittaa jyrsimisen ja se olisi paljon lasiterraa kevyempi ja kestävämpi. Mielipiteitä??
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Potmo

#85
GaneshaX: Tuo kuulostaa itse asiassa oikein mukavalta.. Voisikohan sellaista teettää jossain? Siivoaminenkin olisi helpompaa kun terran voisi siirtää vaikka lattialle purunvaihdon ajaksi..
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Tatu

#86
En muistaakseni ole laittanut kuvia meitin poppoon asumuksista aikaisemmin..

Syrkkityttö Ellun nelikerroksisen häkin pohjalaatikko:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/hevosnyttely043.jpg

Talvikkotyttö Nellin miniduna:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/S5003523.jpg

Talvikkopoika Timin miniduna:
//http://i120.photobucket.com/albums/o188/0Tatu0/S5003597.jpg

Talvikoiden minidunat ovat tosiaan aika rojua täysi. Mutta näyttävät arvostavan enemmän virikkeitä kun juoksutilaa. Vaihdan kyllä parin viikon välein vähän järjestystä kaikissa, joten toisinaan vähennän noiden dunien virikemäärää niin että mahtuu paremmin kaivelemaan ja spurttailemaan.

GaneshaX

#87
Potmo:
Ihan itse ollaan meinattu väsätä.
Pitää vaan hankkia profiilit ja sitä pleksiä.
Sitten jos tämä onnistuu niin voin pistää kuvan.
Periaate on sama kuin akvaarion rakentamisessa, mutta lasi korvataan. Oliko se nyt "polykarponaattia"?????  :c8 pitää tarkistaa? :oops:
Mutta sellasta naarmuuntumatonta pleksiä.
Eipä tarttis pelätä pikku tärähdyksiä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

AnsaLucia

#88
Maikkiksella tosi loistava idea tuo juomapullon kiinnitys dunaan tai terraan akvaariomagneetilla! Itse painin saman ongelman kanssa ja da-daa: siinäpä ratkaisu. Kiitos! :aplodit:
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Potmo

#89
GaneshaX: Juu, mistä niitä materiaaleja voi ostaa? Voisi pistää harkintaan..
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]