• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Yleinen pulina poikasten teettämisestä

Aloittaja Heli, 20.08.07 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Nell_a

#870
Onko talvikoilla samat ajat paitsi aavistuksen verran pidempi tiineys?
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Enkeli89

#871
Ongelmani koskee talvikoiden yhteen laittamista- eli viikko sitten sunnuntaina sain pienelle neitoselleni uroksen käymään, neljänä iltana tutustutin niitä yhteen isossa ortexin laatikossa ja pari oli erittäin sopuisa ja hoivailivat toisiaan jonka jälkeen yhdistin heidät molemmille puolueettomaan uuteen dunaan jolla kokoa n 60x35cm. dunaan laitoin kuitenkin molemmille omat tärkeät itse sisustamat pesämökit. ja yhteiselo alkoi hienosti-syötiin samaa ruokaa ja vuoron perään nukuttiin toisten mökeissä vuoron perään kylkikyljessä. tässä vuorokauden kuluttua uros alkois purra/näykkiä naarasta kyljistä ja neito huuti kuin pieni possu-joten erotin ne. nyt uudelleen kun olen tutustunut, niin naaras kiljuu ja kippaa itsensä selälleen jo kun näkeekään uroksen.

Onko tälläistä pari toivoa saada yhteen? väliverkosta ei ollut apua kun uros tulee seinän vierelle niin naaras tekee saman reaktion silloinkin.
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

Hami

#872
Täällä onnistuttiin ( mahdollisesti ) astutuksen kanssa ja nyt päästään odottelemaan pienokaisia maailmaan.  xD

Laskettu aika on 13.4.-09.
Pitkään tuli harkittua tuota teettämistä, jo edellisenkin hamsterin kohdalla. Nyt sitten pääsätän jännäämään ihan kunnolla.  :lov
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

Nell_a

#873
Ensi keväänä olisi suunnitelmissa siis vkh tv poikue ja kyselisin, voinko tehdä poikasille rekisteripaperit, joista näkee hamsterin suvun, vaikken olekaan virallinen kasvattaja tai kuulu hamsteriyhdistykseen? Mistä niitä saa? Rekisterinumeroahan ei kannata hommata hamstereille, jotka eivät ole soveltuvia virallisiin näyttelyihin, vai voiko sitä tällainen tavis edes hankkia?  :pihalla:

Edit. Maksaako rek.paperit jotain? Pitääkö tilata jostain vai saako tulostettua netistä? Jep, oon viel vähän pihalla näistä paperiasioista :D

Edit2. Löysinkin itse tuon kääpiöhamstereiden rekisteritodistuksen yhdistyksen sivuilta :) Mutta se on siis ihan luvallista tulostaa ja myydä siis rekisteröityjä poikasia? Vai ovatko poikaset rekisteröityjä vain silloin kun niillä on rekisterinumero? Ja sellaisia on epävirallisen kasvattajan mahdoton saada? Paljon kysymyksiä multa :)
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

GaneshaX

#874
Hamsteria ei voi rekisteröidä, ennen kuin se on saanut ulkomuotoluokasta L-1 maininnan.

Paperit voi silti tehdä. Rek nro. kohta jätetään tyhjäksi.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nell_a

#875
Selvä, kiitos vastauksesta.
[size=85]Normaali vkh tv Rusina 20.1.06-17.1.08
Safiiri vkh tv Jusa 5.2.08-6.10.09  
+ marsut ja koira[/size]

Lotu

#876
sain joululahjaks 3 roboa, Lilli, Mini ja Peppi ne kaikki oli samassa dunassa. Sitten Lilli puri Peppiä joten me erotettiin Lilli. Noin. 2 kuukautta sen jälkeen Mini puri Peppiä eli nyt mul on 3 dunaa. Sit meni joitai päiviä kunnes huomattii et  Mini on lihava. Pari päivää sen jälkeen mökistä kuulu piipitystä. Sit Mini tuli mökistä ja synnytti poikasen ja oli siin vähä aikaa ja vei sen takas mökkii eli Peppi oli ollu poika. Poikasii on nyt noin 7. Kuinka monta niit yleensä tulee? Voiko emolle laittaa kylvyn?                                                                                                            

Kiitos!

Elisabet

#877
Tänneppä syntyi parisen viikkoa sitten talvikkopesue. Tosiaan poikasia syntyi vain yksi ja naaras odottaa tuplia. Kun tuplapesue syntyy, voinko jättää huoletta myös tuon, silloin 3vko, olevan poikasen samaan terraan asustamaan äitylin ja poikasten kanssa?
Hiiriä ja hamstereita
..pienimuotoista kasvatusta..
Kurkkaa uudet kotisivut!

Hami

#878
Liian aikaisin intoilin. :D
Pakko korjata tännekkin keskusteluun.

Ensimmäinen astuminen EI onnistunut mutta toinen onneksi onnistui. :D
Hamin poikasten LA onkin 17. pvä ja kovasti jännittää jo itseäkin. :)

Elisabet
Onneksi olkoon poikasten johdosta, itse en osaa tuohon antaa neuvoja. :)
[size=85]6 x syyrialaiset ?
1 x vkh talvikko ?
2 x maatiais kissat ?
1 x kääpiöluppa ?
[/size]

X-File's/JonnaMilaya

#879
Lainaus käyttäjältä: "Elisabet"Tänneppä syntyi parisen viikkoa sitten talvikkopesue. Tosiaan poikasia syntyi vain yksi ja naaras odottaa tuplia. Kun tuplapesue syntyy, voinko jättää huoletta myös tuon, silloin 3vko, olevan poikasen samaan terraan asustamaan äitylin ja poikasten kanssa?
Joskus onnistuu,mutta toisinaan vanhemmat pennut syövät vastasyntyneet.
~Solnechnyi Trusha~

pallokampela

#880
Kun tuo otukseni oli hankkiutunut nähtävästi teini tiineäksi ja oli edellisenä päivänä saanut kouristuksia---> laitoin boksiin (en siis tiennyt, että oli tiineänä). Nyt siellä boksissa asustaa emo+3 poikasta.
Millon voin huoletta siirtää takas terraan?
Kun eläinlääkärin lämpöpussit joutu hyökkäyksen kohteeksi-menivät rikki. Nyt pohjapurut on märkänä.

Anonymous

#881
Missä iässä erottaa parhaiten roborovski poikasten sukupuolet?

eta

#882
Meillä poikaset ovat huomenna 4 viikkoa ja erotus emostaan edessä. Kaikkien pitäisi olla poikia mutta yhden kohdalla olen alkanut epäilemään että olisikin tyttö. Mitä teen jätänkö sen emonsa kanssa vai laitanko sen poikien kanssa vai yksin ? Minulla ei ole täällä ketään keltä asian varmistaisin ihan sata prosenttisesti. Se hamsu pääsee uuteen kotiinsa vasta vapun tienoilla kun on reilun viisi viikkoa vanha.

Anonymous

#883
Lainaus käyttäjältä: "eta"Meillä poikaset ovat huomenna 4 viikkoa ja erotus emostaan edessä. Kaikkien pitäisi olla poikia mutta yhden kohdalla olen alkanut epäilemään että olisikin tyttö. Mitä teen jätänkö sen emonsa kanssa vai laitanko sen poikien kanssa vai yksin ? Minulla ei ole täällä ketään keltä asian varmistaisin ihan sata prosenttisesti. Se hamsu pääsee uuteen kotiinsa vasta vapun tienoilla kun on reilun viisi viikkoa vanha.

Onko kyse syrkeistä?

eta

#884
^Talvikoista.