Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Deesa

Itselläni kokemusta vain yhdestä hamsusta, talvikosta.
Se poika oli jo ensimmäisenä päivänä minulla kädessä kun tuli ja ihanan kesy heti. Ostin eläinkaupasta, eli sieltäkin voi kesyn tietysti saada, en edes kysynyt oliko sitä käsitelty.
Sulo oli ihana ja kesy koko lyhyen elämänsä. Se kuoli alle 3 kuukautisena, eli ei kuitenkaan voi tietää saako eläinkaupasta tervettä hamsua. Suosittelen siis mielummin hankkimaan kasvattajalta.

Mutta talvikkoa suosittelen lämpimästi, minullakin se oli ensimmäinen hamsteri :) Aion seuraavaksikin otta talvikon. Pojat varmaan rauhallisempia (?), ainakin olen niin kuullut.
Meillä Porvoossa kääpiöt on ainakin Faunattaressa 25€ syrkeistä en oo ihan varma, en muista :D

Ja en kyllä suosittele tuolta ostamaan lemmikkiä... Välillä esim. lintujen vesikipot on täynnä siementen kuoria ja likaista vettä, robojen juoksarit ihan pissaset ja gerbujen purut ties millon viimeeksi vaihdettu... Myös lintuhäkeissä pohjalla olevat paperit täynnä siementen kuoria ja kakkaa. Välillä taas on ihan puhdasta ja sitten taas niin likasta. :/

Lisäksi kyseisessä kaupassa oli myytävänä pieni hamsterin häkki jonka pohjalla oli juomapullo (tulee ilmeisesti häkin mukana) jonka vieressä oli vesi pisaroita ja se näytti siltä, että olisi juuri tullut käytöstä...

Muut Faunattaret missä oon käyny on ollu ihan hyviä :)

Meni vähän OT:ks  :oops:
Campbellit ei jostain syystä kiinnosta ja miellytä mua yhtään.
En tiiä miks, jotenki niitten ulkonäkö ja luonne (mitä oon kuullu jostain) ei ole mun mieleen...

Talvikoita rakastan <3
^ Ihana terra. Tuleva hamsu on varmasti tyytyväinen uuteen kotiinsa!  :yes:
^^^ kiitos vastauksesta lentsu! (:
Saako roboja pitää yksin? Vai onko se sitten ihan hirveää sille hamsulle?
Helmiäisnormaalihan se (:
Tässä meidän poitsun miniduna:

Porvoon Faunattaressa kääppärit maksaa 25€, en tiiä mitä syrkit maksaa, ku en oo koskaan kattonu  :oops:
Itse käytän vessapaperia. Eipä ainakaan ole riskejä ja hamsukin näyttää tykkäävän siitä. (:
Tässä talvikkoni Sulo, joka muutti meille lauantaina. :)
Onhan hän helmiäisnormaali? Ainakin niin sen tulkitsin, mutta olen vasta hamsteriharrastusta aloitteleva joten saattaa tulla arviointivirheitä.  :lol:

Syömässä :)

Kukkuu! :D

Kylpemässä, anteeksi huono laatu ; /

Mitäs se vessapaperi siellä ruoassa tekee? : D
Vihdoin tänään meille muutti talvikko poika, Sulo! :3 <3
Asuminen ja tarvikkeet / Re: Virikkeet
28.06.11 - klo:21:10
Käykö pihlaja pajusillan valmistukseen pajun sijasta? :)
Vitsi mä ootan, että saan talvikon. Äiti lupas, että saan sen ihan heinäkuun lopulla tai joskus vähän myöhemmin, mutta me mennään heinäkuussa kauas Pohjois-Suomeen viikoksi niin se ei suostu sitä sinne raahaamaan ja muutenkin tuntuu helpommalta ettei tartte ettii hoitajaa jne. :) Ja riippuu tietty et onko sillon kellään lähellä asuvalla poikuetta.

Kysympäs tässä btw, että oisko kellään silloin tai vähän myöhemmin luovutusikäisiä talvikoita? Mielellään Itä-Uudellamaalla tai Uudellamaalla. Värillä ei oikeestaan merkitystä, mutta naaras ois kiikarissa. ;)
Joskus pienenä tyttönä (6-7v.) näin mummini naapurin tytöllä syrkin, joka ei kyllä tieteskään sillon päivällä ollut hereillä... Ja sen takia en oikein innostunut siitä, kyllä se tyttö herätteli sitä (vaikkei tietenkään ole sopivaa) mutta siltikään en innostunut. Mutta myöhemmin samalla tytöllä oli talvikoita joista kiinnostuin ja siitä lähti oikea hamsuinnostus liikkeelle, joka on vain voimistunut ikää myöten. :)

muoks. Ohhoh, olinkin jo kirjoittanut tänne  :roll:  Voi mua huonomuistista  :kieli