Kuinka paljon olette kuluttaneet hamsuihinne rahaa?

Aloittaja Minihamsteri, 14.04.10 - klo:22:27

Sirpa

Meillä ei ole tähän mennessä ollut kuin kolme hamsteria puolentoista vuoden ajan, mutta jos olisin pitänyt kaikista kuluista kirjaa, olisi summa jo monta sataa. Ehkä mentäisiin jo tuhansissakin. Hamsterien ostohinta ja niiden perusruokinta lienevät kuluista pienimpien joukossa. Mörtti maksaa jonkin verran ja sitä kuluu koko ajan ja luultavasti se voisikin olla ehkä suurin menoerä. Paljon on rahaa tietysti uhrattu häkkeihin ja niiden kalustamiseen.

Maranth

Liian paljon. En halua tietää.  xD Ne ovat niin sulosia mussukoita, ettei muutama satanen haittaa.
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Louna

Mulla on ollut hamstereita vaan 1-3 kerrallaan, joten niiden perusjuttuihin, kuten kuivikkeisiin ja jyväseoksiin ei paljon mene rahaa. Tuoreruokaa en laske "kuluiksi", koska se on pääosin samaa mitä itsekin syön. Jos teen itselleni salaattia tai kuorin hedelmiä iltapalaksi niin palasia menee hamstereiden lautasille ja kun laitan muuta ruokaa, poimin ruuantekovaiheessa hamstereille sopivia juttuja, esimerkiksi laitan hamsuille syrjään lihaa ja kasviksia ennen kuin lisään niihin mausteita. Toki välillä ostan hamsuille pilttiä tai teen ihan niitä varten jotain mössöä ja pakastan sellaisia päiviä varten, kun ei sen kummemmin jaksa keskittyä ruokintaan tai itsellä on vaikka pizzapäivä  :D Kaikkiaan muutaman hamsun ruokintaan ei kuitenkaan paljon rahaa mene.

Virikkeet ja mökit tulee tehtyä pääosin itse, virikkeistä juoksupyöriin menee eniten rahaa. Niitä tahtoo aina hajoilla tai mennä huonoksi, ja vaikka usein pystyisi pyörän korjaamaankin, haluan kokeilla uusia. Eniten rahaa menee hamsterin hankintavaiheessa jos pitää ostaa tai rakentaa uusi asumus, ja yleensä haluan ostaa uudelle tulokkaalle jotain uutta mikä on ihan vaan sitä varten hankittu  :)

Näyttelyissä en ole vielä käynyt, mutta kun niiden aika tulee, tulee matkat kalliiksi. Eläinlääkärikuluilta on toistaiseksi vältytty, mutta varmasti niitäkin tulee vielä eteen.

Suurin osa hamstereihin menevästä rahasta on mulla ihan vapaaehtoisesti niihin laitettua, kun tykkään käyttää esim. mörttiä vaikka saisin puruja ja turvetta käytännössä ilmaiseksi. Joskus olen ostanut hamsulle uuden asumuksen tai juoksupyörän ihan vaan siksi etten itse pitänyt vanhasta, samoin virikkeet ja hamsuja varten ostetut herkut on sinänsä ihan ylimääräistä tuhlaamista, kun itse voisi tehdä jotain ihan yhtä kivaa muusta rakentamisesta ylijääneestä jämäpuusta ja omasta kaapista/jääkapista varmasti löytyisi aina kivoja herkkuja hamsulle  :)  Nää on mulle vähän kuin lapsia, välillä pitää aina ostaa jotain kivaa niille  xD Mutta tosiaan niihin "pakollisiin kuluihin" ei kyllä mene vuodessa mitään hirvittäviä summia.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Cindy

Yhteen hamsuun on mennyt kyllä tosi paljon rahaa, ainakin 250 euroa. Eli duna, virikkeet, ruuat ja itse hamsteri. Purut saankin sitten ilmaiseksi tästä läheltä.
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Mustikkamaan

Aika isoja summia ootte saanu hassattua!

Mä vedän kaiken nykyste pienimmän mukaan, en käy Faunataressa juuri koskaan ostoksilla enkä osta noille mitään spessua muutenkaan :D Jotenka meillä menee tosi vähän rahaa - en näe syytä törsätä, kun tällain simppelistikin voidaan tosi hyvin.

Saavat niitä vihanneksia mitä meilläkin syödään (porkkana, kaali ja omena, noin pääasiassa) ja eipä seittemän hamsterin jyviinkään paljoa mene, sekotan muutamasta eri jyväseoksesta semmosen epämääräsen sotkotuksen.

Purut ostan Agrimarketista paalina ja virikkeet ovat pahvipurnukoita ja -putkia! Häkit ja juoksupyörät ovat ikiwanhoja, niihin ny oon saanu hassattua aika paljon vuosien varrella, kun hamsuja oli vielä enempi ja suunnitelmat muuttu joka mutkassa :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

Joo, eihän nää ylläpitokulut niin suuret ole itsessään. Suurimmat kulut on tullut häkki ja tarvike arsenaalista + uusien hamsujen hakemisista (ei siis hamsterista, vaan bensoista jne.)  ja näyttelyistä...
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Miipemi

Minulla on kaksi hamsteria ja toisen sain viimeviikolla, joten siihen ei ole mennyt kuin suunnilleen ehkä n. 50 e rahaa, kun itse hamsteri, juoksupyörä, juomapullo, suolakivi ja mineraalikivi. Muut tavarat minulla oli valmiiksi.

No Nappi on ollut heti kun se tuli meille niin vähän lellitty. Kaikki on neitokaiselle ostettu mitä vaan on löytynyt. On kaikki mahdolliset herkut, virikkeet ja sun muut. Luulempa, että tässä jyrsijä harrastuksessa jos marsutkin lasketaan mukaan niin mennään jo nelinumeroisissa summissa :)

Mutta haluan nyt muistuttaa, että itse en ole näistä hinnoista maksanut, kuin suunilleen 15-20%. Vanhemmat ovat muun maksaneet. Kiitos heille :)
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Naksu

Ei voi olla totta!  :taju:

:c8 Varmaan :c8 jotakin :c8 1000 :c8 euroa.

Mutta pakkohan niihin on mennä, kun ovat niin ihania, ja niille pitää ostaa kaikkea lisää ja lisää.... Hamstereita ei voi kyllä verrata rahaan. Hamsut ovat ylivoimaisesti parhaita!  :lov
Narsku Yorex "Naksu"
www.talvikkotarha.nettisivu.org

Uusi käyttäjätunnus: Naksu
Vanha käyttäjätunnus: helmi@mikkelinen

Henni

No laskenut en ole mutta neljä asumusta on ostettu ja kaikki uutena. Lisäksi purua on kulunut ja kaikki virikkeitä pakko hommata koko ajan lisää. Kyllä niihin monta sataa on mennyt.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Nape

Päätin etten laske summia. Harrastus siinä missä joku muukin ja harrastus vie rahaa sen mitä vie :P

MirkkuH

...aika paljon :c8 ...ei niitä lasketa :D

Veda

^sama homma, ei lasketa  :) Koiraharrastajanakin isommilla menoilla tullut huomattua ettei kannata, harrastukset maksaa kuten aikaisemminkin todettu.

Summera

Öö en oo laskenu, ei rahal oo välii .;d
Hamsterihulluna tullaan ja mennään

mistreated