• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Safiiri97

#540
Moikkelis taas ! (= Mulla alkaa tää Safiiri neiti jo hiukkasen kesyyntyy ! Eu lähe enää koko aikaa juoksee karkuu ku käden laittaa terraarioo, nykyää saa otettuu aika helposti sieltä ! Safiiri tyttönen tykkää istua kädessäni ja maiskuttaa siinä ruokaa  :lov  Tai sit se kiipee mun olkapäille ja istuu siinä ihan kilttinä, eikä lähe hyppelemään lattialle. Nyt oon huoneestani sähköjohdot piilottanu et ei pääse niit puremaa, jote pikku safiiri saa juoksennella mun huoneessa iha vapaana  :D

Ninde

#541
Lainaus käyttäjältä: "stoude"Sellaista kysyn että mitä tehdä kun 2 tyttö roboa osoittautui pariskunnaksi ja nyt on 5 poikasta. Ovat syntyneet keväällä mutta olleet mulla vasta 1kk eli eivät ole lisääntyneet edellisellä omistajalla.

Nuohan piti erottaa totta kai mutta pitäisikö hommata kaveria tms kun ennen aina kyyhöttivät yhdess' 24/7?
Ota uros pois ja jätät poikasista sitten emän seuraksi naaraan ja isän seuraksi voit laittaa urospoikasen, mikäli sieltä vain kumpaakin sukupuolta tuli. Todennäköisesti naaras on uudelleen tiineenä, mikäli et ole urosta vielä erottanut sieltä, eli toiset poikaset on odotettavissa heti perään.

Jonsku

#542
Tällänen yleismaaimallinen kysymys, että minkä ikäinen on maailman vanhin (roborovski?) hamsteri? :)
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Vevve

#543
Lainaus käyttäjältä: "Narsu"Tällänen yleismaaimallinen kysymys, että minkä ikäinen on maailman vanhin (roborovski?) hamsteri? :)

Ei tietoa, mutta kyllä ne sinne lähemmäs 3v tai hieman ylikin voi elää.

Safiiri97

#544
Hei! minulla on kaksi roborovskia ! molempien piti olla tyttöjä, mutta toinen ilmenikin pojaksi.. Ne saivat tällä viikolla 8 poikasta,, niistä 2 pidän varmaankin itselläni mutta miten saan muut annettua pois, jollei kukaan niitä halua ? ja onko mahdollista kun isä hamsteri on samassa häkissä, että se tappaa poikaset ? Isä hamsteri siirtelee poikasia paikasta toiseeen eikä emo tällä hetkellä pysty ruokkimaan 3poikasta jotka ovat kauempana pesästä.. Ja jos minun pitäisi siirtää uros hamsteri pois sieltä niin häiriintyykö emo liikaa siitä, ja hylkää poikaset ? Minulla ei ole kokemusta tästä ollenkaan, enkä tiedä mitä uros hamsterin kanssa pitäisi tehdä sillä pelkään sen tappavan poikasia.

 Tähän voisi vastata minulle myös : Michelle_997_@hotmaiö.com   (se on sähköpostini)

Vevve

#545
Lainaus käyttäjältä: "Safiiri97"Hei! minulla on kaksi roborovskia ! molempien piti olla tyttöjä, mutta toinen ilmenikin pojaksi.. Ne saivat tällä viikolla 8 poikasta,, niistä 2 pidän varmaankin itselläni mutta miten saan muut annettua pois, jollei kukaan niitä halua ? ja onko mahdollista kun isä hamsteri on samassa häkissä, että se tappaa poikaset ? Isä hamsteri siirtelee poikasia paikasta toiseeen eikä emo tällä hetkellä pysty ruokkimaan 3poikasta jotka ovat kauempana pesästä.. Ja jos minun pitäisi siirtää uros hamsteri pois sieltä niin häiriintyykö emo liikaa siitä, ja hylkää poikaset ? Minulla ei ole kokemusta tästä ollenkaan, enkä tiedä mitä uros hamsterin kanssa pitäisi tehdä sillä pelkään sen tappavan poikasia.

 Tähän voisi vastata minulle myös : Michelle_997_@hotmaiö.com   (se on sähköpostini)

Isä kannattaa ottaa pois. Se voi vahingoittaa poikasia, ja tehdä naaraan uudelleen tiineeksi. Emo tuskin häiriintyy siitä, vaan paremminkin on tyytyväinen kun saa olla rauhassa.
Poikaset saa kyllä yleensä hyvin myytyä, kun laittaa ilmoituksen tänne foorumille myyntipalstalle.
Muistathan ruokkia emoa ja poikasia tuoreruualla monipuolisesti päivittäin, ja antaa emon olla rauhassa poikasineen  :)

julli

#546
mitä kylpyhiekkaa niillä pitäis olla?

Nitta

#547
Montako roboa saisi olla 35cm*70cm terrassa?;o
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

Vevve

#548
Lainaus käyttäjältä: "Nitta"Montako roboa saisi olla 35cm*70cm terrassa?;o

Suosittelen kahta: robot tulevat parhaiten toimeen pareina.

kissaihminen

#549
Pitääkö kiinareille olla sitä peseytymishiekkaa? (tai mitä chinchillan hiekkaa se on...)

Safiiri97

#550
Perjantai päivänä olin kaverini synttäreillä.. Tulin lauantaina kotiin, isäni sanoi että Safiri hamsterini noin 7kk vanha juoksi aika lujaakin, mutta sunnuntai aamuna Safiiri juoksi aika hitaasti ja näytti aivan kuin sen vasen takajalka olisi ollut kipeä. Noh illalla ennen kun menin nukkumaan, lisäsin hamsterilleni ruokaa. Ihmettelin ettei se tällä kertaa lähteny juoksemaan karkuun kun laitoin ruokaa. Koskin Safiiriin ja se ei liikkunut mihinkään. Rupesin huolestumaan mikä pikku vaavilla oli. Otin sen syliin, se hellästi puraisi sormeani, tosin se ei sattunut. Safiiri oli sylissäni eikä liikkunut ollenkaan. Kiireesti menin alakertaan näyttämään isälle. safiiri vain makasi kädessäni kyljelteen hengittäen raskaasti. Siinä juttelimme kauankin, mutta emme tiedä syytä, mikä safiirilla oli. Päästin kovan itkun tulemaan. laitoin sellaiseen koriin pehmusteeksi huvini ja siihen laitoin safiirin ja pienen peiton päälle. Otin tyynynu ja peittoni lattialle ja nukuin siinä safiirin kanssa koko yön. Korista pidin tiukasti kiinni. Ennen kuin laitoin safiirin koriin, nuolaisi tämä kättäni. Korissa safiiri yritti nousta seisomaan mutta vasen taka jalka petti. se ei pystynyt seisomaan sen takia. aamulla kun heräsin katsoin voiko vauvelini hyvin, mutta tämä nukkui jo pois. Safiiri on nyt pikku enkelini. Ikävöin kovasti, ei tarvitse edes ajatella paljoa miten hauskaa minulla oli tämän kanssa ja tulee itku. Tuossa se nukkuu edessäni hyvin. Tietäisikö kukaan mikä Safiirilla oli ? Olisin iloinen jos saisin tietää mikä vaavilla oli :cry:

Yökyöpeli

#551
Ei tarvitse.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Insku

#552
Monella oli täällä cambellit pareina, pärjäävätkö yksin?
Minkäs kokonen terra näillä cambelleilla pitäisi olla?
Meillä on nyt sit talvikolta jääny terra kokoa 60cmx30cm, riittääkö?
kahdelle ei varmaan riitä?
ja sopiiko ns aloitelijoille?(meillä on ollut ennen talvikko)

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Nitta

#553
mä haluisin kysyä et mitä mun pitäs tehä ku pojat ei tahdo tulla kädelle, kun saan ne vaivalla kiinni ne yrittää kaikilla mahdollisilla keinoilla päästä pois?? :roll:  :|  :pihalla: vaikka kyl mä tiiän et ne ei oo käsittely lemmikkejä mut haluisin et ne ei pelkäis mua :S  :kuiva:  :jeps:  :teipit  :c8
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

MirkkuH

#554
Robot ovat enemmänkin sellaisia katselu lemmikkejä, harvoin niistä saa kädellä pysyviä.

Jos jahtaat niitä usein ottaaksesi käteen, sitä aremmiksi ne tulevat...anna niitten olla terrassa ja jos ovat esillä, lähesty varovaisesti ja juttele niille rauhallisella äänellä niitä-näitä, näin ne oppivat tuntemaan äänesi, eivätkä sätkyile enää niin paljon kun menet terran lähelle. Kun ne ovat tottuneet sinuun laita käsi varovasti terran ja tarjoa jotain hyvää; esim. kuorittuja auringonkukan siemeniä, ne saattavat tulla niitä ottamaan ja jopa pysyä kädelläsi mutta älä ota niitä väkisin, liiku hitaasti. Käsitellessäsi niitä ota ne kuljetuslaatikkoon ja voit myös sinne laittaa käden jolloin ne saattavat tulla kädellesi...näin kun etenet varovasti voi olla että saat kädellä pysyvänkin lemmikin.