• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Millaisia mökkejä hamsuillanne on ?

Aloittaja Minski, 24.07.07 - klo:00:39

« edellinen - seuraava »

Reetta^

#15
Mulla on puumökkejä,muovisia ja vaikka mitä. :D Mutta eniten mun kaneli on viihtynyt pahvilaatikoissa/mökissä, joista on itse saanut nakertaa haluamansa laisen. :)  :D

lentsu

#16
Mulla on kaikilla puumökit, melkein kaikki Puutu-mökkejä. Hamsterit voi tykätä pahvilaatikoista, mutta mä en itse tykkää, kun niitä silppuja saa sitten kerätä dunan nurkista ja koko asumus menee sotkuisen näköiseksi. Innokkaimmat kyllä muokkaavat niiden puistenkin mökkien oviaukkoja.  :roll:

Woollen

#17
Nyt viimeksi meiän hamsuilla oli keramiikkapesäkopit, toinen oli niinku munakoiso ja toinen salaatinkerä =) On ne aika söpöjä, kuvia ei kyllä valitettavasti ole...

Silloin kun olin juuri saanut ekat roborovskimme, niillä oli pesäkoppina väärinpäin käännetty kukkaruukku, johon oli lohkastu sopiva reikä oviaukoksi (ja reunat oli hiottu hiekkapaperilla tasaisiksi). Mutta luovuin niistä sen jälkeen, kun Ramses-roboni juuttui ruukun pohjassa (tai tässä tilanteessa katossa) olevaan reikään täysistä poskipusseistaan :| Ei siinä muu auttanut kuin hakea vasara ja yrittää halkaista ruukku varovasti kahtia, kun Ramu-raukka törrötti kauhusta kankeana. Onneksi rakas hamsuni selvisi tilanteesta pelkällä säikähdyksellä :lol:

Voisihan tuota kukkaruukkupesää koittaa sitten taas uudestaan, kun saan syrkin, oli se kyllä todella söpön näköinen pesäksi (ja kun syrkki tuskin saa itseään mahtumaan ruukun reiästä läpi, ja voihan sen varmuuden vuoksi tukkia jollakin :) )

Elliska

#18
Holtilla on tuolla dunassa 2 pesäkoppia, pahvilaatikko ja puinen mökki. Ja tietystihän se aina pahvilaatikossa nukkuu ja sitä nakertaa ;)

Tiiina

#19
Tällä hetkellä on ihan normaali puinen mökki, ja pari pajusiltaa minkä alla vois ihan hyvin nukkua ja tehä pesän, mutta eihän toi tietenkää sitä älyä :D
kiitos kysymästä, pidän kiinni tästä ystävästä.

Aelita

#20
Minun kullannuppuni nukkuvat seuraavanlaisissa mökeissä:

Taavin mökki, joka on itse askarreltu puisesta pannunalusesta ja ylijäämäpaneelista. Alakulmia on Taavi omatoimisesti hieman pyöristellyt -> eipä taida olla tästä ilman kunnostusta enää jälkipolville asumukseksi :D

Sitten Taavilla on myös oma kukkaruukkunsa. Reikä on sen verran pieni, ettei Taavilla mahdu edes nenä siitä läpi, joten jumittumisvaaraa ei ole.

Phoebe puolestaan nukkuu sillan alla, joka on myös itsetehty, vaikkakin idea on varastettu sarjavalmisteisilta silloilta :P

Ja täytyyhän minun pikkuprinsessalla olla myös oma prinsessalinnansa. [[silppuamista varten]]

Sitten on vielä yksi itsetehty hirsimökki, joka ei juuri nyt ole käytössä. Tykkään tästä, koska kaato on tummaa pleksiä ja valo ei häiritse hamsteria, vaikka sen läpi voi varovasti tirkistellä nukkuvaa kullannuppuaan.

No niin, nyt minä jätän teidät rauhaan  :oops:

Nilla

#21
On yksi puinen mökki ja sitten kaikki muut on yleensä aina pahvia  :yes:  
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

salmiakki

#22
Meilläkin on käytössä pahvimökkejä ja puisia ja yksi keraaminen kurpitsa :haha

Maikkis

#23
tässä pari itsenikkaroitua vanerimökkiä, joista saa kannen auki. Ei pohjaa.

Apila

#24
Kananmunakenno on talvikkoni ehdoton hittituote  :D . Kenno avataan katoksi ja lopun sisustuksen hoitaa Hertta: sinne alas kaivetaan kuoppa puruihin ja kannetaan järjetön kasa wc-paperia "peitoksi". Kananmunakennoon on kiva nakerrella ikkunoita ja tuuletusaukkoja  :) .
Talvikko Hertta synt. 17.10.2006
Syyrialainen Untamo synt. 28.7.2007 & Sohvi 22.9.2005-8.8.2007

mona

#25
Mul on semmonen puinen "siltamökki", eli siin päällä menee silta ;)

?Lyllerö?

#26
Aelita, toi sun vika mökki on aivan ihana!! Pitäis ite tehä samanlainen, jos saa varastaa idean.. :P  vaikka en kyllä noin hienoa osaa itse tehdä.. Oiskos myynnissä?? XD  XD  XD
[size=85]


Vkh tv, Lyllerö 18.11.06 --->


[/size]

Nilla

#27
pahvisia mut yks puinen ompulla on. hienoja mökkejä muuten kaikilla!
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Potmo

#28
Abilla on vain tuollainen musta pahvilaatikko, joka on juuri mukavan kokoinen pesäksi, sisällä heinää ja paperisilppua lämmikkeeksi :)
http://s214.photobucket.com/albums/cc27 ... uva340.jpg
Siinä neiti jo uutta kotiaan maisteleekin :D
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Peikko

#29
Meillä on myös pahvilootia mökkeinä, puukoppejakin pari löytyy ja saviruukkuja :P Kääppärit tykkää enemmän nukkua muovi mökissään vaikka niiden dunassa on tarjolla puumökki ja saviruukku  xD Kun otin muovi mökin pois niin nukkuivat vain puruihin kaivautuneina, joten päätin laittaa sen niille takaisin =D Vanha syyris herrakin nukkuu muovi mökissään, vaikka ei se mikään paras mahdollinen vaihtoehto ole  :D
Hamsterit <3