• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Meven

#285
^ Jos toinen ihan silminnähden rupeaisi riutumaan, niin eiköhän asialle sitten vois jotakin tehdä. :D

Mutta ihan hyvä huomio sinällään, että tajusin vasta nyt, että täytyy varautua erottamaan robot toisistaan ja siihen kyllä menee sitten lisää rahaa taas..

spellcaster

#286
Mulla ei ainakaan mee ihan tuoreruokaa mitenkään merkittävän paljon jaettuna neljälle syrkille kuin yhdelle.
Yllättävän paljon voi säästää kaikessa; mahdolliset tarvikkeet voi ostaa käytettyinä, kasviksia ja muutakin voi koittaa bongailla alehinnoilla, lääkärikulut taitaa olla ainoat joista ei pysty tinkimään. Itse teen myös paljon valmiita ruokamössöjä pakkaseen annoksina, sieltä vaan sulattaa aina kun tarvitsee (teen esim riisistä ja kasviksista sekoitusta...). Tavallinen kaupan puru ei onneksi kovin kallista ole (toki esim. opiskelijalle rahankäytön miettiminen on tärkeämpää), ja suurempia määriähän voi saada halvemmalla, riippuen mistä purunsa ostaa.

Mai-Katti

#287
Lainaus käyttäjältä: "Skars"Mutta ihan hyvä huomio sinällään, että tajusin vasta nyt, että täytyy varautua erottamaan robot toisistaan ja siihen kyllä menee sitten lisää rahaa taas..

Tuosta tuli mieleeni, että kahdesta eläimestähän tulee tietenkin pahimmassa tapauksessa kaksinkertaiset eläinlääkärikulut. Tosin hamstereillehan ei toki tehdä samaan malliin operaatioita kuin isommille eläimille, mutta noin niinkuin teoriassa. Puhtaalla blondin logiikalla järkeiltynä yksin asuvalla talvikolla voisi kuvitella olevan pienempi riski satuttaa itsensä kuin yhdessä asuvilla roboilla, joilla voi tulla vaikka kärhämää keskenään, ja jos tulee, voi olla että paikkuutettavia on kaksi. Jep, nää kauhuskenaariot on niin mun juttu!  :oops:

Takku-Turkki

#288
Mä ostin tänään Ikeasta semmosen puisen hyllyn dunille/terroille.  :) Sitä pystyy laajentaan että sitten kun on taas enemmän ylimäärästä rahaa niin laajennan että mahtuu enemmän ja saat kivasti kaikki tavarat hyllylle myös.  :) Makso jonkun reilu 20 euroo, neljä hyllylevyä joten ei mun mielestä paha.
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

Pipatus

#289
Takku-Turkki; Ei ole todellakaan paha ostos!
Aika halpakin, kätevästi menee siihen ne terrat ja dunat, nii ei sit ihan kaikkialla loju niitä! Kunha vaan se hylly ei romahda. :yes:


Ittelläni ei oo ku 1kpl ja sekin on terra, ku meillä asustaa vaan mun oma tyytöseni, Onerva Talvikko!
Muuten kyllä voisin varmaan itekki hankkia sellasen hyllyn!  :mrgreen:
Syrkkityttöni Unelma <3

Pipatus

#290
Lainaus käyttäjältä: "Ansku C:"
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"sain eilen illalla kunnon säikähdyksen kun olin menossa vessaan niin katoin käytävälle et hitto kukas syrkki se siellä tepastelee tulla vastaan  :mrgreen:  Meijän kohta 2v pappa Nalle se siellä oli omatoimisesti lähtennyt iltalenkille. Likka oli illalla laittannut papan terraan tekemäni kiipelytornin niin sepäs oli sitä pitkin sitten päässyt pois XD



Mä oisin varmaa pyörtyny jos Vilma ois tullu mua vastaa tollee  :shock:

Samoin, jos mun Onerva olis tullu vaa lattialla käveleen vastaa!  xD
Sun herras ajatteli vissii et pitää vähä polttaa kaloreita nii meenpäs lenkille!  :angel
Syrkkityttöni Unelma <3

Anonymous

#291
Nalle-Pappa juoksee vieläkin joka ilta juoksarissa joten eiköhän se siin saa kulutettua kalorinsa :mrgreen:

Markka

#292
^Vaihtelu virkistää :D !
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Juulia

#293
Meijän pieni Aapo tänään 2v 6kk! :lov  :lov
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Ken_G

#294
Hieno ikä, onneksi olkoon! Jännäilen jaksaako meidän I. Wall-E tuohon samaan ikään, vielä olisi 10 päivää matkaa.

Takku-Turkki

#295
Hienosti hylly pysyy kasassa, ikea laatua kun on.. Pitää vielä laittaa jossain vaiheessa se seinään varmuuden vuoks kiinni  xD
Pieni tassu voi jättää suuren jäljen sydämeen.

[size=85]Syrkit, hiiri, robo ja gerbiilit.[/size]

HamsterSailor

#296
On kiva kyllä kattoa, kun aina uudestaan ja uudestaan hamsut innostuu jaloittelualueelle pääsystä :) Vaikka ne sinne joka päivä pääsevät, mutta silti intoa aina riittää :)

Oisko kellään muuten tietoa Kööpenhaminan eläinkaupoista? Löysin Googlesta pari, yksi oli ainakin joku Akvariestyd.

Deesa

#297
Vitsi mä ootan, että saan talvikon. Äiti lupas, että saan sen ihan heinäkuun lopulla tai joskus vähän myöhemmin, mutta me mennään heinäkuussa kauas Pohjois-Suomeen viikoksi niin se ei suostu sitä sinne raahaamaan ja muutenkin tuntuu helpommalta ettei tartte ettii hoitajaa jne. :) Ja riippuu tietty et onko sillon kellään lähellä asuvalla poikuetta.

Kysympäs tässä btw, että oisko kellään silloin tai vähän myöhemmin luovutusikäisiä talvikoita? Mielellään Itä-Uudellamaalla tai Uudellamaalla. Värillä ei oikeestaan merkitystä, mutta naaras ois kiikarissa. ;)
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

jensku

#298
Voi, että meinasin ihastuu yhteen eläinliikeessä myynnissä olevaan syrkkiin.  :lov  Aivan sika komea pk musta poika. :lov  Vaikutti niin pikitummalta ja isolta ja kuulema vain 2kk ikänen. :lov
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

mirauh

#299
Tampereen Onnenlemmikissä oli komea 3kk ikäinen pitkäkarvainen cinnamon uros. Kaunis pää, melkein tarttui mukaan mutta jätin kuitenkin toistaiseksi kauppaan, kun ei tuo punasilmäinen kuulu tänhetkisiin suunnitelmiin :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta