Hyvinkää 29.8.2010

Aloittaja Vevve, 12.06.10 - klo:18:38

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "X-File's/JonnaMilaya"Ja taas lisää informaatiota: jos olen oikein ymmärtänyt,kaikkien eläinten tulee olla paikalla kello 18.00 asti tai saa sakon

No ensisijaisesti en usko että olet ymmärtänyt oikein. Ja jos olet, niin siitä ei ole tiedotettu SHY:tä tarpeeksi selkeästi. Jos SHY on vahingossa sopinut messujärjestäjän kanssa tavalla tai toisella, että näyttelyn tulee kestää klo 18 asti ja näytteilleasettajat ovat siihen asti, niin SHY:n olisi siitä pitänyt tietysti saada kunnollinen tieto ja jos joku sakko sen vuoksi tulee, niin SHY sen maksaa, eivät yksityiset näytteilleasettajat. Lisäksi jos yhdistys ei ole sopinut suullisesti tai kirjallisesti siitä, että ennen klo 18 poistumisesta tulee tietyn suuruinen sakko, niin kaiken logiikan mukaan sitä ei voi antaa.

Ymmärrän ihan täysin, että messujärjestäjä haluaa ettei kukaan HEIDÄN näytteilleasettajistaan poistu kesken kaiken, vaan on paikalla niin kauan kuin yleisökin on - sehän olisi ihan karmeeta jos kaikki toimis ihan omien aikataulujensa mukaan. Hamsterinomistajat sen sijaan ovat SHY:n näytteilleasettajia, eivät messujärjestäjän. Hamsteriyhdistys on messujärjestäjän näytteilleasettaja. Hamsteriyhdistyksen edustuksineen on pysyttävä tappiin asti (eli infopöydän tarvitsee olla kuosissa ja ihmisten infopöydän takana) - ja varmasti olisi hyvä, että hamstereita pysyisi jonkin verran näytteillä loppuun asti myös.

Jos tosiaan messujärjestäjä alkaa siitä jotain mesoomaan että näyttely loppuu aikaisemmin, niin sen saa sit diilata SHY heidän kanssaan.

Tää messu/näyttely on kyllä messujärjestäjän puolelta niin rimanalitus, että mul on vahva haisu, ettei SHY:tä näy tuolla enää - jollei korkeintaan yhdistyksen infopisteenä mikäli sinne joku innostuu tekemään sopimukset.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

sarilau

Luulen että tämä juttu lähtee nyt siitä, että Kaninäyttelyssä eläinten pitää olla paikalla niin pitkään kuin  sieltä annetaan lupa lähteä. Jos lähtee aiemmin voi saada näyttelykiellon. Ja niitä näyttelykieltoja on myönnetty.
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

LuMa

IIK! :P Näyttely on tulossa ei ees viikkoa tari odottaa! Oon innoissani ku ne on mun ekat näyttelyt, mutta mulla on yks pikku kysymys. Voiko hamsterit pelätä ku ne vie sinne näyttelyyn? :S Kyselen joskus aika paljon :oops: sikisi koska haluan hamsterien parasta jns. Olis kauheeta saada näyttely kielto :c8 ajatelkaa nyt jos sais näyttely ja halusi käydä näyttelyssä. Täs oli tän päivän teksti ja juttelen jonain päivänä lisää.

Ken_G

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Lisäksi jos yhdistys ei ole sopinut suullisesti tai kirjallisesti siitä, että ennen klo 18 poistumisesta tulee tietyn suuruinen sakko, niin kaiken logiikan mukaan sitä ei voi antaa.

Juurikin näin. Ja poistumisaika voisi edes teoriassa koskea ainoastaan SHY:n läsnäoloa, jos SHY olisi sellaisen sopimuksen tehnyt, ei missään tapauksessa yksittäisiä näytteilleasettajia. Jokaisella SHY:n jäsenellä ja ei-jäsenellä on tasan varmasti oikeus häipyä sieltä kenenkään kyselemättä juuri silloin kuin parhaaksi näkee. Ilman mitään "sakkoja" tai muita jälkipuheita.

Täytyy sanoa, että tuon messujärjestäjän touhut ovat kyllä pelkkä vitsi, mikäli kaikki nämä jutut pitävät paikkansa eivätkä perustu pelkkiin väärinkäsityksiin.

X-File's/JonnaMilaya

~Solnechnyi Trusha~

Ken_G

Lainaus käyttäjältä: "X-File's/JonnaMilaya"Ihan selvästi luki että sen normikäytännön,eli näyttelykiellon lisäksi tulee messunjärjestäjän antama sakko mikäli eläin poistuu liian aikaisin.Mielenkiintoisuutena lisäksi ettei kaniyhdistykselle ole ilmoitettu mitään mistään eläinlääkärin satunnaistarkistuksesta.
Onneksi en tuonne hamstereita ilmonnu

Laittaisitko jotain lähdettä, esim. linkkiä, missä tarkalleen ottaen lukee ja kuka sanoo mitäkin. Mitä sitten eläinlääkäriin tulee, ei ainakaan minun eläimiini koske yksikään eläinlääkäri ilman minun lupaani.

Nape

Laita linkkiä

Ninde

Onneksi en tuonne hamstereita ilmonnu
No nämä on ehkä sitten jotain SKY:n omia juttuja, koska Hamsteriyhdistyksellä ei ole normikäytäntönä antaa kenellekään näyttelykieltoa näyttelypaikalta poistumisen takia. Turha varmaan postailla sieltä SKY:n vahvistukseta tänne enempää ja sekoittaa ihmisten päitä, kun SHY:n omat vahvistukset on jo lähetetty (ja kun ei sulla kerran niitä hamstereita ole edes ilmoitettuna!).

Eli hamsuja ilmoittaneet, kaikki teidän tarvitsemanne tieto on SHY:n lähettämässä vahvistuksessa!

Koiranäyttelyissä eläinlääkäri voi aina tehdä satunnaistarkastuksia, vaan eipä tähän päivään mennessä ole vielä omalle kohdalle osunut. Ihan turha niitä tarkastuksia on pelätä, kyllä siellä on tarvittavat despausaineet. Siksi toiseksi en usko, että hamsuja kovinkaan paljon siellä tsekkaillaan. Ennen muinoon oli muuten aina hamsunäyttelyissäkin eläintentarkastukset ihan kaikille eläimille mitä sinne tuotiin ja se oli pakollinen jos eläimet halusi näyttelypaikalle sisälle tuoda.

X-File's/JonnaMilaya

Mä en tiedä miten toi sähköpostin liitetiedosto linkitetään,mutta messun järjestäjän taholta se sakkouhkaus on tullut.
mä en niinkään pöpöjä pelkää,vaan sitä ettei joku random lekuri osaa käsitellä mun elukoita ja ku siinä on viel aika hässäkkä.
Jännä nähdä mitä tästäkin tulee...
~Solnechnyi Trusha~

Marla

No voishan ainakin laittaa suoraan lainattua tekstinpätkää tänne tai jotain?
Tosiaan, ei ole sitten millään muotoa laillista ruveta sakottamaan messujärjestäjän taholta näytteilleasettajia.
Tää nyt on tosiaan ollut yhtä farssia koko messunäyttelyjuttu, etten mä yhtään ihmettele, vaikka niitä sekaannuksia olisikin.

Mutta, näyttelyviikonloppu häämöttää - positiivisilla mielin vaan kaikki sinne! :) Jos jotain hämminkiä muka tulee, niin kyllä se sit hoidetaan yhdistyksen puolesta, että älkää ainakaan ensikertalaiset tmv. sen vuoksi stressatko.

sarilau

Näin se vaan kaniharrastajien piirissä on  :)  Toisaalta ymmärrän että kun BEST IN SHOW:n valittujen kanien alarajan pistemäärä voi vaihdella. Se voi olla jossain kilpailussa esim. 95 p (kuusi parasta) tai toisessa vaikka 94,5 niin tuomareiden kannalta on aika rasittavaa jos kani on poistunut jo paikalta kun BIS alkaa. Samoin kai kaneillakin tuomari voi vaihtaa jonkun kanin pistemäärää siihen asti kunnes koko luokka on arvostelu (luulisin). Näin kai se on hamstereillakin? Eli entäs sitten jos eläin ei siinä vaiheessa olekaan enää paikalla?

Anyway, suoralainaus kanimakaZIINISTA 2/2010
Hallitus päätti lamgettaa ( henkilölle X jonka nimeä en laita nettiin) näyttelykiellon liian aikaisesta poistumisesta Helsingin Messukeskuksesta PetExpo-näyttelystä. Näyttelykiellon pituus on 6 kuukautta ajalla 23.5.-23.11.2010.

Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Minski

Ehkei noita kanijuttuja kauheesti pitäis sekottaa tähän ketjuun, kun monet ensikertalaiset ja vähän enemmänkin näyttelyissä käyneet menee vaan sekasin ja alkaa stressaan suotta.

Ja sakkoihin en todellakaan usko :) Tuskin on järjestäjällä sellaseen oikeutta ja poliisipartiota siellä tuskin on ovilla lähtöä estämässä :D Vaikka olishan se kiva saada elämäni ensimmäiset sakot ja vielä hamsterinäyttelystä, siinä oliskin kerrottavaa kotopuolessa :D

Toivon kanssa, ettei tule enää messunäyttelyitä tai itse ainakaan en enää osallistu messunäyttelyihin jos niitä tulee.

Mutta ei ole enää montaa päivää näihin näyttelyihin :) Odotuksia ei ole, mutta on vaan kiva päästä pitkästä aikaa näyttelyyn :)
Hamsteriton tätä nykyä

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "sarilau"En usko kuuna päivänä että niitä kiinnostaa millään tavoin mitä me hamsteripiireissä tehdään näiden asioiden suhteen.
Niin eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse.

Lainaus käyttäjältä: "Minski"on vaan kiva päästä pitkästä aikaa näyttelyyn :)
Niin kyllä on! Ja mäkin pääsen pitkästä aikaa arvostelemaan syrkkejä ihan kunnolla, oon viimeks arvostellu vissiin 2009 keväällä syrkkien standuluokkia!  :shock:

Anonymous

Kylläpä poskia punottaa "mukavan" puhelun jälkeen  :c8  Pikkasen ollu itellä pitkä päivä ja nyt kyselin tuota juttua Penalta. Lisäilen sen tänne hetken päästä kunhan saan aivoini hetkeks rauhottuun. Ei HUOLTA sen sanon heti!!!

Marla

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Siksi toiseksi hamsteriväki on ehkä sit niin fiksua, että osaa ilman uhkailuja ja sanktioitakin olla paikalla siihen asti kun on tarvetta... ;)
Jep. Sinänsä itseä on ketuttanut pari kertaa, kun kani- ja marsuihmiset (toisinaan muidenkin jyrsijälajien, gerbiilejä ja hamsuja lukuunottamatta) edustajat ovat liuenneet paikalta, kun taas toiset tunnollisesti odottavat BIS:iä. Onhan se vähän harmi, jossei ole kuin kääppäri, syyris ja gerbiili enää paikalla...

Mun mielestä ilmoittamatta poistuminen on väärin, jos joku eläimistä on luultavasti/mahdollisesti jatkossa - pitäis sit ainakin ilmoittaa asiasta, että tuomari voi sijoittaa tilalle jonkun toisen, jos on pakottava tarve esmes junien tmv. vuoksi lähteä etuajassa.