• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuinka nopeasti hamsusi tottui sinuun?

Aloittaja Oscar, 09.08.08 - klo:10:33

« edellinen - seuraava »

Oscar

Kiinnostaa ^^  ;)
Ja siis tuolla tottumisella tarkoitan, että se luottaa sinuun ja niin päin pois ; D
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

Vilipöö-

#1
Lainaus käyttäjältä: "Oscar"Kiinnostaa ^^  ;)
Ja siis tuolla tottumisella tarkoitan, että se luottaa sinuun ja niin päin pois ; D


melkein heti! :lov  Hyvältä kasvattajalta hankittu hamsteri oli ekana yönä ja ihan hädissään kun lähdin nukkumaan  :mrgreen:  :sydan

Nilla

#2
Heti  :)  Kaikki kiipesivät jo ekana iltana itse käteen.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

wap`

#3
No kyllä se oli heti. Vaikka eläinkaupasta ostinkin niin heti se luotti. :)

Jellynam

#4
No meni siinä vähän aikaa , tykkäsivät mua aina purra..  :haha  Eläinkaupasta ostin ja ne oli aluks aika säikkyjä, joten sitte vaan juttelin niiden kanssa paljon ja annoin haistella mun käsiä. Kyllä ne siitä sitte alko tottumaan..  :)

Primula

#5
Lenni oli puoli vuotta, jo kun se hommattiin. Piti käyttää aika pitkään hansikkaita, ei ollut näemmä tottunut ihmisiin, minäkin olin aika kovakourainen, kun Lenni on vasta toinen hamsteri, joka minulla on ollut. Nyt se on semmoinen herttainen hamsterivanhus. :)
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.

Hanetzu

#6
Ömm... Kyllä siinä meni hieman aikaa kunnes se ei enää lähtenyt karkuun kättä  :grin
Jekku ei ole ikinä purrut silleen :'DD
..paitsi kerran kun se oli raukkana jumittunut puumökkinsä ikkunaan ja jouduimme käyttämään ruokaöljyä jotta se pääsi siitä irti..
Se sattui mutta oli iha ymmärrettävää, ku se oli shokissa varmaankin  :|
Viikkoon sillä meni luottamus ihmisiin,mutta kyllä saatiin se takasin kiltiksi ittekseen  :mrgreen:

Oscar

#7
Okei, kiitos vastauksista (:
Mulla on ollu nyt tasan viikon tuo Eppu, ja kyllä se sinäänsä on käteen tottunut, mutta sitä täydellistä luottamusta ei kyllä vielä oo tullu  ;)
Mutta yritetään ^^
Muutes, kuinka voin käsitellä tätä kyseistä hamsteria, kun en uskalla ottaa siitä mitään kovakouraista otetta, ettei siihen satu, mutta kun se aina pyristelee pois kun nostan sitä, ja aina pelottaa että se tippuu...  :S Siis sattuuko hamsua jos siitä ottaa oikein tukevan otteen?
Ja jos laitan sen käsittelyn ajaksi esim. sängylle, niin sehän voi mennä kulmissa olevaan koloon, sitä kautta tippuu lattialle jne.. : DD niin ja eihän se putoa siitä sängyltä? Kuiteskin sänky on suhteellisen korkea tiputtavaksi...  :|  ;)
Eka syrkki, uusia juttuja robon jälkeen ; D
[/color]<3<3<3<3<3<3<3<3

trap

#8
^ Hamsteri ei ymmärrä korkeuksia, joten se saattaa kyllä hypätä alas jos sitä ei vahdi.

Kannattaa kuitenkin olla varovainen hamsterin kanssa, eiväthän ne mistään lasista ole, mutta eivät kestä kovaa puristustakaan. Yritä käsitellä hamsteria hellästi mutta varmoin ottein, ja jos se tahtoo liikkua, voit antaa sen juosta kädeltä toiselle, kunhan vahdit ettei se putoa. Itse en käsittele hamsteriani avokämmenellä, vaan pidän kädet ikään kuin kupissa.
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

sokru

#9
kolmantena päivänä, eläinkaupasta ostin niin ei ollut käsikesy, mutta nyt on tosi kiltti ja näin pois päin.  :lov
Jimi ?
Venäjänkääpiöhamsteri talvikko
safiiri
19.9.2008

Lilli

#10
Minni tottui n. 2 päivässä, aluksi Minni vähän näykki, mutta tottui tosi nopeasti käsiin ja ihmisiin.
[size=85]Romeo[/size] ?
[size=85]Syyrialainen[/size]
[size=85]Hopeanharmaa vn[/size]
[size=85]23.5.2010[/size]
[size=85]Tico[/size] ?
[size=85]Venäjänkääpiöhamsteri talvikko[/size]
[size=85]Helmiäisnormaali[/size]
[size=85]6.11.2008[/size]

s0puli

#11
En voi sanoa että kumpikin tottuivat heti, mutta todella pian, ei siin montaa päivää ehditty yhdessä olla kun ne kiipesivät kädelle kun laitoin lisää ruokaa ja vähän muutenkin korjailin häkkien sisustusta.. Ihan hätkähdin kun Luna (vanhempi tyttöhämsu) vain kiipesi kädelle, jotenkin se tunui niin oudolta sillä edellinen syrkki oli ollut viikon ihmistä piilossa tultuaan meille ;D

Pojulla meni ehkä ävhän pidempään kuin Lunalla, mutta siitä kuoriutuikin sitten aivan ihana pikkutalvikko herra joka tykkää olla ihmisten kanssa tekemisissä  :lov
You wish I would treat you like my dog.

Velluliini

#12
On ollu nyt mulla 2 viikkoa ja kyllä alkaa nyt luottamusta tulla kun pidän sitä vapaana niin kiipeaa itse syliini ja melki aina kun menen sen häkin viereen niin se heti tulee siihen kaltereiden luo ja näyttää ihan siltä että ota mut syliin  :lov  :lov  :)

Mianna

#13
Iidalla meni n.3 päivää ja Aadalla n.2 viikkoo.

Kristiina

#14
Vaikka ostimmekin Eikan eläinkaupasta, jo heti ekana päivänä se hamusi kädelleni :lov
Eikka
22.3.2008 - 16.8.2010
Safiiri, Talvikko

Lepää rauhassa, pikkuinen