• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

MirkkuH

#15
^joo mulla ei enää ahista tuo muovi, kun ennen...ehkä toi retro-criceti on mua siedättänyt :haha  ...toisekseen noi muovi tasot on siitä hyvät, että voi viedä koko höskän (kiinnitetty lukoilla) suihkuun, ei tartte varoa puujuttuja.

...mä olen kai itsekin vähän hamsteri luonteeltaan...olen vanhoista vaatteista aina ratkonut napit pois :oops: ...nyt tuli käyttöä.

Nape

#16
Lainaus käyttäjältä: "MirkkuH"^joo mulla ei enää ahista tuo muovi, kun ennen...ehkä toi retro-criceti on mua siedättänyt :haha  ...toisekseen noi muovi tasot on siitä hyvät, että voi viedä koko höskän (kiinnitetty lukoilla) suihkuun, ei tartte varoa puujuttuja.

...mä olen kai itsekin vähän hamsteri luonteeltaan...olen vanhoista vaatteista aina ratkonut napit pois :oops: ...nyt tuli käyttöä.

Meillä onkin tollaset samanlaiset leikkuulaudat, mut taidan ottaa ne omiin käyttötarkoituksiin xD

Niin ja silloinku mä viel kudoin vauvojen villavaippahousuja niin ratkoin vaatteista kaikki hyvät napit, ko niissä housuissa saattoi olla sellanen peikonhäntä takapuolella missä oli sit nappi :mrgreen:

Mai-Katti

#17
Lainaus käyttäjältä: "yennni-"kiitos vastauksista, vaikkei oikein ihan hirmusti apua ollutkaan.
sitä nimenomaan hain, että miten on ilmastoitu terra, jos siinä on päällä häkki lootineen.
itsellä olevassa häkissä on niin matala kalteriosa, että haluan ehdottomasti sen lootan siihen mukaan. ajattelin, että voisi jonkun verkkosysteemin kehitellä lootan ja terraarion väliin sillain että siellä terrassa kiertäisi ilma ja siihen lootan pohjaan tulee semmoinen reikä jne. liian vaikea selittää :D pitää laitella sitten kuvaa kun olen joskus saanut sen tehtyä :)
mutta ideoita ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan tuon ilmastoinnin suhteen!

Siinä joutuukin sitten jo väkertämään vähän enemmän, ainakin jos häkki ja terra on (suunilleen) saman kokoisia tai häkki on isompi kuin terra. Minulle tuli mieleen vain että laittaisi vaikkapa häkin lyhyiden sivujen alle laudan kappaleet korokkeeksi ja häkin pohjan ja terran yläreunan väliin jäävät raot pitkillä sivuilla verkottaisi (tai päinvastoin). Sitten pitäisi tietenkin miettiä vielä miten hamsu pääsisi terrasta häkkiin, eli tekeekö vain raakasti hamsunmentävän reiän häkin pohjalaatikkoon.

yennni-

#18
Lainaus käyttäjältä: "Mai-Katti"Siinä joutuukin sitten jo väkertämään vähän enemmän, ainakin jos häkki ja terra on (suunilleen) saman kokoisia tai häkki on isompi kuin terra. Minulle tuli mieleen vain että laittaisi vaikkapa häkin lyhyiden sivujen alle laudan kappaleet korokkeeksi ja häkin pohjan ja terran yläreunan väliin jäävät raot pitkillä sivuilla verkottaisi (tai päinvastoin). Sitten pitäisi tietenkin miettiä vielä miten hamsu pääsisi terrasta häkkiin, eli tekeekö vain raakasti hamsunmentävän reiän häkin pohjalaatikkoon.

jotakin vastaavaa itsekin suunnittelin tuossa, saa nyt sitten nähdä mitä siitä tulee kun pääsee askartelemaan  :D ja häkin pohjaan ajattelin tehdä reiän ja siihen jonkunmoiset reunat, sillan/tikapuut jne. eiköhän siitä jotakin sitten tule, ehkä :)
jos rakastat minua, rakastat myös lemmikkiäni
syrkkineiti, kaksi robopoikaa ja kaksi hauvavauvaprinsessaa ?

Zinde

#19
Tässä kuvaa meidän syrkin terraariosta. Kokoa löytyy 100x40x50cm.
Vähän se on tyhjänlainen monien muiden terraarioihin verrattuna, mutta en ole keksinyt sinne oikein mitään järkevää virikettä vielä. Pahvirullia ja oksia siellä itseasiassa on. Jäivät vain puuttumaan kuvasta, kun terrrasta oli juuri vaihdettu purut.

Juuri pistin Zooplussaan tilausta. Nyt vain odotellaan, että tuleeko sieltä mitään syrkille sopivaa.


-Marylin-

#20
^ meinasin hankkia omalle talvikolleni tuollaisen kiipeilytason vai miksi sitä nyt kutsuisi,
mutta sitten tajusin että eihän se varmaan ylety noihin tasoihin kiipeämään  :haha
Huoneessani asustaa Carlos talvikko,adhd tapaus <3

Zinde

#21
^Joo, toi kiipeilytaso on melko korkea.. Zooplussasta tilasin alla olevan kiipeilytason roboille ja talvikolle, kellot ajattelin ottaa pois:



Saa vain nähdä, että minkälainen rimpula sieltä tulee. Onhan noihin tuotteisiin merkitty mitat, mutta jotenkin olen aina hahmottanut ne ihan väärin ja aina uusia tavaroita tilatessa tulee yllätyksiä. <!-- s:roll: -->:roll:<!-- s:roll: -->

Cindu

#22
^ Joo mä näin tota tuolla Lemmikin valinnassa Rovaniemellä, ihan kivan näkönen, aika pieni se on, mutta on kuitenkin kiipeilytaso niin kyllä syrkkikin pystyy kiipeileen. Itekkin meinasin ostaa, maksaa jotain 6 euroa täällä, miten nuo kellot sais pois?

Joo mut kyl tuo on ehkä käppäreille parempi vaihtoehto kun syrkeille, vaikka kyllä varmaan niillekkin ok mutta näköjään tarkotitkin käppäreille  ;)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Zinde

#23
^Kellot varmaan saa pois joko ihan vääntämällä tuon kultaisen rinkulan auki tai sitten pihdeillä katkaisemalla. Tuskinpa ne mitenkään tiukasti tuossa on kiinni. Ihmetyttää miksi johonkin hamsterin "leluun" on pitänyt mitään tiukuja laittaakaan. Hamsteri tuskin saa kilinästä mitään iloa?

Nape

#24
Se voi aina soittaa sitä kelloa kun haluaa ruokaa :D  :angel

Zinde

#25
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Se voi aina soittaa sitä kelloa kun haluaa ruokaa :D  :angel
Juu, se olisikin kivaa herätä öisin klo 3 aikaan raviokkaaseen kilinään! "Ruokaa, R-U-O-K-A-A, RUOKAAAHH!" XD

Tänään tuo tuli postissa ja oli kyllä todella pieni hökötys.. :|  Nuo pyöreät tasot ovat melko pieniä ja liian kaukana toisistaan. Vaikuttaa aika turhalta hökötykseltä. Olisi ehkä sopivan kokoinen roboille, jos osaisivat hypätä tasolta toiselle mutta meillä robot ei viihdy missään korkeammalla.

Nape

#26
Niin oisko tuo talvikolle sitte kiva tuo hökötys? Pystyykö niitä tasoja väänteleen silleen että voi päättää mihin suuntaan mikäki osoittaa?

Marla

#27
Zinde, mulla on Donna -kiinarilla tuollainen, ja on ihan kivankokoinen mun mielestä  kyllä, miksei syrkillekin menisi. :) Aika hyvin mun mielestä vastasi kuvaustaan. Kilikellotkin ovat saaneet jäädä. :D Kenties tuo tosiaan on vähän eri juttu kiinarilla, joka kiipeilee ketterämmin kuin muut kääpiöt, ja tietty syrkille suuremman koon ansiosta.

Nape, noita tasoja ei saa väänneltyä, ne on ihan kiinteät.

Mulla onkin kuvia Bellasta tuota tutkimassa:
//http://marlah.kuvat.fi/kuvat/Kiinank%C3%A4%C3%A4pi%C3%B6t/Bella_3.png/full


Zinde

#28
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Niin oisko tuo talvikolle sitte kiva tuo hökötys? Pystyykö niitä tasoja väänteleen silleen että voi päättää mihin suuntaan mikäki osoittaa?
Talvikolle tuon ostinkin. Mielestäni se on syrkille ihan liian pieni. Kyllä se siihen varmaan kiikkumaan pääsisi, mutta en tiedä olisiko siitä mitään iloa kuitenkaan kun aika pieni pömpeli se on.
Osia ei voi kääntää.

Marlan kuvassa tuo näyttää paljon kivemmalta. Mun silmään tuossa mun pömpelissä on hirveän pitkä väli ylimmän ja keskimmäisen tason välillä. Saa kyllä meän kirpputalvikko aikamoisen venytyksen tehdä, jos meinaa yltää ylimälle tasolle. Vai kuvittelenkohan vain? Meillä kirppu on yhä nukkumassa, joten katselen asiaa uudestaan huomenna.

Marla

#29
^ Kyllä tuo toisen ja kolmannen väli on kääpiölle aika korkea - kiinari pääsee kyllä kurottamalla kiipeämään, mut jälleen kerran lajierot tulee vastaan. Mun kuvassa näkyy vain kaksi alempaa. Tuo mallikuva on kuvattu sellaisesta kulmasta, ettei se ero oikein näy.
Tietysti noissa voi olla ihan valmistuksellisia pieniä eroja, kun käsityötä ovat.