Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 2

Aloittaja laura87, 09.02.09 - klo:19:20

ammie

Mua niin harmittaa, kun en oikein osaa noita oksia käsitellä, niin en voi niitä hamsuille antaa. Mä olen ihan tyytyväinen meidän otusten asumusten kokoihin, vaikka ainahan ne isompiakin voisi olla.  :)

^Miten oksia käsitellä?
Mie otan koivunoksat ja muut oksat alueelta, jossa ei ulkoiluteta koiria tms.
Mökiltä otin paksuja koivun oksia, ja uunitin ne n. 100 asteessa jotakin 15min.

ammie

^ Joo just tuota uunissa käyttöä tarkoitin. Lisäks kun en oikein löydä sopivia oksia, tai jos löydän, niin en tiedä mitä puulajia ne edustaa ja sopiiko ne hamsuille. Mun mielestä nuo oksat olis niin ihania sisustuselementtejä hamsujen asumuksiin, varmaan kivaa ajanvietettäkin.

maarit

Mulla on kolmella talvikolla ainoastaan juoksupyörä mutta syrkeillä on sitte kaikilla tällä hetkellä paitsi Annilla (joka ei koskaan käyttänyt pyörää kun se sillä kämpässä oli).Talvikot on hiljaisempia pyörän käyttäjiä kun syrkit (liekö painollakin jotai merkitystä,tiedä häntä),olen sen nyt todennut.Niiltä ei tarvi yöksi takavarikoida pyörää pois.
Usea hamsuihminen sanoo sitä että käyttää oksat uunissa sun muuta mutta mä en ole koskaan niin tehnyt.Pesu kuumalla vedellä mun mielestä riittää varsin hyvin.Kannattaa kattoa kans vähän mistä niitä oksia ottaa että ne on puhtaalta paikalta,ei tien varsilta eikä koiran ulkoilutusreitin varrelta.
Tällä hetkellä hamsteriton

tintsku

^^Kyllä metsästä esim. koivun oksia löytyy, ja kyllähän koivu pitäis tunnistaa :D

ammie

^ OT: en mä vaan ikinä löydä mitään sopivaa. Ehkä täytyis käydä vähän aktiivisemmin metsässä ettimässä noita oksia. xD

maarit

Koivun ja männyn nyt varmaan kaikki tunnistaa sekä kuusen.  :p
Tällä hetkellä hamsteriton

Miharu

Mulla ei oo Aapolla oksia.. Ei vaan mahu tonne dunaan  :roll: Mutta on sillä kuitenkin muita virikkeitä aika paljon, joten eiköhän noi riitä siihen asti, kunhan löydän jostain halvan ja isomman.  :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

Hessuinen

Miten muuten keräätte ne oksat? Otatte sahan käteen ja menette metsään, poimitte maasta vai miten? Ja minkä puun oksia hamsulle saa antaa (ainakin omena ja tuo koivu? Pitääkö oksan olla kuivunut vai käykö tuoreempikin.

..Paljon kysymyksiä, mutta koskaan ei voi olla liian varma.  ;)
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

tintsku

^ viewtopic.php?f=4&t=4731 tuolta löytyy kaikki puut/muut mitä hamsulle voi antaa luonnosta.

Tatu

^^Puusta sahaan/katkaisen niin on ainakin jotakuinkin puhtaita ja tuoreita. Tuoreena voi antaa ja varmaan parhaiten hamsulle niin maistuukin. :)

Hessuinen

Kiitos molemmille tiedosta. Ei sitten vloppuna muuta kuin "puumetsään" etsimään Titi-uulle sitä the oksaa. :D
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

KaisaM.

Onessan terra ja uusi puuhöskä ylhäältä päin  :)

Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Minski

^ No jopa on neiti oikein isoon kartanoon päässyt asumaan :)
Enpäs kerro kotiin jääneille siskolle ja veikalle tuosta mitään, etteivät ala vaatia pian samanlaisia :D
Hamsteriton tätä nykyä

Tupuna

:aplodit:  Hienoa Mirkku, kyllä siellä Jurin&Aleksin kelpaa kirmailla. Ihanasti olet pojille kodin tehnyt!