• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikueiden nimeäminen

Aloittaja Minski, 27.07.07 - klo:02:07

« edellinen - seuraava »

KaisaM.

#15
Mun ensimmäinen poikue on nyt siis tassu-poikue. Ensimmäinen osa nimesta alkaa K:lla ja toinen osa T:llä + tassu. :) Eli Kirppu Timanttitassu, Kaino Täplätassu, Kumma Taikatassu ja Karkki Tahmatassu.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Pertti

#16
Meillä taítaa suurin osa olla biisien nimiä. The Crashin kappaleet on taidettu käyttää kaikki, sit on ollut Rasmusta ja Tehosekoitinta ja Apulantaa ja Don Johnson Big Bandia, Zen Caféta ja vaik mitä. Nyt uusimmat poikueet edustaa ainakin Nelly Furtadon Irinan kappaleita :p

Toki on paljon muitakin teemoja, nimigeneraattoreilla on haettu italialaisia ja afrikkalaisia ja vaikka minkälaisia nimiä, toiset nimet taas on vaan iha päästä heitettyjä.
Kyllä aina yhen voi ottaa!

Eddu..

#17
Meillä ei oo ollut kuin yksi poikue, jossa oli kymmenen syrkkilasta. Nimet alkoivat aalla. Osa poikasista sai The Beatles -aiheiset nimet (mm. A Hard Days Night, Abbey Road yms) ja sit pengoin kasvikirjasta latinankielisiä nimiä, joita osaa hieman muuntelin ja syntyi mm. Amary Dacea. Sit jotku nimet oli vaan ihan jostain temmattuja, mm. Amadeusa Azure (aruze eli taivaansininen). Ei tiedä, että milloin pääsis uusia nimiä keksimään, eilen kyllä yhden naaraan astutin että tuleekohan sieltä sit pikkunakkeja...  :lov
Pienimuotoisessa kasvatuksessa syyrialaiset hamsterit värissä normaali umborous

AnnePu

#18
Mä oon varmaan tylsä tyyppi kun etenen aakkosten mukaan, mutta silti olen ollut tyytyväinen poikasten nimeihin. Ja ainahan sitä saa uusi omistaja kutsua naperoa millä nimellä itse haluaa  :)

PiiaL

#19
Minä olen jonkinlainen järjestyksen ihminen jollakin tapaa ja tykkään tästä tylsähköstä tavasta nimetä poikueet aakkosjärjestyksessä.
C-poikueeseen asti ollaan päästy tähän mennessä.
Yritän käyttää myös hieman luovuutta nimien keksimisessä, jottei jokaisella vastaantulevalla poikasella, joka alkaa sillä kirjaimella, olisi samaa nimeä. Etenkin, kun ainakaan vielä minulla ei ole kasvattajanimeä, jonka avulla erottaisin kasvattini "maailmalla".

Suosin ulkomaalaisia nimiä, suomalaiset eivät oikein kuulosta hyvältä minun korvaani. Nimiä otan sieltä sun täältä, kirjoista, netistä tms, mikä vaan on mieleiseni ja järjestyksessä olevalla kirjaimella alkava.

mirilii

#20
Nimeän hamstereita ihan mielialan mukaan miten sattuu. Aika paljon nimiä on tullut piirretyistä, kuten Tomi Traktorin, Puuha Peten tai Kolmen Iloisen rosvon mukaan.

Joskus niminä on ollut biisejä, joskus tv-sarjojen jaksoja. Suomalaisista nimistä tykkään ehkä enemmän, mutta englanninkielisiäkin löytyy. Nyt viimeiset enkunkieliset poikaset nimettiin Natusan Kids hiustenhoitotuotteiden mukaan.   :)

Yleensä nimet eivät ala samalla kirjaimella, vaan ne on nimetty jonkun teeman mukaisesti. Poikkeuksia tosin on siinäkin :)

Loretta

#21
Meillä syrkeillä on poikueet nimetty Aakkosittain ja A:sta alotettu ja seuraava on G-poikue.

Kinkit eivät jatka samaa teemaa, eka poikue sai nimensä Tv-Shopin tuotteiden mukaan.
"Ilonen mieli korvaa puuttuvan älyn"

Nimetöntä syrkkikasvatusta väreissä]

mirilii

#22
Aromipesä ois aika must!

Maikkis

#23
Meillä 14-nenuinen syrkkipoikue sai nimet kuuluisien matemaatikkojen mukaan: Pythagoras, Apollonios, Hippokrates, Eukleides, Diofantos, Ptolemaios, Hipparkhos, Aristoteles, Arkhimedes, Eratosthenes, Menaikhmos, Dinostratos, Eudoksos ja Herodotos.
Teema sopii sikäli, että itse olen matematiikanopiskelija.

Minski

#24
Kaikki on varmaan huomanneetkin, että poikasten nimeäminen tyylillä a-poikue, b-poikue, c-poikue jne ei sovi minun tyyliini ollenkaan ja annan poikasten nimet jonkin muun yhteneväisyyden kuin ekan alkukirjaimen mukaan :) Tykkään sellaisista vähän "hempeistä" nimistä poikasilla :oops: Taka-ajatuksena on ehkä myöskin kasvattieni tunnistettavuus mahdollisesti nimen perusteella vaikkei kasvattajanimeä olekaan :)

Unnan 11 lasta saivat aikoinaan 3-osaiset nimet, joista tässä muutama lueteltuna; Esmiina Erittäin-Söpö, Hubert Hurmaava-Heppu, Matleena Mainio-Mimmi, Isadora Iki-Ihana, Leonora Lempeä-Leidi, Susabella Supi-Suloinen, Omelia Oikein-Soma...

Hienohelma sai 3 kyyhkynharmaa kk ja vkkk-poikasta, jotka saivat nimet, joissa esiintyy sana hopea, kun se kyyhkynharmaa on aika hopeinen väri :) Poikaset ovat Hanessa Hopeatiuku, Haline Hopeahippu ja Hennica Hopeahelmi.

Rhondan poikaset saavat tähti-aiheiset nimet eli jokaisen poikasen nimessä esiintyy sana tähti. Nimet ovat vielä osittain kesken, mutta yksi tyttö on ihan varmasti Tajinda Taikatähti (se on minusta niin kaunis nimi, että on pakko antaa jollekin tytöistä :oops:)
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#25
meil mennään vain aakkosia.
A: aurora, ariel, ansu, antonius ja asterix
B:bumba
C: tulossa :)

KaisaM.

#26
Meillä eka poikue oli Tassu-poikue, eli Kumma Taikatassu, Karkki Tahmatassu, Kaino Täplätassu ja Kirppu Timanttitassu.

Toinen poikue oli luontoaiheinen ja nimet loppuivat joko -tuuli, -kuiskaus tai -tuoksu. Esim. Huurre Hentotuuli, Usva Aamunkuiskaus, Hämy Huumatuoksu...

Kolmas poikue oli yksinkertaisesti Winnie The Pooh, koska Puh näytti niin Nalle Puhilta. Eli poikaset olivat sitten Pooh Bear ja Piglet.

Neljäs poikue oli Joulu-poikue, eli mm. Pikkupaketti, Jouluyllätys, Toivelahja.

Viimeinen poikue oli Lancôme-poikue. Olin päättänyt että jos joku hamsu joskus saa ainoastaan 4 tyttöä, ovat ne Lancômen hajuvesien mukaan. Näin kerran nimittäin mainoksessa ne nimet ja ne olivat niin kauniita, siksi Pamppersin tytöt ovat siis Trésor, Miracle, Hypnôse ja Poême. :)

Mimmin poikasille olen yrittänyt keksiä nimiä. Haluaisin suomenkieliset pidemmät nimet, jotka muistuttaisivat äitinsä nimeä, mutta niin etteivät ne kuitenkaan ole liian "Minskiset".  xD Saa nähdä mitä keksin. :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Maiju*

#27
Tällä hetkellä meillä nimetään afrikkalaisilla nimillä. :)
Aakkosjärjestyksessä edetään, A & B jo käytössä.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

GaneshaX

#28
Mulla on jo teemat valmiina eräiden autojen malleista, luonnonilmiö teema ja erääseen erittäin suosittuun vanhaan elokuvasarjaan perustuvat nimet.
Ja tykkään hirveästi kaksiosaisista nimistä.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

AnsaLucia

#29
Mulla on ollut kaksi poikuetta ja ihan satunnaisesti hatusta suunnilleen olen kirjaimen ottanut josta sitten keksin suomalaisia yhdyssananimiä. I-poikueessa oli mm. Idoliaines, Ikirouta, Ilmiliekki jne. K-poikueessa Kaamoskeiju, Kihlasilkki, Kelttikoru, Kuukivi, Korpisoturi, Kiiltokuva. Jos seuraava poikue joskus tulee kirjain arvotaan sitten  :)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna