• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

wiidii

#60
^Jaa tämä hamsterihankinta oli sellainen salaisuus sitten.  :D  Entä jos en kuskaakaan sitä sinulle asti, vaan pistän taskuun, kun kerta Oravalle on sukua. Pakko olla ihana luonteeltaan.  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sintturainen

#61
No niin ku mies lupas "vahingossa" tuon Lunan jäädä meille, ja nyt oon hommanut (wiidiin avustuksella, kiitoksia vaan rikoskumppani  8-)  ) jo kaks hamsua lisää  :D  Mutta ei se ees ikinä käy tuolla vaatehuoneessa missä hamsut nyt on, joten siinä kai se menee muutama missä yksikin.

Silloin kun Lunalla oli kaikki 10 pentua, oli meidän Tuukka (6 vee) sanonut eskarissa että meillä on 16 lemmikkiä. On siinä voinut olla eskarin täteillä ihmettelemistä  xD

Pakko vielä kertoa mun miehestä yks juttu. Se ajaa työkseen rekkaa. Yks hamsunpentu varattiin Rovaniemeltä ja varaajalla ei ollut kyytiä sinne. Minähän sit fiksuna keksin että mun mies ajaa työnsä puolesta sinne lauantaina. Ja lupashan se sen hamsun kuskata kun oikein nätisti pyysin. Kertoili sitten jälkeenpäin että ei ollut uskaltanut autoa sammuttaa edes tauon ajaksi ettei pikkuisella tuu kylmä, ja radiokin piti pitää hiljaisella ettei hamsua pelota  :P Ja paras oli kun hakijalla ei ollut kuljetuslaatikkoa mukana niin miehen oli pitänyt siirtää pentu kuljetusboxista karkkilaatikkoon. Ei ollut kuulemma tiennyt kumpi pelkää toista enemmän. Vessapaperirullalla oli kuitenkin onnistunut nappaamaan sen. Voin vain kuvitella kun iso äijä yrittää pyydystää pientä hamsterivauvaa ja molemmat pelkää toisiaan  XD

Jatsi

#62
Sintturainen, kiitos illan nauruista.. :D
nyt ei lhäde enää silmien eestä kuva isosta miehestä joka pelkää pikkuhamsu vauvaa yhtäkovin kuin hamsuvauva sitä.:D
tai sit miehes takaraivos jyskytti vaan lause "kuolen jos tuolle pienelle käy jtn" :D
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

EK05

#63
Tuohon puremiseen vielä, että kyse ei voi olla minun jännityksestäni tai pelostani koska samaa on tapahtunut nyt äitini luona, joka ei osannut edes etukäteen pelätä koko asiaa.
Paljaat kädet -> hammasta. Hanskat -> ei ongelmaa.

Ja mua purtiin ekalla kerralla niin, että nimetön ei kyennyt taipumaan kunnolla kahteen viikkoon (ja sen jälkeen oli pitkään jäykkä ja kipeä), sain antibiootit ja jäykkiksen ja koko käsi oli tuon ajan aika hyödytön. Siitä oli vähän enemmän haittaa kuin pikkunaarmuista... ja kun äitinikin on nyt saanut hammasta täysin vieraana käsittelijänä niin into kokeilla paljain käsin koskettelua on aika minimissä.

Hamsuli71

#64
Purevatko/näykkivätkö ne myös "ei kenenkään maalla" vai vain omalta reviiriltä (omasta terrasta/dunasta ym) nostamisen yhteydessä?

Joskus myös joku sairaus/kipu saattaa myöhemmällä iällä tehdä sen, että alkavat puremaan/näykkimään, jos eivät sitä aikaisemmin ole tehneet.

Sintturainen: Ihana juttu :)
2 VKH campbelli urosta, (s.15.6.20  Nappi (*Juniperus) R.I.P 6.10.2011 ja Jippii (*Jaguar)  R.I.P 31.5.2011 VKH talvikko Villiina (*Helmililja R.I.P 15.1.2012
VKH talvikko Ilo safiiri R.I.P 15.9.2011 , Syrkki pitkäk. valkoinen, punas. Hermanni s. 30.12.2009, R.I P 24.6.2012, Havannakoira Mimmi 2v

Cami

#65
Joulu tässä lähetyy ja mietin että järjestääkö kukaan Joulukuvauskisaa? Viimevuonna saatiin paljon osallistujia ja hienoja kuvia. Olisi tosi kiva jos joku jaksais järjestää:)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Jatsi

#66
Puremisasiaan, meillä edistytään hurjasti.
tänä aamuna silittelin varovasti kaarnaa, joka vähän tapansa mukaan säikkyi muttei karkuun lähtenyt.
joten vein kädet pienet harkinnan jälkeen tytötn ympärille ja sain nostettua tytön pois terrasta, ilman yhtään puremis/hyppäämisyritystä. Vasta sylissä alkoi naksuttamaan ja kertomaan mielipidettään asiasta. ja terrasta nostaminen onnistuin uudelleenkin, vähänkö olen ylpeä  :lov
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

GaneshaX

#67
Meillä ei varsinaisesti edes keskustella niin pienistä hankinnoista, kuin hamsteri  :mrgreen:

Jossain välis se äkkää kyl, et tääl on joku uus karvajalka  XD
"moi. kuka sä oot?"

Ihan niinku hamsu kertois  :sydan

Mä oon kans laittanut miehen hamsukuriiriksi kerran. Äkkäsin, että se on lähdös töitten takia käymään hyvinkäällä. No minähän kysyn heti, että et viitsis ottaa paria hamsu boksia mukaan.

Edellisenä iltana teippasin kahden dunan kylkeen ison tekstin HYVINKÄÄ.

Kun eihän se tääl olis enää aamul muistanu, että ketä sen piti ottaa mukaan  XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minski

#68
Lainaus käyttäjältä: "Cami"Joulu tässä lähetyy ja mietin että järjestääkö kukaan Joulukuvauskisaa? Viimevuonna saatiin paljon osallistujia ja hienoja kuvia. Olisi tosi kiva jos joku jaksais järjestää:)
Oon järkänny sen useena jouluna ja olin kahden vaiheilla järkätäkö tänäkin jouluna, mutta tulin lopulta siihen tulokseen, ettö nyt vois joku muu järkätä, jos jotakuta vain kiinnostaa. Suurin syy tän vuotiseen joulukuvakisasta vetäytymiseeni on se, että tahdon järkätä aina ehdottomasti kisan, jossa voittaa konkreettisia palkintoja, mutta mulla ei yksinkertasesti budjetti riitä järkätä sitä, koska ne palkinnot tulee rehellisesti sanoen maksaan ihan hirveesti; parhaimmillaan/pahimmillaan lähes sadan euron paikkeilla on ollut postikuluineen per joulu ja se on mulle kuiteskin iso raha ja sille löytyy käyttöä omasta takaakin niin ihana kun niitä palkintoja on ollutkin lähetellä <3 Yksittäisen ihmisen järkättäväksi palkintokisat ovat liian suuri menoerä, melkein tarttis olla yhdistyksen järkkäämiä semmoset. Tietty jos joku yksittäinen ihminen haluaa järkätä kisan ilman palkintoja niin voihan sen joku niinkin tehdä, mutta mä tosiaan vetäydyn tänä jouluna tästä järkkäyspuolesta. Pahoittelen :|
Hamsteriton tätä nykyä

Anonymous

#69
^^ Jep ja mä olin illalla laittannu dunat valmiiks eteiseen jotta tietävät mihin ne hamsulini laittavat ettei tumpaa jonku kanssa samaan  XD  Hyvin meni tuo kyyditys.

GaneshaX

#70
Kyllähän se soitti vielä silloin, et onks nää dunat nyt varmasti tyhjiä  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Essi

#71
Ohoh, Onpas tullu paljon TÄNÄÄN keskustelua:) Pitää tänää antaa Pilvelle jotai kivaa ku on joulukuun eka päivä. Onko ehotuksii? Minski// Woi witsi:< Mä niin kovasti odotin..:D

Anonymous

#72
Tarttee kohta mennä taas dunan viereen kyttään koska poikaset heräilee. :mrgreen:

Essi

#73
taikahamsu, Ai Onks teil poikasii? :D Minkä rotusii:)?

Anonymous

#74
^ On syyrialaisen poikasia kolme kuten tuossa avatar-kuvassani näkyy. :)