• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

H3IDI`

#495
Ajattelin ostaa tän mun hamsulleni (syrkki),mitä mieltä te olette ??

http://www.koiratuote.fi/tuote.php
Hamsterinhäkki Tower

ajattelin ostaa ja laittaa niiden tasojen väliin riippukeinun jos se nyt jotenkin sattuu tippumaan ?
-Heidi

H3IDI`

#496
Se on sellanen 55cm x 38cm x 62cm
                      P         L        K
-Heidi

GaneshaX

#497
En kyllä laittaisi syrkkiä tuollaiseen. Pinta-alaa on aivan liian vähän ja korkeutta liikaa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

H3IDI`

#498
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"En kyllä laittaisi syrkkiä tuollaiseen. Pinta-alaa on aivan liian vähän ja korkeutta liikaa.

Kiitos vinkistä saan ensimäisen hamsterini maanantaina. No minä otan sitten minun toisen häkki ehdokkaan joka on matala mutta siinä on suuripinta-ala
korkeutta n.30cm
-Heidi

GaneshaX

#499
Pinta-alaa olis hyvä olla se 70x45. :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Minihamsteri

#500
^Totta.

Mutta lällällää, syrkkinipäs saa vähän ajan päästä tommosen muhkean 120x40x40 pitkän terran!  :P Eiköhän siinä sitten kelpaa asustaa! :)

metsku

#501
Meillä tollasessa towerissa oli talvikko. Se Benny siinä vähän alempana olis todella hyvä vaihtoehto, siinä meillä oli syrkki. Syrkit tykkää kiivetä joten korkeutta on hyvä olla ainakin 50cm. Itse olen suosinut syrkillä yli 70cm korkeita häkkejä/yhdistelmiä.

Vevve

#502
Me käytiin vähän Mirkun kanssa shoppaamassa Biltemassa.  :D Ostin 5kpl 47L säilytysbokseja ja yhden 31L boxin, hintaa tuli 46€. Nyt modailen niihin verkkoja kädet verillä, olen toosi tyytyväinen koska noi on sopivankokoisia, tosi halpoja (isot 6€, pienet 4€) ja muutenkin kivoja!

Rose

#503
meniskö syrkille terra joka ois p.85cm l.20cm k.35cm?

Louna

#504
^ Mun mielestä ihan liian pieni syrkille. Toi olis jo ihan kivan kokoinen jos leveyttä vaan olisi tuplasti lisää  :)
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Rose

#505
^^ ok, mustakin liian vähän leveyttä, siis kun mulla oli osto ilmotus niin mulle tultiin tarjoamaan tollasta.

Louna

#506
Joo, mä en jaksa pinta-aloja laskea mutta jos tuon terran katkaisisi kahteen osaan ja yhdistäisi ne vierekkäin, niistä tulisi 42,5x40cm, joka on vain puolet siitä mikä on suositus (80x40cm). Jos tää yhtään auttaisi tuon koon hahmottamista  :D
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Rose

#507
meniskö 75x35 syrkille? siis kun minimi mitathan on 40x70, mutta jos ajattelee silleen että ton 5cm siirtäis tohon pituuteen niin siitähän tulis 40x70, tajusikohan kukaan tosta mitään.

Louna

#508
Ei se sentilleen oo niin tarkkaa, kyllä toi menee. Taitaa pohja olla hamsteridunan luokkaa.

Minkä mukaan muuten pohjan minimikoko on 40x70?

Mun henkilökohtainen mielipide on että syrkille saisi olla pohjan pinta-ala ainakin sen puoli neliömetriä (100x50cm), mutta vissiin se hamsteridunan koko on (Suomessa) sellainen yleisesti hyväksytty minimikoko kun sitä dunaa käytetään niin paljon ja saatavuus on helppo, vaikka se onkin vähän pienempi kuin shy:n suositus. Sit kuitenkin älistään jos joku meinaa ottaa pikkasen sitä hamsteridunaa pienemmän asumuksen  :roll:
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Saana

#509
^Lakihan sanoo huomattavasti paljon pienemmät vähimmäismitat syrkille, mutta tuo n. 70*40cm on juurikin dunan / gabberin mitat ja yleisesti se on kasvattajien ja harrastajien mielestä se pienin mahdollinen asumus, mihin syrkki kannattaa laittaa. Mitä isompi niin sitä parempi tietenkin. Itse en gabberia pienempään asumukseen syrkkiä laittaisi, koska silloin ei oikein virikkeitä mahdu ja hamsteri kyllä "turhautuu" liian pienestä ja virikkeettömästä asumuksesta ja syö itsensä sieltä ulos, mikäli mahdollista. Tietysti on erilaisia hamstereita, joista toiset vaativat enemmän ja toiset vähemmän.