Valkonauhaiset hamsterit- esittelyssä :)

Aloittaja Minski, 17.07.07 - klo:00:57

maarit

Edellisellä sivulla on kuva meiän toisesta uudesta päivänsäteestä Patesta.  :sydan
Tällä hetkellä hamsteriton

GaneshaX

Mulla on vain tuo yksi nauhallinen tyttö, pistän kuvan kunhan väri vielä vähän kehittyy. Erottuu sitten paremmin. On ne ihania :lov
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Nilla

No esittelenpäs teille Ompun huonon nauhan  :P

Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Scarlett

Onpas ihania kuvia! Oma silmäni tykkää noista katkeavista nauhoistakin :)

Joo, avattaressani on mitä todennäköisimmin valkonauhainen laikukas - oikein hyvä esimerkki sellaisesta isosta nauhasta :D

Minski

Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Onpas ihania kuvia! Oma silmäni tykkää noista katkeavista nauhoistakin :)
Mä tykkään myös niistä katkeavista nauhoista :yes: Joteskin meidän Unnan nauhakin miellyttää mun silmää enempi, kun se katkee kuin jos se ei katkeaisi :D

Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Tuli mieleen sellainen, että tuo valkokuvioisuus menee varmaan samalla tavalla kuin merkit hevosella - niiden periytymistä on vaikea ennustaa. Yhdellä kloonatulla hevosella oli erilaiset merkit kuin "kantaäidillään", mikä kertoo juuri siitä, että geenit määräävät merkki- tai kuviotaipumuksen, mutta kuvion syntyminen onkin ihan sattumankauppaa, kun väriainetta tuottavat solut valetavat ihon pintakerrokseen. Kiehtovaa!
Hevosista en tiiä mittään, mutta muuten kuulostaa kyllä varsin todelta tuo kuvion periytyminen hamsujen kohdallakin :jeps: On niin monta kertaa tullut hyvänauhaisista vanhemmista rikkonaisnauhaisia lapsia tai sitten sekä huono- että hyvänauhaisia lapsia, ja sitten myös niinpäin, että huononauhaiset vanhemmat on saaneet hyvänauhaisia lapsia. Ite ainakin uskon, että sattumalla on vahvasti sormensa pelissä siinä millaiseksi se nauha kullakin yksilöllä muotoutuu :)
Hamsteriton tätä nykyä

trap

Kepposen huono nauha. Nauha katkeaa, on liian ohut ja erottuukin vielä huonosti, mutta eipä tuo pojan suloisuuteen vaikuta :sydan
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Beada

Minä olen ihan aloittelija hamsujen kanssa, eka hamsu ollut meillä vasta pari kuukautta.

Mutta sellainen juttu on alkanut mietittyttämään, että MIKSI sen nauhan pitää olla katkeamaton? Mun mielestä se on nätimpi, kun siinä selässä kulkee se juova. Ja mun käsittääkseni näitä juovallisia on paljon enemmän ja on ollut paljon pitempään kuin näitä katkeamattomia nauhoja, jotka siis tuntuu olevan suht harvinaisia.

Vai olenko minä nyt ihan hakoteillä ja oikeesti niitä "täydellisiä" nauhoja löytyy näyttelyistä pilvin pimein, ei vaan mun kohdalle ole sattunut.

No tässä joka tapauksessa kuva meidän Holsti pojasta, ikää kuvassa n. 3kk ja väri on ilmeisesti pk creme vn?

Hanetzu

Meidän jekullakin on valkonauha mutta se on katkeava ja valkoisen pilkunkin se omistaa takamuksessaan  :D
Lisään kuvaa jos löytyyy... ://

Kuten huomaatte seuraavassa kuvassa, "nauha" menee tassuihinkin asti.
....Onko se silloin valkonauhainen syyrialainen?

Selässä on pilkkuja... (plus kuva on heilahtanut)

Pakko myöntää, ettei Jekku ole puhdasrotuisimmasta päästä  :mrgreen:

Tüna

Beada: Eihän nyt tokikaan katkeamatonta nauhaa ole kuin aivan harvoilla hamsuilla. Tai jos se onkin katkeamaton niin se usein kapenee ohueksi viiruksi jossain kohtaa. Kunnon nauhan jalostuksessa on hieman haastetta.  :)

Ja nauha on nauha virheellisenäkin, ei ole epätavallista että menee tassuihin.

GaneshaX

^Nauhaa taitaa olla aika vaikeaa jalostaa. Olen ymmärtänyt että se ilmestyy aika sattuman varaisesti? Hyvä nauhaisen jälkeläisellä voi olla huono nauha ja toisin päin :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

nennu

Tässä on meidän pikku Iina neiti :lov

nennu

Sitten vielä toinen neito samasta poikueesta :lov

Ei kovin selvä kuva mutta kyllä siitä taitaa jotain selko ottaa.. :S

Minski

Lainaus käyttäjältä: "nennu"Tässä on meidän pikku Iina neiti :lov
 http://www.hamsteriyhdistys.net/galleri ... AA0067.JPG
Onpa ihanan katkeamaton nauha :yes:
Hamsteriton tätä nykyä

Juulia

Meidän neljästä hamsusta kaksi on nauhallisia ja tulee olemaan jatkossakin :)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

eta

Zorro, pk normaali vn eka kuvassa on vielä poikanen ja toinen on otettu joulukuun alussa.