Tre 23.2 näyttely ja papova?

Aloittaja Anzukka, 13.01.13 - klo:16:11

Alkemistin

Leviämistapaan liittyen; Braakin artikkelissa http://www.dwerghamster.nl/artikelen/syrischehamster/20080914-papova-virus/index.php mainitaan "there is evidence that skin flakes may be involved in the spread of the virus", joten etenkin hamsterin turkin hilseillessä virus voinee tarttua sitäkin kautta? Tällä lienee merkitystä varokeinoja harkittaessa, esim. Braak toteaa näyttelypöytien olevan hyvä leviämisalusta. Suihkepullossa olevaa Virkonia on helppo ruiskaista, mutta sen tarpeellisuuden jätän ihan näyttelyväen harkintaan.
Meillä on tuo yksi hollannintuonti, joka oli tarkoituskin jättää kotiin vielä. Tosin poikasilla taudinkierto on ainakin artikkelin mukaan rajumpi ja nopeampi, joten jos jossain tukkuerässä on enemmänkin tautia, sen luulisi näkyvän nopeasti.

//Tarkennus: ilmeisesti kaikki poikaset eivät saa taudin nopeaa muotoa, eli ne yksilöt, jotka ovat saaneet vastaavia antigeenejä emoltaan.