• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Uusi kuvio talvikoilla?

Aloittaja Mustikkamaan, 21.05.08 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

marlena

#30
Mä en halua enään kommentoida. Tee kuvilla ihan mitä lystäät.
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

marlena

#31
En ole koskaan kieltänyt ihmisten katselemasta hamsujani. Tässä olikin takana se että minun kasvatustyöni laitettiin kyseenalaiseksi hybridiepäilyn takia.
Sinä haukut nyt väärää ihmistä, minä en ole tehnyt mitään laitonta, olin vain näyttelyssä. Ja nyt tietty luulet että minä haukun että joku muu on tehnyt. En hauku, olen vaan pahoillani.
Ja minulta ei ole koskaan varastettu hamsteria näyttelyssä, mutta kasvattini
jonka omistaja oli Virtasen Päivi, varastettiin. Päivi oli silloin alle 10 vuotias, muistaakseni.
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435  
http://susaermas.suntuubi.com/

Ninde

#32
Lainaus käyttäjältä: "marlena"Tässä olikin takana se että minun kasvatustyöni laitettiin kyseenalaiseksi hybridiepäilyn takia.
Tässä keskustelussa ei ole kukaan maininnut sinua (ennenkuin itse sen teit ja kerroit että kyseinen talvikko on sinulta), enkä ole myöskään huomannut mitään varsinaista syyttelyä kenenkään taholta.

Et tosin ole asiaa millään tapaa kommentoinutkaan (muutenkuin maininnut että kyseessä on kasvattisi) ja selostanut meille uteliaille jotka emme tuolla näyttelyssä olleet, joten kieltämättä kyllä pistää vähän ihmetyttämään, että miksi tuosta eläimestä ei kasvattaja voi laittaa kuvaa tai kertoa tietoja suvusta jne.?

Mun mielestä on ihan inhimillistä olla vähän epäileväinen näinä "hybridiaikoina", ei siitä kenenkään pidä ottaa itseensä. Tuskinpa kenelläkään on tarkoitus toisten mieltä pahoittaa, asiasta vain ollaan kiinnostuneita.

AnsaLucia

#33
Nyt minusta on aika rauhoittua ja hengähtää kaikkien. Millaisiksi ihmisiksi meitä hamsteriharrastajia oikein mielletään jos joku ulkopuolinen näitä lukee. Meillä on hieno eläin ja se eläin on kaikkein tärkein. Asia ei tietty minulle kuulu mutta nyt peli poikki ja keksitytään olelliseen eli itse eläimeen. Hoidetaan ja hellitään niitä omia mussukoita siellä kotona ja lasketaan kymmeneen ennen seuraavaa kommenttia.
En tunne teitä riittävään hyvin, mutta uskon että julkinen kettuilu saa nyt riittää. Asiaa saa, on tärkeääkin puhua. Mutta tämä nykyinen keskustelu ei palvele ketään. Toisen mielen pahoittaminen tässä keskustelussa on täysin ala-arvoista ja lapsellista. Tässä on kysymys harrastuksesta. Ei koko elämästä. Pienellä tai edes vähän suuremmalla elämänkokemuksella ja maltilla koko juttu asettuu lopulta ihan omaan arvoluokkaansa. Kaikkea hyvää kaikille.
Uutta, rakentavaa keskuselua odottaen.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Heli

#34
Todella ikävää jos Marja on pahoittanut mielensä tästä keskustelusta. Käsittääkseni kuitenkaan kukaan ei ole syytellyt häntä mistään.
Minä ainakaan henk.koht. en olisi het ensimmäisenä epäilemässä, että campsyillä olisi asian kanssa mitään tekemistä (tai jos nyt olisikin niin varmaan ihan yhtä suuri yllätys kasvattajalle itselleen kuin meille muillekin, ts. kun ei voi tietää onko linjat sekoittuneet jo vuonna nakki ja makkara) vaan mua mietityttää että voisiko olla että nämä normaalit valkoiset merkit voivat satunnaisesti levitä noinkin laajoiksi? Vai voisiko kyseessä olla esimerkiksi osittainen talviturkki (joskus tekevät melkoisen hassujakin kuvioita)? Tai mistäs sen tietää vaikka olisi tosiaan ihan uusi (tai "piilossa" ollut) kuviokin kyseessä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#35
Mun meestä taas kuvan laittaminen muidenkin nähtäväksi olisi sitä rakentavaa keskustelua - kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Nyt sitä halutaan piilotella joka luonnollisesti haittaa tätä rakentavaa keskustelua - ilmeisesti pelätään noitajahtia? Se on kyllä hyvin tyypillistä, ei siin midistä...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Niina-03

#36
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"ilmeisesti pelätään noitajahtia?
Se on ollut välillä tapana tällä palstalla, joten ihmekös tuo  :roll:  
Nykyään kun nousee oudon näköinen talvikko esiin, se tietenkin herättää kysymyksiä ja epäilyjä. Toisaalta toivoisin huomioitavan, että kyse on todella pitkän linjan kasvattajan talvikosta, eikä mistään iloisesta suvuttomasta eläinkauppaostosta. Eli ei viuhutella villisti sitä hybridileimasinta.

Rauhaa kansalle :sydan
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Mustikkamaan

#37
Noitajahti on aina tapana, on mikä palsta tai yhdistys tai mikä vaan kyseessä :D On jokseenkin naurettavaa yleensä sanoa, että "hamsuyhdistyksessä on huono ilmapiiri" tai että "hamsuyhdistyksessä harrastetaan noitajahtia - ei muissa yhdistyksissä vaan" kun samanlainen meininki on kaikissa muissakin - ja se on fakta. Niin se vaan menee.

No mutta asiasta kukkaseen, mun mielestä pitäis olla sen verta rohkea että uskaltais sanoa että "laita se kuva tänne niin saa muutkin nähdä". Nimimerkillä "papovaeläimestä ilmoittanut - ja kuvankin laittanut - ja hirmuisen ryöpyn sitä kautta niskaansa saanut"
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

AnsaLucia

#38
Joo, tällaisia kahahduksia on ihan joka yhdistyksessä, ihan hamsuista heppoihin. Eli tää ei ole uutta. Kaikki asiat selkenee aikanaan, välillä vaan tunteet kuumenee itse kullakin  :oops:
Hatunnosto Mustikkamaalle papova-julkituonnin ansiosta. Uskon että ei ollut helppo paikka sekään. Tunteet ne kuohui siinäkin ja asiasta selvittiin. Yritetään nytkin pysyä asialinjalla.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Heli

#39
Luin ketjun uudestaan läpi, enkä vieläkään löytänyt sitä kohtaa mistä te puhutte? Eli sitä tappelua ja vainoamista ko. asian tiimoilta. Närkästyneisyyttä näytti olevan vain siitä, että ko. eläintä ilmeisesti ei olisi saanut kuvata.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

#40
^Jos omistaja olisi halunnut, että hamsteria kuvataan ja asiaa puidaan, kun hän on itsekin paikalla osallistumassa keskusteluun, koska kuvauksen/keskustelun syynähän oli poikkeava väritys rinnassa, eikä vain ns. hamsterin yleinen kuvaus.

Kyllähän tässä keskustelussa on selkeitä ilkeilyn ja piikittelyn suuntia, useassakin tekstissä luettavissa, mikä on mielestäni todella tyhmää "aikuisilta ihmisiltä" mutta elämä on vai miten se meni...ho hoijaa...

Itse näin kyseisen eläimen näyttelyissä, sekä kuulin useammankin kommentin "ei voi olla puhdas talvikko" tuosta kyllä pahoittaisin itsekin mieleni, varsinkin, jos olisin kasvattanut eläimiä useita vuosia.

Niina-03

#41
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Noitajahti on aina tapana, on mikä palsta tai yhdistys tai mikä vaan kyseessä :D
Nimimerkillä "papovaeläimestä ilmoittanut - ja kuvankin laittanut - ja hirmuisen ryöpyn sitä kautta niskaansa saanut"
Olet ihan oikeessa, tämä noitajahti on kaikkien palstojen ongelma.

Tosin sinä sait muistaakseni pääosin kehuja, myötätuntoa ja tukea papova asiassa... Marleena kokee mahdollisesti tämän omavaltaisen toiminnan lähinnä negatiivisena epäilynä kasvatustaan kohtaan. Mitä ei varmaan tarkoitettu, eli asia oli väärinkäsitys?

Mutta ehkä sitten toisella kerralla kun tulee kysyttävää, pyydetään ensin omistajalta lupa ennenkuin tutkitaan eläintä tarkemmin. Katsoa saa tietenkin kaikki kun eläin on myytävänä pöydällä :) Varmaan omistaja, kuka onkin, mielellään esittelisi eläimiään itse jos on paikalla ja vapaana.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Yökyöpeli

#42
Siis ihan oikeasti, tekö olette nyt sitä mieltä ettei myytävänä olevia eläimiä saa katsella eikä varsinkaan kuvata? Koskaan aiemmin ei ole hamsujen tiirailusta ja kuvaamisesta noussut tällaista haloota. Ja mitä tulee "salamyhkäisyyteen" niin täällähän tätä valkoista kuviota nyt ihan julkisesti pohditaan. Käsittääkseni kukaan ei koskenut eläimeen omin lupinensa vaan sitä tiirailtiin boksin läpi ja se oli ihan vapaaehtoisesti laitettu näytille ja sen sukua kysyttiin Marjalta kun hän paikalle palasi.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

AnsaLucia

#43
Täysin samaa mieltä Niina kanssa :peukku:
(itsekin paikalla olleena).
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Ninde

#44
Mä en nyt kommentoi tätä keskustelua enää muuten kuin parilla yleisellä asialla hybrideistä ja hybridikeskusteluista:

- Yksi hybridiepäily (eli vähän oudon näköinen talvikko tai campbelli) ei tarkoita sitä että koko kasvatus olisi kyseenalaista.
- Hybridiepäilyistä tulee voida keskustella ilman että kasvattaja/omistaja/molemmat loukkaantuvat asiasta. Toki tulee muistaa miettiä miten asiat esitetään - syyttely tai panettelu ei auta ketään asian selvittämisessä.
- Jos asioista keskusteltaisiin avoimesti ja asiallisesti, vältyttäisiin väärinkäsityksiltä puolin ja toisin.