• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Yadell

#660
Oi teilläkin Detolf!
Mahtavan näköinen, paljon enemmän olet jaksanut panostaa tuohon kuin minä omaani :D Jos mulle vielä Alvarin jälkeen tulisi syrkki niin poistaisin nuo metallikehikot sisältä ja silikoonilla laittaisin lasit kiinni toisiinsa niin olisi paljon siistimmän näköinen. Mutta kun seuraava syrkki tulee vasta kun asun omassa kämpässä niin en viitsi tuota alkaa muutella että sen saa vielä takaisin kasaan säilytystä varten.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

metsku

#661
Noi detolfit on aivan upeita. Kunpa meillekin mahtuis :/

noora

#662
Mulla on tommonen detolf, tosin pystyssä käärmeen asuntona.
Nuo viimesimmät detolf-kuvat sai mut miettimään, mihin terraan käärme haluais mahdollisesti muuttaa jos sen terra meniskin kyljelleen hamsterin asunnoksi...
Tosin en kyllä käsitä mihin saisin sen niin päin muka mahtumaan.

Metskulle vastattu yv!

Miamaa

#663
Lainaus käyttäjältä: "noora"Huutiksessa ois tämmöinen:
http://www.huuto.net/kohteet/pienjyrsij ... /189907731

Kiva minusta tuo korkea pohjaloota, sais kunnolla purua. Ja sit tohon päälle vois lisätä korotusosan, niin ja sit tuonne sivuille vielä putkilla pari häkkiä ja ja...  :D
Mutta pöh, kun en tosiaan noita häkkejä uskalla käyttää.
Näyttää kovasti Kios-häkiltä, mutta tuossa ilmoituksessa sanotaan tuon olevan 60cm korkea? Kios on 28cm, ja siinä on korkea pohjalaatikko, mutta kyllä meillä ainakin siitä tulee puruja yli. (meillä on pääasiassa terroja, yksi Kios on myös käytössä, toinen on varastossa, kun en niin siitä pidä). Noista putkien paikoista meillä ainakin karataan, neiti saa auki tuon "suojan".
Hamstereihin hurahtanut kahden tyttösen äiti.

Anzukka

#664
Mulla ferplastin hamsuhäkki (ei mary, pienempi) on tosi kätevä. Koskaan ei tule purut yli ellei hamsu tosissaan innostu. Pohjalaatikko on puolet häkin korkeudesta ja häkki on arviolta 25-35cm korkea :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

anskuxxx

#665
Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Tässä tää meidän detolf viritelmä, kokoa siis joku 160cmx40cmx40cm. Sisustus on vielä ihan kesken, pitäisi tehdä ensin se hyvä verkkokansi että pääsee toteuttamaan kaikki ideat... Mutta ajattelin nyt kuitenkin laittaa kuvat nähtäville, kun se on ollut käytössä jo keväästä lähtien. Makoilee toisen keskeneräisen vitriiniterraarion päällä:





Siinä oli alunperin pyökin väriset päädyt, mutta päällystin ne tapetilla siistimmiksi. Hinnan puolesta pääsi hyvin halvalla, koko terra plus tämän hetkiset sisustukset maksoi ehkä 20€ yhteensä. :P Noi puruissa olevat puut on puun kuorta eli onttoja sisältä. Asukkeina pari talvikoita.


Mitä heinää sinulla on tuossa?Näyttää niin 'pehmoiselta'  :)  Itse ostin tänään heinää,että teen häkkiin heinäpesän pahvirulla kujineen,mutta vaikutti kyllä niin karkealta että pistelee kyllä itseäänkin. :pihalla:
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Humselo

#666
Meillä on ensimmäisellä talvikolla käytössä tällainen duna fun. Hirveesti ollaa tykätty, niin minä kuin hamsukin, mut seuraavalle meinasin silti lasiterraa kokeilla.



Tässä alataso lähempää


ja ylemmät tasot


Yleiskuva vähän kauempaa


ja tähän kuvaan pääsi jo itse asukkikin kotiaan esittelemään

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

viljamistar

#667
Olen ajatellut hankkia hamsterin mutta haluaisin tietää mitä hamstereita voi laittaa häkkiin ja voiko laittaa asumaan kahdestaan? http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... eri/197517 Tuossa on häkki jonka aion hankkia.

metsku

#668
^En vaihtaisi lasiterraan paitsi jos se on selkeästi isompi esim. 1m tai enemmän leveä. Duna funissa on kuitenkin monta kerrosta ja putket. Itse olen yhdistänyt 2 duna funia putkella ;)

taruloru

#669
Lainaus käyttäjältä: "HeJeVi"Yleiskuva vähän kauempaa
http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/1/1 ... f8427e.jpg

OT, mutta aivan ihanasti olet järjestellyt erilaiset jyvät tuollaisiin lasipurkkeihin... Pitäisi itsekin jotain tuollaista kehitellä :)

Humselo

#670
Lainaus käyttäjältä: metsku^En vaihtaisi lasiterraan paitsi jos se on selkeästi isompi esim. 1m tai enemmän leveä. Duna funissa on kuitenkin monta kerrosta ja putket. Itse olen yhdistänyt 2 duna funia putkella <!-- s;) -->;)<!-- s;) -->

En minäkään tuota pois vaihtaisi, ja itsekin olen ajatellut jossain vaiheessa yhdistää tuohon putkella toisen samanlaisen.
Mutta löysin varastosta vanhan akvaarion, jossa näin heti sieluni silmin talvikon asustelemassa. Siitä se ajatus sitten lähti...   :icon_cheesygrin:

Eli ensi viikolla meille muuttaa neiti X ja eilen sain hänen terransa valmiiksi. Kokeillaan nyt tällä kertaa tällaista, ja ostetaan sitten duna jos ei homma toimi   :icon_smile:

Tässä kuva uuden asukkaan kodista. Putki ja vessa on nyt vielä paketeissa ja tietysti ruuat ym. puuttuu, mutta kai tuosta jo tolkkua saa   :icon_cheesygrin:


Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Deesa

#671
^ Ihana terra. Tuleva hamsu on varmasti tyytyväinen uuteen kotiinsa!  :yes:
RIP vkh tv Sulo, 22.6.2011-3.9.2011 ?

Rukyo

#672


Meille saapui tälläinen terra keskiviikkona. Huuto.netistä ja hintaakin vain 15 euroa.
mitat ovat 70x35x40, tällä hetkellä siinä asuu talvikkoni Morso mutta sitten tässä
parin kk päästä terraan muuttaa syyrialainen : ) (kunhan ensin syntyisivätkin) ja ainiin,
terrassa on kyllä hyvin ilmastoitu kansi, vaikka kuvassa näyttääkin että siinä olisi umpinainen kansi mutta ei ole.



Tässä Hipsu-syyrialaiseni häkki : ) Oikein kunnon pahvilootaverkosto tuli tehtyä!
Mitat ovat 80x40x50.
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Hamsteritar

#673
Nyt on mulla rakenteilla sellanen 'leikkiloota', siis iso vanerista tehty laatikko. Siitä olisi tarkoitus tehdä syrkille sellainen huvittelupaikka, ehdotuksia mitä sinne kannattaisi laittaa? :) Hamsu on siellä siis vaan jtn tunnin päivässä. Tällä hetkellä siellä on mökki ja tunneleita.

Ely

#674
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."