• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PiNan Kevätpäivänäyttely, 23.5.2010, Tampere

Aloittaja Marla, 26.02.10 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

Minski

#120
^ Sieltäkös ne Hilman opit juurensa juontaakin :D Oli kyllä näyttelyn humoristisin hamsu tämä Hyper-Hilma :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nettz

#121
Meillä mnei näyttelyt vallan loistavasti :) Itse en päässyt paikalle, kun aivan lopuksi vasta, mutta kaverini toi palleron paikalle..
Meiltä oli siis vaan yksi talvikko, Susa-Erma's Orvokki, mukana. Tyttö pärjäsi aivan loistavasti, sijoittuen PHL 1 ja ollen BIS 2. Meidän eka voitto! Mamman pieni rakkauspakkaus.. :sydan  :sydan  Hanilla on kyllä aivan mahtava luonne ja jotain toiveita päivälle oli, sijoittuihan se helsingissä viimeksi PHL 3, mutta voittoa ei odotettu kyllä.. Olihan se ihana yllätys  :sydan
BIS 1 -hamsteri oli muuten todella syloinen tapaus kanssa..  :sydan  Muita hamsuttimia en kerennyt paljoakaan näkemään, kun olin paikalla niin vähän aikaa..

Saana

#122
No niin, jospa minäkin laittaisin jotain raporttia päivästä.

Olipa oikein mukava nähdä hamsuihmisiä taas! Tuli ostettua muutama puusilta hamsuille, kun olivat toisessa myyntipisteessä niin edukkaita. Ikävästi ukkosta edeltänyt hiostava ilma yhdistettynä täyteen saliin tekivät ilmasta aika kuumottavan. Olin kyllä tosi onnellisessa tilanteessa siinä mielessä, että mulla oli sihteeri ja assari jo valmiina eikä tarvinnut huhuilla niitä enää aamulla. Suuri kiitos Ammielle, joka ensikertalaiseksi hoisi tilanteen aivan erinomaisesti! Väsymättä (tai ainakaan väsymystään näyttämättä) raapusteli pitkät pätkät mun kummallisia sepustuksia selkeällä käsialalla ja jaksoi vielä kaiken lisäksi kuunnella mun typeriä juttuja. :) Kiitokset myös Marlalle, joka toimi assarina. Tällä tytöllä näkyi kyllä väsymys silmistä :D mutta hamsterit saapuivat pöydälle aina silloin kuin pitikin. Marla myös urheasti haki parhaat hamsterit pöydälle sankan palkintoja odottaneen kaniporukan läpi. Saipa myös olla ylpeä hamsuporukan puolesta muutenkin, kun aktiivisesti tultiin kyselemään voisiko muille eläimille toimia sihteereinä tai assareina. Myös ilmapiiri hamsuporukassa näytti olevan oikein kohdallaan. Näytti siltä että uudet ja uudehkot harrastajat uskalsivat tulla jutulle ja heidät otettiin porukkaan heti hyvillä mielin. Ruokapuoli oli jälleen Pinalla kunnossa. Buffetista löytyivät niin lämmin ruoka, pullat kuin mehut ja kahvit kaikille työntekijöille sekä talkookortit ahkerille assareille ja sihteereille. Se ei taaskaan yllättänyt, että kaniporukka jätti aivan tolkuttoman määrän heinää jälkeensä. En vieläkään ymmärrä millainen ihminen kehtaa jättää oman paikkansa siihen kuntoon... Alan kyllä pian kannattaa sitä kanien ja marsujen kanssa, että palkinnot jaetaan vasta, kun paikka on siistinä. Vai ovatko nykyajan nuoret tottuneet siihen, että viikkoraha tippuu vaikka oma huone on siivoomatta? Anteeksi tämä avautuminen. :)

Mutta jos sananen eläimistä.

Syyrialaisia oli paikalla 20kpl, joista sijoitin 5. Kuusi olisi ansainnut PLH-sijoituksen, mutta ikävä kyllä vain viisi oli mahdollista palkita. Ykkösenä aivan ihanaturkkinen ja -luonteinen hunajauros Delfoin Dante, jonka olisi voinut vaikka vääntää solmuun. :) Kakkosena ja parhaana nuorena sitten 2,5-kuinen Exentrion's Cyrus, joka tuon ikäiseksi käyttäytyi kuin vanha lemmikkiluokkien kävijä. Kolmanneksi sijoitin todella luottavaisen Satumetsän Vein Anteriorin, joka hurmasi minut aivan täysin. Tämä vei niin tuomarin syrämen, että oli tietenkin myös tuomarin suosikki. Neljäntenä huky-uros Onesimos Onnensoturi, josta olen kirjoittanut, että "kaikki kunnossa, turkki erinomaisessa kunnossa ja todella hyvä käsitellä". Viidentenä sitten pikkasen päälle parikuinen Amerikan Pastilli, jolla oli myös ikäisekseen aivan ihanan rauhallinen luonne. Olipa muuten hällä todella kaunis kuviokin!

Kääpiöitä oli paikalla 7 kappaletta, joista sijoitin 3. Ykköseksi sijoittunut Susa-Erma's Orvokki oli aivan ihana tapaus. Jaksoi pitkään olla rauhallisesti kädellä ja uteliaana seurailla ympärillä tapahtuvia asioita. Olenkin kirjoittanut siitä itselleni muistiin, että "valloittavan hellyyttävä luonne <3". Mieleen jäivät erityisesti myös Sigrid-robo ihanalla luonteellaan ja robomaisella vauhdillaan. Päivän hauskin tapaus oli kuitenkin Chearsbigears Queen Of The Nightclubs, joka päättäväisesti tunki itsensä vessapaperirullaan ja kääntyi siellä selälleen ja alkoi nakertamaan rullaa. Teki tämän pariin otteeseen. Aivan kuin olisi pitänyt meille pienen shown. :D Sama säätäminen jatkui vielä kädelläkin ja vauhtia oli vähintään yhtä paljon kuin roboilla. :)

Sellaiseen kiinnitin huomiota, että useammalla kääpiöllä oli kynnet leikkaamatta kokonaan ja siihen voisi panostaa ennen lemmikkiluokkaan tuomista. Se kun on yksi niistä asioista mihin lemmikinomistaja voi helposti itse vaikuttaa. Syyrialaisilla oli aika monilla hilsettä, mutta sitten oli muutamalla lyhytkarvaisella aivan täydelliset turkit. Tiheät, hyvin palautuvat ja samettisen pehmeät. Jos olen jotain tällaista kirjoituttanut kaavakkeeseen niin omistajat heti kertomaan millaista ruokaa syötätte sekä paljonko teillä on lämpötila hamsulassa! :) Knikkejä löytyi muutamalta hamsterilta, mikä on ikävää, jos mietitään jalostuksellista puolta, mutta oikein mukavaa, että knikillisistä eläimistä pidetään vähintään yhtä hyvää huolta kuin knikittömistä ja että niitä tuodaan myös lemmikkiluokkiin näytille. Toisin kuin Ruotsissa niin mielestäni on erittäin mukavaa ja tärkeääkin, että knikillinen hamsteri voi pärjätä lemmikkiluokissa hännästään huolimatta siinä missä muutkin ja saavuttaa lemmikkivalion arvon. Vaikka ovatkin kasvatuksessa ikävä asia niin omistajilleen ne ovat varmasti aivan yhtä tärkeitä kuin knikittömät eläimet. :)

Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Saanan suunnitelma "Nyt lisätään vauhtia" oli ihan toimiva niin kauan, että seuraava hamsteri tuli pöydälle ja kiireen pitäminen unohtui aina mystisesti johonkin, kun hamsteria alettiin ihastelemaan.  :mrgreen:
xD
Tämähän tapahtui suunnilleen noin joka kolmannen hamsterin jälkeen. :haha

Minski

#123
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Se ei taaskaan yllättänyt, että kaniporukka jätti aivan tolkuttoman määrän heinää jälkeensä. En vieläkään ymmärrä millainen ihminen kehtaa jättää oman paikkansa siihen kuntoon... Alan kyllä pian kannattaa sitä kanien ja marsujen kanssa, että palkinnot jaetaan vasta, kun paikka on siistinä. Vai ovatko nykyajan nuoret tottuneet siihen, että viikkoraha tippuu vaikka oma huone on siivoomatta? Anteeksi tämä avautuminen. :)
No kyllä sitä sotkua tuli ihmeteltyä, nuorilta sen nyt vielä olis jotenkuten ymmärtänytkin, kun ei se vastuullisuus voi ollakaan aikuisen tasolla, mutta kun ihan aikuiset ihmisetkin vaan lähti eläimineen pois jättäen kauheet keot heinää ja purua lattioille :nops: Ykskin pariskunta otti kaniboksinsa ja tyylikkäästi vaan lähti kanit kainalossa jättäen hirveät sotkut siihen; jätesäkki roskia varten oli niinkin kaukana kuin 20 sentin päässä bokseista. Näköjään näytteilleasettajat siellä piireissä kokee niin, että näyttelyt on jotain semmosia tapahtumia, joissa ei tarvi vaivautua tekemään mitään; ei sihteeröidä, ei assaroida, ei siivota sotkujaan. Vessaa ei oltu tällä kertaa onneksi heinitetty niinkuin silloin kerran Teivon näyttelyssä oli tehty. Onhan hamsunäyttelyissäkin niitä ns. vapaamatkustajia, mutta semmosia sotkuja ei sentään jälkeemme jätetä tyynesti. Ja anteeksi myös tämä avautuminen; ollaan me yksiä valittajia nykysin, ihan kamalalta kyllä kuulostaa omaankin korvaan :D

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Ykkösenä aivan ihanaturkkinen ja -luonteinen hunajauros Delfoin Dante, jonka olisi voinut vaikka vääntää solmuun. :) Kakkosena ja parhaana nuorena sitten 2,5-kuinen Exentrion's Cyrus, joka tuon ikäiseksi käyttäytyi kuin vanha lemmikkiluokkien kävijä. Kolmanneksi sijoitin todella luottavaisen Satumetsän Vein Anteriorin, joka hurmasi minut aivan täysin. Tämä vei niin tuomarin syrämen, että oli tietenkin myös tuomarin suosikki. Neljäntenä huky-uros Onesimos Onnensoturi, josta olen kirjoittanut, että "kaikki kunnossa, turkki erinomaisessa kunnossa ja todella hyvä käsitellä". Viidentenä sitten pikkasen päälle parikuinen Amerikan Pastilli, jolla oli myös ikäisekseen aivan ihanan rauhallinen luonne. Olipa muuten hällä todella kaunis kuviokin!
Sen mitä kattelin arvosteluja niin noi hamsut oli munkin suosikkeja; no omat hamsut nyt tietty on suosikkeja, yllätys, heh :D mutta PLH3 Vein Anterior on niin vienyt mun sydämen jo foorumin kuvista saati livenä nähtynä ja PLH5 musta vkkk häikäisi tosiaan mut kuvioinnillaan, olin iloinen kun sijoitit ne :)

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Knikkejä löytyi muutamalta hamsterilta, mikä on ikävää, jos mietitään jalostuksellista puolta, mutta oikein mukavaa, että knikillisistä eläimistä pidetään vähintään yhtä hyvää huolta kuin knikittömistä ja että niitä tuodaan myös lemmikkiluokkiin näytille. Toisin kuin Ruotsissa niin mielestäni on erittäin mukavaa ja tärkeääkin, että knikillinen hamsteri voi pärjätä lemmikkiluokissa hännästään huolimatta siinä missä muutkin ja saavuttaa lemmikkivalion arvon. Vaikka ovatkin kasvatuksessa ikävä asia niin omistajilleen ne ovat varmasti aivan yhtä tärkeitä kuin knikittömät eläimet. :)
Joo mä olin tuonu mun haitarihäntäjengini paikalle :D Mulla ne haitarihännät on just nimenomaan niitä lemmikkiluokan hamsuja, en mä jotain Odeliinoja tai muita sertihamsuja tuo/ole tuonut lemmikkiluokkaan, ei sillä etteikö ne voisi pärjätä, mutta jotenkin ite koen että sellaset standardihamsut saa olla siellä ulkomuotoluokissaan ja nämä haitarihännät sun muut saa sit olla niitä lemmikkiluokan tähtiä :) Toi Ruotsin tyyli on kyllä typerä, siinähän arvotetaan hamsuja ihan tietoisesti hyviin ja surkeisiin :nops:

Lainaus käyttäjältä: "Annina"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Saanan suunnitelma "Nyt lisätään vauhtia" oli ihan toimiva niin kauan, että seuraava hamsteri tuli pöydälle ja kiireen pitäminen unohtui aina mystisesti johonkin, kun hamsteria alettiin ihastelemaan.  :mrgreen:
xD
Tämähän tapahtui suunnilleen noin joka kolmannen hamsterin jälkeen. :haha
Joo mä muistan, että oot joskus sanonut, että tarvit semmosen sihteerin, joka hoputtaa sua, kun jäät aina ihaileen muuten kaikkia hamsuja :D
Hamsteriton tätä nykyä