• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian vanha hamsterin omistajaksi?!

Aloittaja Hanna_Pauliina, 12.07.08 - klo:22:33

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#75
Kuinka mulle tulikaan nyt mieleen...
Mun mies aika happamasti kysyi tänään, että eikö sun työkaverit ikinä kysy sulta; että miten ihmeessä sun miehes kestää sun harrastuksesi?

Hahhaa!! XD  Toinen vastarannankiiski on mun oma äiti, vaikka eka hamsteri tuli... öö 8 vuotta kotoa muuton jälkeen. Eli mulla on tuo perhe varmaan eniten hamsuja vastaan :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

ammie

#76
Oma mielipiteeni tähän on se, että omistajan iällä ei ole merkitystä, kunhan osaa ja myös pitää hamsterista hyvää huolta. Itse olen nyt 15 vuotias ja ekan hamsterini ostin 15 vuotis synttärilahjaksi (tästä siis pian vuosi). Itse olen maksanut kaikki romppeet; molempien hamstereiden dunat, virikkeet, purut, ruuat. Myös hamsterit. Itse pesen asumukset, ruokin, juoksutan, käsittelen.

Joku 10 vuotias saattaa pitää erinomaista huolta lemmikistään, tai sitten saattaa olla pitämättä. Myöskin joku täysi-ikäinen - näin ollen "aikuinen" - saattaa ostaa hamsterin ja ajatella: "Koska se on niin söpö", ja tämän jälkeen terran/dunan siivoaminen tuppaakin jäämään vähemmälle, tai ruuaksi heitetään äkkiä samaa siemenseosta päivästä toiseen, ei tuoreruokaa, ei puuroa(esim), eikä muutakaan.

Kyllä kuitenkin kallistuisin tälle puolelle, että hamsteri sopii paremmin aikuisille kuin lapsille. Tietysti on poikkeuksia. Itsekin olen nyt vasta innostunut jyrsijöistä kunnolla, vaikka aikaisemmin minulla olikin kani, ja aion jatkaakin tätä "harrastusta". Tällä hetkellä en valitettavasti saa pitää kuin kahta hamsteria samaan aikaan, mutta jahka täältä pesästä lennän, niin suunnitelmissa on hankkia hamstereita hieman enemmänkin.  ;)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Sirpa

#77
Mielenkiintoinen viestiketju, vaikken vielä ehtinyt kaikkea lukeakaan läpi.
Minulle ei koskaan tullut mieleen, että joku ihmettelisi sitä, että nyt 29-vuotiaana sain ensimmäisen hamsterini (tosin vähän niinkuin vahingossa) eikä minulla ole aiempaa kokemusta mistään lemmikkijyrsijöistä.

Miyu

#78
Musta hamstereita saa omistaa minkä ikäinen tahansa  :huh
Tiedän pari aikuista n. 40-50 vuotiasta naista jolla on hamstereita  :shock:
Eli pidä hamstereita niin kauan kuin haluat,äläkä välitä muitten mielipiteistä  :no:
[size=85]syrkkiuros Pyry synt. 12.6-o8 ? [/size] [size=85]+ tuleva uusi syrkki ?[/size]

Anonymous

#79
Täällä 33v 3lapsen yh:äippä ja 4kk sitten meille muutti ensimmäinen hamsteri josta sitten alkoin laajeneen harrastus nyt on 3 syrkkiä yksi talvikko joka on minun oma ja elelee 95cm pitkässä terrassa (lellikkini). Viikon päästä porukka lisääntyy yhdellä syrkillä ja sitten hetken päästä ekan syrkkimme Bilin jälkeläisellä. Yhtään päivää en ole katunnut hamsujen hankkimista. Jopa äitini ihastui talvikkoneitiini Aadaan antaa mennä paitansa alle ja talvilomalle mennessämme teki tilaa hasujen häkeille tuoden lisäpöytiä huoneeseen jossa tytär nukkuu. Meillä on jopa nuorin 3v poika hurahtannut hamsuihin on kaikessa mukana ja valvotusti osaa pitää talvikkoani kädellä.
Hups tulipa pitkä tarina. :teipit

nennu

#80
Minäkin 35- vuotias ,6 vuotiaan prinsessan äippä hurahtanut hamsuihin koko sydämestäni.
Ensimmäisen hamsterini sain 13- vuotiaana.Viimeinen hamsuni ennen viime vuotta olikin 20- vuotiaana josta pitikin luopua allergisten oireiden ilmaannuttua.Ja viime keväänä ostettiin hamsteri tyttärelle.Kyllä jonkin aikaa mietittiin josko uskalletaan ostaa ettei oireeni vaan palaa mutta onneksi niin ei käynyt.Minähän se hoidosta kuitenkin huolehdin ym.Ja hamsuja onkin tällä hetkellä 7.Ja ensi viikolla tulee sitten se kahdeksas. :lov
Kyllä jotkin opiskelu- ja työkaverit ihmetelleet ja saanut kyllä outojakin katseita osakseni kun puhun hamstereista mutta en mistään hinnasta luopuisi yhdestäkään mussukastani.

Meillä siis tällä hetkellä 4 syrkkiä ja 3 talvikkoa.Yksi talvikko on äitini (62v) :D

metsku

#81
Lainaus käyttäjältä: "nennu"Minäkin 35- vuotias ,6 vuotiaan prinsessan äippä hurahtanut hamsuihin koko sydämestäni.
Ensimmäisen hamsterini sain 13- vuotiaana.Viimeinen hamsuni ennen viime vuotta olikin 20- vuotiaana josta pitikin luopua allergisten oireiden ilmaannuttua.Ja viime keväänä ostettiin hamsteri tyttärelle.Kyllä jonkin aikaa mietittiin josko uskalletaan ostaa ettei oireeni vaan palaa mutta onneksi niin ei käynyt.Minähän se hoidosta kuitenkin huolehdin ym.Ja hamsuja onkin tällä hetkellä 7.Ja ensi viikolla tulee sitten se kahdeksas. :lov
Kyllä jotkin opiskelu- ja työkaverit ihmetelleet ja saanut kyllä outojakin katseita osakseni kun puhun hamstereista mutta en mistään hinnasta luopuisi yhdestäkään mussukastani.

Meillä siis tällä hetkellä 4 syrkkiä ja 3 talvikkoa.Yksi talvikko on äitini (62v) :D

Hehe, melkein samassa tilanteessa olet kuin minä. Minä olen 33v, prinsessa on 7v ja ensimmäinen hamsu tuli niinkun tyttärelle ja mä hurahdin niihin itsekin. Hamsuja on nyt 2 ja kolmas tulossa. Myös liuta muita eläimiä on. Tähän nyt ei tarvitse vastata mutta oletko päättänyt lapsiluvun jäävän yhteen vai? Meillä kun yritettiin toista vuosia eikä saatu niin onpahan nyt ainokaisen lisäksi paljon pieniä halittavia eläimiä.

Sissi

#82
Olen juuri täyttänyt 10 -vuotta, ja minun mielestäni hamsteri sopii sekä lapselle että aikuiselle lemmikiksi. Minä ainakin aikuisena hankin hamsterin/hamstereita, vaikka kuka sanoisi mitä. ^^ :)
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

GerbuHamsu

#83
Minusta ei voi olla liian vanha hamsumamsulle. Eikä myöskään liian nuori. Sain ekan jyrsijäni melkein 5 vuotta sitten kesällä, ja melkein yksin hoidin, vaikka kaksi isompaa sisarusta omisti kaksi jyrsijää samasta terrasta, jolloin hoitivat väkisinkin myös minun gerbbaani. Kun sitten päätettiin, että niitä oli jo liikaa(paljon, 20-30kpl) erotettiin tytöt emonsa kanssa omiin ja pojat isänsä kanssa omiin akvaarioihinsa, minun kontillani oli kolme gerbiiliä seitsen vuotiaana. yksin minun hoidossani ja kaikki elivät "täysi-ikäisiksi", vähintään kolme vuotiaiksi. Sitten kukaan muu ei edes saanut nähdä niitä, kun sain oman huoneeni ja pidin gerbut siellä. ja gerbiili on lähes samanlainen eläin kuin hamsteri, hamsteri on kuin hännätön hamstraava gerbiili. nyt olen hoitanut siitä asti yksin omia jyrsijöitäni ja hengissä ovat säilyneet(jollei oteta huomioon erään hiiiren hyökkäystä terraarioon ja putoamista...) :oops:

siilipallo

#84
Onneksi meillä ollaan saatu olla rauhassa turhilta kommenteilta. King Diamond on hurmannut niin minun kuin avomiehenkin kaverit ainakin siinä määrin, ettei kukaan ole viitsinyt alkaa päätään aukomaan. Oikeasti jopa odotin, että edes joku vinoilisi, mutta toistaiseksi tämä osa on loistanut poissaolollaan. Toisaalta, me ollaan vasta päälle parikymppisiä ja veikkaan, että tällaisen pienen lemmikin hankkiminen ei tullut kenellekään tutullemme suurena yllätyksenä. Sen verran eläinrakas ihminen olen, etten voisi kuvitellakaan vaativamman lemmikin hankkimista tässä opiskelijabileitä ja harrastuskiireitä pursuavassa elämänvaiheessa.

Uusisyrkkis

#85
Itse aion ehdottomasti ottaa hamstereita vielä aikuis-iällänikin.

Lukas:-)

#86
Liian vanha?tuskin.
sain ensimmäisen hamsterini neljännellä luokalla ja aion omistaa hamstereita vielä 45 vuotiaana , ainakin'.


baidevei oon 10 vuotias ja siivoon talvikkoni häkin kerran viikossa ja huolehdin aina tuore ja kuiva ruuista :kieli .


ja mä en "poopaa" talvikkoani vaan välillä otan sen syliin moikkaamaan.

Äitini 44 pitää itsekkin paljon hamstereista ja ja tulee katsomaan ja silittämään talvikkoani.

Sakata

#87
Lainaus käyttäjältä: "Hanna_Pauliina"Heitämpä tähän yhteyteen vielä nuoremmalle sakille erikoiskysymyksen: Aiotko omistaa hamstereita vielä silloinkin, kun olet aikuinen?

Olen 12-vuotias ja omista hamsterin. Olen aika varma että omistan aikuisenakin hamsterin. Tietysti mieli voi muuttua, mutta ainakin siitä olen aika varma että jonkun jyrsijän omistan. ^^

lentsu

#88
Lainaus käyttäjältä: "Miyu"Tiedän pari aikuista n. 40-50 vuotiasta naista jolla on hamstereita  :shock:

Mäkin tiedän ainakin yhden. Sillä on niitä jopa aika monta. :D  :D  :roll:

Miharu

#89
Lainaus käyttäjältä: "Sissi"Olen juuri täyttänyt 10 -vuotta, ja minun mielestäni hamsteri sopii sekä lapselle että aikuiselle lemmikiksi. Minä ainakin aikuisena hankin hamsterin/hamstereita, vaikka kuka sanoisi mitä. ^^ :)

Juu, mä oon kans vasta täyttäny 12 -vuotta ja oon jo nyt päättäny, että kun olen aikuinen, ostan hamstereita ja alan hamsterikasvattajaksi. :) Sekä koirakasvattajaksi. :) Rotu vois olla valkoinen länsiylämaanterrieri tai joku terrieri. :) Hamsterilajina talvikko, tottakai. =)  :sydan
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.